|
Страници по тази тема: 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | (покажи всички)
Тема
|
Нова стълбова маркировка на Витоша
|
|
Автор |
direkcia_park_vitosha (непознат
) |
Публикувано | 09.07.09 13:48 |
|
Здравейте,
Дирекция на парк Витоша започва инициатива за подмяна на счупени, полагане на лиспващи и нови стълбове за зимна маркировка на Витоша. Освен към съществуващите, смятаме да насочим вниманието си и към маршрута х. Селимица - Черни връх (от горната граница на гората до пресичането на маршрута Черни връх - х. Кумата). Към момента там има дървени тънки колове на големи разстояния.
Бихме искали да помолим посещаващите тази пътека туристи за коментари и препоръки?
(Моля имайте предвид, че тези дейности отнемат време и е възможно да продължат и другата лято)
| |
|
Възползвам се от случая да предложа други подобрения по туристическите маршрути:
1. От години не се прокопават вадички край (или пресичащи) алеите, в резултат на което те се превръщат в дерета. Наложително е да се отводнят участъците:
- х.Бор/Тинтява-Платото - в гората
- х.Бор-хотел Елица
- Бистрица-Витошко лале по Янчовска река - горна част преди последната беседка под "Лалето".
2. Не са просечени от паднали дървета:
- Бистрица-Алеко по Бистришка река
- Лалето-х.Погледец-Къркъма
- х. Бор-хотел Елица-Златни мостове
3. Липсваща или слаба лентова маркировка (тук там кръстчета по дърветата) по живописната пътека х.Острица-Юрушки грамади-Владая - до вливането и в пътя за старите кариери.
4. Предвижда ли се колова маркировка Черни връх-Ярлово/Чуйпетлово?
Ясно е, че всичко това струва пари. Няма ли възможност на границите на парка над Бояна и Драгалевци да се събира такса от преминаващите автомобили?
Лучше гор могут быть только горы, на которых еще не бывал... Редактирано от Блaryн Kaлчeв на 09.07.09 17:09.
| |
|
Благодарим за коментарите,
Предстои изпълнение на спечеления от нас проект по Оперативна програма "Околна среда". В него са предвидени ремонтни работи, по някои от маршрутите, които посочвате. Предвижда се стълбова маркировка от Черни връх по Европейския маршрут Витоша-Верила-Рила-Пирин в частта му на Витоша, която ще включи безлесната зона около вр. Купена.
Моля, имайте пред вид, че алейната мрежа на Витоша е много гъста и се налага да се съсредоточим по основните маршрути и тези с "по-големи" проблеми.
Относно "липсващата" лентова маркировка между Острица и Владая: Концепцията за полагане на лентовата маркировка на Витоша е разработена с БТС и включва отново само основни пътеки. Ако маркираме повече маршрути, няма да стигат стандартните цветова за полагане на лятна маркировка, а разклоните ще са неразчетими.
Относно събирането на такси за автомобили: По този въпрос трябва да се произнесе първо Столична община. ДПП се е обърнала с въпрос към нея, но отговор не е получен...
Поздрави,
Таня
| |
|
Таня здравей,
Лятната пътека от х. Селимица до пресичането на маршрута х. Кумата - Черни връх е много добре маркирана в частта от х. Селимица до платото при връх Селимица. Маркировката в гората е по дърветата а над нея - по морените.
Обаче на самото плато дървените колове (на места клони) са на доста голямо разстояние и при намалена видимост има опастност от изгубване. Още повече там има участък (около 5-10 мин. ходене) с лек наклон надолу в посока Черни връх.
Тази зима доста добре подготвени планинари слизайки от Черни връх към Кумата, поради лоша видимост , въпреки че са били с GPS!
Моето мнение е, че поставянето на метални колове е необходимо само в участъка на платото. Приблизително 30-35 броя ако са през 20 метра.
Поздрави,
Емо
Краят на една работа е по-добър от началото й.
| |
|
моето мнение че колкото най-малко намеса има в природа - толково по-добре. супер е че има маркирани летни пътеки, вече си има и доста зимни пътеки с стълбова марк. и аз смятам че стига толково. пътека от х.Селимица към връх Селимица е много красива и смятам че не трябва да се слага стълбова маркировка. това си е само мое мнение разбира се.
а ето ви един пример как през зима изглежда стълбова маркировка в някои места на Витоша:
Редактирано от raskoll.com на 09.07.09 20:52.
| |
|
че се започва работа по толкова нужната зимна маркировка. Дано всички намерения бъдат осъществени докрай! Имайки предвид, че приоритет трябва да е възстановяването на старите колове, според мен би могло да се помисли къде поставянето на нови стълбове е по-необходимо, дали по трасето на Е-4 от Купена до премката преди връх Дамян или от Купена през Белчева скала и заслон "Синята стрела" до началото на гората над село Железница. Струва ми се, че по втория маршрут преминават повече хора.
Поздрави:
Синева
| |
|
Коловете се виждат и при тежка мъгла и са по-удобни за ориентир от маркировка на камък.
Подкрепям и идеята за маркировка от Черни Връх до Чуйпетльово
| |
|
Аз също подкрепям идеята за стълбова маркировка по маршрут Е-4 (Витоша - Верила - Рила), главно за да помага в лоши климатични условия (а и не само). В интерес на истината, миналата година ми се случи да мина по Е-4 до местността Смильо, след което се отклоних към с. Ярлово, заради сравнително по-добрата транспортна връзка. Като цяло, маршрутът беше добре маркиран, но има участъци, където маркировката се вижда съвсем трудно, или съвсем изчезва.
Първото подобно място е вр. Ярловски купен, откъдето е доста неясно накъде поема пътеката - вероятността човек, непознаващ района да поеме по пътеката през вр. Сиврикая - вр. Шаро - вр. Белчева скала е доста голяма. Искам само да отбележа, че маркировката (жълта) до с. Ярлово покрай вр. Сива грамада и вр. Вуйчинов рид е подновена, поне в началото - трябва да я мина цялата, за да кажа какво е положението по-нататък.
Второто място е след края на основния склон, където има и разклон за с. Чуйпетльово (немаркиран, върви се по черни пътища), малко преди вр. Дамян. Местността е една доста голяма поляна, и за съжаление няма условия за хубава лентова маркировка. При слизане това не е проблем, тъй като явно се вижда пътя нататък (и въпросният връх, преди всичко), но според мен при качване, дори и в хубаво време, е много трудно да се намери пътеката, тъй като често лентовата маркировка е прикрита от хвойнови храсти (или подобни, честно казано ботаниката ми е слабо място). След този участък, маркировката вече е доста добра, а и се влиза в гора, така че проблеми няма.
Третото място е самата местност Смильо, където наличие на мъгла може да предизвика объркване у хора, непознаващи района. Тук от стълбова маркировка има смисъл най-вече за маршрута Е-4, с цел да не се бъркат пътеките (по-скоро чените пътища) за с. Ярлово и с. Чуйпетльово.
Това е относно Е-4 в района на Витоша, който по принцип е доста хубав маршрут, жалко само че транспортът от изходни точки е проблемен. Разбира се, винаги може да се тръгне от въпросните две села, но откровено казано, предпочитам обратната посока :) Иначе стълбова маркировка по маршрута х. Селимица - вр. Селимица няма да е излишна в лошо време, но тук аз съм по-скоро на мнението на raskoll, когото като практикуващ фотография напълно разбирам защо смята така. Все пак, отсечката от вр. Селимица до основният маршрут х. Кумата - вр. Черни връх е добре да бъде маркиран, след като случаите на загубване в района са значително на брой.
Насилието е последното средство на некомпетентния.
| |
Тема
|
Re: Нова стълбова маркировка на Витоша
[re: zhivik]
|
|
Автор |
Гopckи () |
Публикувано | 16.07.09 17:09 |
|
Най-важното място според мен където наистина има нужда от пипане на зимната маркировка е участъка след втората постройчица в посока от хижа Академика към Черни връх. Там има 3-4 паднали кола (горе-долу поредни). Много хора се бъркат там и слизат надолу по едни колчета които всъщност не са маркировка. По пътеката, точно след втората постройчица, има поне 2 места където и без мъгла не се вижда нито един кол напред. Ако се възстановят тези 3-4 кола, ще бъде пракрасно (а това е реалистично).
| |
Тема
|
Re: Нова стълбова маркировка на Витоша
[re: Гopckи]
|
|
Автор |
Дpyм () |
Публикувано | 20.07.09 22:43 |
|
В момента, най-належащото е оправянето на няколкото полегнали колове под Скопарника /както спомена и Горски/ по маршрута х. Академик - Черни връх. Хвърлете средства за възстановяване и поддържане на вече съществуващите и напълно достатъчни три колови маркировки към Черни връх. Направата на други такива маркировки е излишно и претрупва още вече претрупаната планина. Тук споделям мнението на Разкол - колкото по-малка намеса в природата, толкова по-добре.
Нека частта на юг от Скопарника остане чиста.
В лошо време е предизвикателство да минеш маршрута Черни връх – Скопарника – Купена – до заслона/С. стрела/. Предизвикателство, което развива човешкия потенциал. А и не на последно място евентуалните бъдещи колове по билото към Купена ще ми се навират в очите и ще пречат за истинското и безгрижно съзерцаване на това било, както и отсрещното на Рила. Който иска да ходи в лошо време по високата част – има цели три маршрута, нека тази част от билото да остане чиста, за да могат търсачите на силни усещания да имат възможност наистина да ги намерят и то толкова близо до София. Това само по себе си е голяма ценност.
От друга страна някой ще каже, че маркирането на този маршрут с колове може да спаси човешки живот. Възможно е. Но е възможно също наличието на такава маркировка да полъже някой, който си мисли, че може да разчита на подобна маркировка и да попадне в капан. Ако такава маркировка липсва никой няма да се хвърли да ходи натам, а ще ходи по другите съществуващи колове, които също не гарантират безопасност. А това, че отсечката е част от международен маршрут не означава, че непременно трябва да се поставят колове.
Моето скромно мнение е, че е излишно да се поставят колове в посока вр. Купена, а дори и към вр. Селимица – наличието на разклоняващи се колови маркировки само може да обърка хората допълнително.
| |
|
Страници по тази тема: 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | (покажи всички)
|
|
|