Клубове Дир.бг
powered by diri.bg
търси в Клубове diri.bg Разширено търсене

Вход
Име
Парола

Клубове
Dir.bg
Взаимопомощ
Горещи теми
Компютри и Интернет
Контакти
Култура и изкуство
Мнения
Наука
Политика, Свят
Спорт
Техника
Градове
Религия и мистика
Фен клубове
Хоби, Развлечения
Общества
Я, архивите са живи
Клубове Дирене Регистрация Кой е тук Въпроси Списък Купувам / Продавам 14:09 30.04.24 
Градове
   >> Русе
*Кратък преглед

Страници по тази тема: 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | (покажи всички)
Тема Какво мислите за...нови  
Автор TAfricanski (Бял!!!)
Публикувано05.07.06 19:50



Какво мислите за домашното ми по литература? Заданието беше да напиша есе под надслов "Живеем в земята на Ботев". Ем аз пък не мисля, че живея в земята на Ботев и се ядосах... Намам оценка на това и бях принуден да си защитавам тезата на литературна конференция. И като там не ме направиха на салата, даскалицата много иззлобя.



Моето писмо до Ботев
Теодор Славчев

Драги Ботев, пише ти един ученик на 17 години, който те познава само от твоите произведения. Ти сигурно не ме познаваш, но това не е и нужно.
Дълго се чудих къде да изпратя писмото си. Издирих адреса ти в родния ти град Калофер, но оттам ми отговориха, че от години не са те виждали. Разпитвах за теб надлъж и шир, по цялата българска земя. Дирих те от Ниш до Черно Море, от Дунава до Беломорието... Де що чух българска реч, питах за тебе. Всички те бяха чували, всички бяха учили за тебе, всички знаеха великите ти стихотворения, вдъхновяващи всичко живо за борба, всички ти даваха заслуженото място на един от най-големите български герои, патриоти и родолюбци, но никой не знаеше къде си. Никой не те беше виждал. Ти не се беше мяркал никъде по тази земя.
Щом не мога да те намеря в България – сакралното място и за двама ни, единственото, заради което и двамата без страх или съжаление бихме жертвали живота си, явно ще трябва да адресирам писмото си не така:

До родолюбеца Христо Ботев – най-големият български патриот, пример за подражание на бъдните поколения
4370 Калофер
общ. Карлово
област Пловдив

а така:

До родолюбеца Христо Ботев – най-големият български патриот, пример за подражание на бъдните поколения
Някъде далеч от България

Странен избор си направил, драги ми Ботев, да оставиш това, за което милееш, да се оправя само, а ти да отидеш да пишеш велики патриотични стихотворения, да издаваш вестници и да даваш акъл на една камара „идиоти”, както ти сам ги наричаш. И ако ти наистина вярваш, че това дело е полезно за Родината, защо отиде и буквално се самоуби на тази крехка възраст? Толкова важна ли е славата за теб?
Труповете в борбата не помагат. Животът не е „Опълченците на Шипка”, където отново ЖИВИТЕ използват телата на своите другари, загинали, вярно, в неравна битка, но битка на живот и смърт, не само на смърт, загинали за отечеството, но с това наистина борили се и постигнали неговата свобода, която е факт и днес. Техният подвиг е огромен! Ти какво постигна със смъртта си? Героизъм е да се изправиш и въпреки страха си да загинеш с високо вдигната глава. Героизъм е да загинеш в борба, чрез която можеш да превърнеш идеалите си в реалност. Да не изпитваш страх от смъртта е лудост. Лудост е и да отидеш на борба, която дори не е борба, защото в борбата имаш шанс да победиш, с идеята, че ще умреш. По този начин обричаш делото си на неуспех.
Всичко трябва да се прави заради живота и в името на живота, като се поема риск, само когато крайно е необходимо. Но животът не трябва просто да се жертва, сякаш нищо не струва, сякаш е нещо непотребно! Ти пропиля шанса си да помогнеш наистина на България!
България прекара цели 500 години под турско робство заради такива като тебе, които не мислят, а чувстват. България прекара и най-страшните 50 години от съществуването си под най-страшното робство, помитало някога българския дух – робството на диктатурата, превръщащо хората в овце. Робството, изграждащо фалшиви идоли, помагащи на елита лесно да държи народа в подчинение, едновременно с това заблуждавайки го, че е свободен.
Тежко и горко на Майка България, ако нашето бъдеще – днешната младеж, взима пример от теб!


П.П. Заповядай по всяко удобно за теб време на гости в моя дом в Русе, БЪЛГАРИЯ! Тук ще можем да си поговорим за своите чувства към Родината в Родината, а не някъде из Румъния.



Тема Re: Какво мислите за...нови [re: TAfricanski]  
Автор ha! (Нерегистриран)
Публикувано05.07.06 20:59



откъм литература ще е добре да си прочиташ произведението някое време след написване. да видиш как е несвързано
ооообаче имаш един тотален бисер ".....България прекара цели 500 години под турско робство заради такива като тебе, които не мислят, а чувстват....."

...не мислят, а чувстват...
ндам
тоше нали знайш фен съм ти

прекрасна, ужасна - все тая, резултатът е съсипващ


Тема Re: Какво мислите за...нови [re: TAfricanski]  
Автор lachistein™ (супраблондин)
Публикувано05.07.06 21:35



с "риск" да се присъединя към "по-ортодоксално" тълкуващите делото на ботев ще кажа, че домашното ти, макар и написано с искрен порив и вътрешна убеденост, е под всякаква критика. най-малкото са допуснати непренебрежимо големи стилистични грешки и неточности, като най-категоричен пример за това е своеобразният арогантно неадекватен послеслов, който не си и струва по-нататъшен коментар.
щом все пак ще обговаряш толкова скандално радикални оценки на ботевото революционерство, което само по себе си обикновено изисква поне една що-годе представителна титла пред името ти, се постарай да звучиш няколко идеи по-"възрастно", "сериозно", "хладно", "академично" или както предпочиташ, стига това да изключва излишните емоционално нагнетени реторични въпроси, нелепи обръщения и най-вече крещящо недопустимите нотки на неумела, незряла ирония. защото най-малкото дължиш необходимата дистанция, макар и задочно спрямо ботев, дори да си мислиш, че сам революционерстваш, споделяйки мнението си.
колкото до същината, която направо се губи под тежестта на лошия формат - пусни текста си в някой исторически форум - там, мисля, че всеки уважаващ себе си българин би те "направил на салата", защото каквото и да е правил ботев, го е правил едва няколко години преди освобождението, което е достатъчно красноречиво потвърждение на заслугите му.

Дорф: Ох, капачките на коленете ми... ще се пръснат!
Нета: Ама че нищожество.


Тема Re: Какво мислите за...нови [re: TAfricanski]  
АвторBaльo Tyнинra (Нерегистриран)
Публикувано05.07.06 22:00



Сега, кво мислим... Салата няма да прая, готвач не съм, и даскал не съм, обачее, обичам да слагам оценки, та за мен нещата изглеждат горе-долу по следния начин:

Изказ и стил: 5
Исторически познания: 4
Вътрешна съдържателност и логическа аргументация: 2
Следване на фешън тенденции: 3
Изразени ценности: тва по принцип не се оценява, но ще си дам и по тва компетентното мнение

Изказ

Изказът е на добро ниво, сложни изречения, но добре структурирани и без излишна многословност, което придава ритмичност на изложението. Тази ритмичност е донякъде резултат и от употребата на реторически фигури като амплификация, анадиплозис и анастрофа. Полемичен стил, който сам по себе си може и да заслужава отличен за ученическо съчинение, но като се има предвид, че зададената тема е "Живеем в земята на Ботев", задочният спор с поета е неуместен. Трябва изложението да е такова, че да дава идея за темата, по която е писано. Ако някой не е чел предисторията на есето и не е запознат със заглавието, никога няма да се сети, че то е точно такова. Това, което си написал отговаря на зададена тема от рода на "Оправдана ли е саможертвата на Ботев" или нещо от сорта, но в никакъв случай на тва, което си посочил. Ако си на някъв изпит на запад и напрайш така ти пишат двойката от воле, обаче тука е БГ и затва и отиваш само една единица надолу.

Исторически познания

Сега, вярно поне го знайш Ботев кой е, в смисъл не рита топка и не пей песни по Планета, жертвал се е за родината и така нататък, обаче, тва не е достатъчно за есето. Тва че Ботев едва ли не се е самоубил, стил член на Хизбула от 80те е малко далеч от истината. В смисъл, че той е бил готов да умре ако се наложи и е знаел, че вероятността тва да стане е голяма, обаче че е чак толкова голяма не е знаел. Не че не се е поддавал на емоции, поддавал се е, например когато още по пътя към Балкана срещат няква турска орда извадил сабята и тръгнал към тях като я размахвал около главата си, обаче ако говорим на едро, нещата стоят малко по-различно.

Повечето от революционерите от онова време са били песимисти по разум и оптимисти по воля, като при Ботев второто е било малко в повече в сравнение с другите. Освен тва той е имал една не много добре обоснована вяра в силите на българския народ и потенциала му за революционни и сякви други действия и то разглеждайки народа като аморфна маса от общи ценности, култура и стремежи, която като цяло е била според него нещо повече от механична сума на индивидите, които я съставляват, защото, както е видно от някои негови писания, голяма част от тия индивиди той не ценял особено високо. За разлика от него Бенковски, например, е бил наясно как стоят нещата и въобще не си е правил илюзии за самодисциплината и индивидуалната решителност на българина да случва нещата и много добре е знаел, че българите или със сила ще ги държат роби, или със сила някой трябва да ги накара да правят въстание, затова и методите му са били доста по-тоталитарни, понеже ако изобщо нещо сме можели да направим "сами" тва е бил начина, пък като не стане - "Русия нека заповяда".

Та така, вярата на Ботев в революционния потенциал на българите за масово въстание, комбинирана с подвеждащите писма на Стоян Заимов за несъществуващите, революционно настроени маси народ във Враца и региона, създала погрешна представа за фактическото положение там. Сега, защо такива работи са писали Заимов и ко. не мога да кажа, може би ги е било страх да признаят, че не са успели да подготвят поверения им революционен окръг и до последно са писали така с надеждата все пак нещо да стане - или просто ей така в главите на хората, или пък с идването на самата чета да настъпи някакво въодушевление, обаче тва така или иначе не става. Както и да е, ентусиазмът на четниците постепенно почва да спада и се прокрадват първите признаци на отчаяние, като гледат малодушието на населението и почти пълната липса на подкрепа. Ако не се лъжа, не повече от 5-6 души се присединяват към четата по пътя й от Дунава към Балкана.

Ако се вярва на биографията на Ботев от Захари Стоянов, последните дни Ботев е имал доста измъчен вид и дори е плакал, като не можем със сигурност да кажем каква е причината и какво е било вътре в него, но аз за мен си смятам, че е било от яд и безсилие, че нещата не са станали така както той и останалите четници са искали и по-точно, защото в тия дни като че ли е изглеждало, че саможертвата им ще е безсмислена. Едно е да умреш в битка и да знаеш за какво, друго е да видиш как всичко, за което си се борил се разпада преди края. Точно тая част от биографията е доста тежка за четене, даже може би трагедията на Ботев е, че той може би си отива без да знае, че България ще бъде освободена.

Но дори и той самият да е смятал в последните си дни, че саможертвата му може да е била напразна, това по никакъв начин не я прави такава, с оглед на последвалите събития, а именно - Освобождението, нито пък омаловажава нейната роля за изграждането на българския национален дух и градивната стойност, която тя изиграва през следващите десетилетия на утвърждаване на българската държава.



Тема Re: Какво мислите за...нови [re: Baльo Tyнинra]  
Автор lachistein™ (супраблондин)
Публикувано05.07.06 23:05



встъплението на критиката ти подлежи дори на по-силна критика, отколкото въпросния текст.
като ще разпъваш чаршафа, прави го като хората, а не да пишеш, че хем липсва излишна многословност, хем присъства амплификация, която най-малко би спомогнала добрия ритъм, но това едва ли е от значение, щом очевидните противоречия ще ти извадят очите

Дорф: Ох, капачките на коленете ми... ще се пръснат!
Нета: Ама че нищожество.


Тема Re: Какво мислите за...нови [re: Baльo Tyнинra]  
Автор gat3way (altered mind)
Публикувано05.07.06 23:24








Тема Re: Какво мислите за...нови [re: TAfricanski]  
АвторBaльo Tyнинra (Нерегистриран)
Публикувано05.07.06 23:42



Вътрешна съдържателност и логическа аргументация

Сега, тука - двойка, просто защото нещо или е вътрешно съдържателно или не е. Като изключим тва че съдържанието на самото есе не отговаря на заглавието, както вече писах по-горе, има и някои други недъзи, които допринасят за слабата оценка. Например намесването ни в клин, ни в ръкав на 50 години соц време е почти енциклопедичен пример за логическа грешка тип "ignoratio elenchi".

Освен това не става ясно какъв, в крайна сметка е проблемът с Ботев - с тва, че го няма, с тва, че изобщо се е жертвал или пък с тва че се е жертвал, ама не както трябва? Тва че го няма изобщо няма да го коментирам. А с тва ,че се е жертвал, не става много ясно кое е проблематичното, при положение, че в началото сам казваш, че за България и двамата бихте жертвали живота си без страх, а по-надолу, че да не изпитваш страх от смъртта е лудост. Освен ако не намираш както Ботев, така и себе си за луд, иначе не се връзва. Другото нещо, което е "всичко се прави в името на живота, като се поема риск само, когато е необходимо". Тва, а и следващото, което ще напиша, по принцип не е показателно за вътрешна несъдържателност, но дори и вътрешно съдържателните аргументи могат да са несъстоятелни ако презумпциите им не намират опора в реалността. Рискът да изгубиш живота си е почти неизбежен за всяко въстание, а това дали е необходим зависи от необходимостта на самото въстание. Може би Априлското въстание не е било необходимо с оглед на извоюването на свободата, макар че в крайна сметка то е катализаторът и конкретния повод за Руско-турската война. Може би под натиска на Великите сили и реформаторски течения в самата Османска империя българите така или иначе са щели да получат свободата си. Но за да я заслужат - за това именно е било необходимо Априлското въстание, затова именно е била необходима и саможертвата на Ботев и другите като него. И тук противопоставянето на жертвите, дадени от въстаниците и падналите при Шипка е съвсем не на място. Жертвата и на едните, и на другите, е изкупление за малодушието и страха на огромната маса хора през стотиците години робство и благодарение на нея всички българи са можели да почувстват, че свободата им е извоювана, а не дарена - заради общото чувство на родова принадлежност, което ги свързва с хората, които са загинали, за да видят България свободна, но в крайна сметка не са успели.

И като казваш, че "животът не трябва просто да се жертва, сякаш нищо не струва, сякаш е нещо непотребно" пак губиш връзка с действителността, защото никой от тия хора не го е направил тва с ясното съзнание, че животът му е нещо непотребно. Да оставим настрана несъстоятелността на самото изречение, защото жертването по дефиниция изисква раздялата с нещо ценно, за да получиш нещо друго - раздялата с нещо непотребно и нищо неструващо не може да се окачестви като такова. За тоталното объркване и невъзможността да се прави разлика между труповете и акта на саможертвата няма да говоря. По-интересно ми е какво се крие зад укора "Ти пропиля шанса си да помогнеш наистина на България". Тва е зададено малко реторично и се предполага, че на всички, които го четат би трябвало да става ясно за какво иде реч, но на мен лично ми убягва как Ботев "наистина" е можел да помогне на България, пък вместо тва го е направил "наужким".



Тема Амплификациянови [re: lachistein™]  
АвторBaльo Tyнинra (Нерегистриран)
Публикувано05.07.06 23:53



Героизъм е да се изправиш и въпреки страха си да загинеш с високо вдигната глава. Героизъм е да загинеш в борба, чрез която можеш да превърнеш идеалите си в реалност. Да не изпитваш страх от смъртта е лудост. Лудост е и да отидеш на борба, която дори не е борба, защото в борбата имаш шанс да победиш, с идеята, че ще умреш.

Ей тва му е амплификацията и, в интерес на истината, спомага за добрия ритъм, като ритъмът няма нищо общо с валидността на един или друг аргумент. БТВ, тва си е мое мнение, прекаленото й използване може да направи текста натруфен и тромав, обаче не се е улял с тва, по-скоро много реторични въпроси има...



Тема Re: Какво мислите за...нови [re: TAfricanski]  
АвторBaльo Tyнинra (Нерегистриран)
Публикувано06.07.06 00:04



Следване на фешън тенденции

Да караш Голф е фешън, да го тунинговаш е фешън, да носиш дрешки от Кенвело е фешън. Тва е фешън за шестица. Историческия ревизионизъм и националнихилизма също са фешън, ама за тройка.

Изразени ценности

Националнихилизма не ме кефи



Тема Re: Амплификациянови [re: Baльo Tyнинra]  
Автор lachistein™ (супраблондин)
Публикувано06.07.06 00:27



примерът, който даваш, е пример преди всичко за анадиплозис

Дорф: Ох, капачките на коленете ми... ще се пръснат!
Нета: Ама че нищожество.



Страници по тази тема: 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | (покажи всички)
*Кратък преглед
Клуб :  


Clubs.dir.bg е форум за дискусии. Dir.bg не носи отговорност за съдържанието и достоверността на публикуваните в дискусиите материали.

Никаква част от съдържанието на тази страница не може да бъде репродуцирана, записвана или предавана под каквато и да е форма или по какъвто и да е повод без писменото съгласие на Dir.bg
За Забележки, коментари и предложения ползвайте формата за Обратна връзка | Мобилна версия | Потребителско споразумение
© 2006-2024 Dir.bg Всички права запазени.