|
Страници по тази тема: 1 | 2 | (покажи всички)
|
Дълго е ама е поучително, а и към средата става по-интересно, така че четете.
След като взех разстоянието от София до Созопол за 4 часа (нещо което кумът каза, че няма да мога) реших на връщане да видя как е да го взема без да карам с превишена скорост. Човек не може да отрича нещо което не е пробвал, а и разхода на гориво ми е интересно какъв ще е
И така тръгвам от Созопол, гордо махнал антирара - на изхода още малоумни 30 ограничение, защото видиш ли построили хотел, наглеца си сложил и спящ полицай. Това обаче не е проблем, защото по принцип не карам бързо по завои, а там е завойчесто. Излизам на пътя за Бургас - 4 ленти без допълнителни ограничения. Заковавам круиз контрола на 90 и гледам как всички ме подминават. Един малък мерцедес се задържа зад мен - казвам си - има и други идиоти. Да, ама не, мерцедесчето след малко си заминава. Под 100 на този път никой не кара.
Чувствам се смотан!
По средата се появява мантинела - резултат е от многото катастрофи при навлизане в насрещната лента (тук пак ще кажат, че е за превишена скорост, щото кой ти гледа двойната непрекъсната). Решението е разумно - дори прекалено разумно, направо да не повярва човек. Разбира се трябвало е да се изсерат на метеното - сложили са и ограничение от 80км/ч. Тия хора са малоумни - хубав двулентов път със среден размер ленти и с ограничение на фона на многото второкласни пътища които са къде по-тесни, с по-остри завои, с дупки и без ограничение.
Накрая специално за мен знак "Благодарим за внимателното каране" - и наистина беше само за мен, защото никой друг не караше с 80!
Влизам в Бургас, същия път, но вече е градско и с 50 - другите на пътя сигурно си мислят, че ще спирам. На следващия завой обаче се поправят и слагат 80. Малко му е, но за съжалени тази гора я водят в града. Хубавото е, че дори и в самия град булеварда си продължава с 80. По-лошото е на излизане - подобен път, но вече с 60. Тоя път всички го спазват, защото има полицейски пункт.
Още малко и идва магистралата - 130 не е кой знае какво за магистрала, но е значително подобрение. Вече не съм най-бавния на пътя.
Тъкмо обаче започва да ми доскучава и магистралата свършва, започва най-лошото - Карнобат-Стара Загора - пътя отнел най-много човешки животи!
Започваме с 60 точно след магистралата, чудя се някой дали няма да ме удари отзад, но завоя не е толкова остър, а и след малко следва кръстовище след което ограничението отпада автоматично.
Слизаме от околовръстното на Карнобат и се нареждаме на върволицата. Всички карат с 90-100, аз с 90. Резултата е, че зад мен започва да се образува колона, а бусчето отпред да се отдалечава. Влизаме в първото село - 50 и колоната се сгъстява. Излизаме, 90, а края на колоната вече се губи зад последния завой. Преча на хората!
Утешението е, че буса отпред още се вижда и реално, ако ме изпреварят няма да идат далеч. Следващо село, 40 за разнообразие и после пак 90. Буса вече не се вижда и само аз преча на цялата върволица от коли.
Не искат да ме изпреварват! С жената се бъзикаме, че си мислят, че има полицаи, защото не могат да си представят човек с хубава кола ще кара бавно. Ако бях с лада да ме е подминала цялата колона.
Знак 60 на сред нищото!
Обикновено ги слагат по завои или кръстовища - тук пътя е прав и без никакви пресечки. Мога да си представя, че някой се е пребил и КАТаджиите с типичния си начин на мислене са взели мерки - направили са пътя още по-опасен.
Както и да е това ограничение дава необходимата смелост на хората отзад и от първи вече съм последен в колоната. Хубаво! Може да съм джигит, но винаги се старая да не преча на останалите.
До следващото село вече си имам нова колона и започва да ми се доспива. Спирам на бензиностанция да си взема безалкохолно и да освободя колоната.
Влизам отново в пътя, пак с 90, но този път не ми целят басмата, изпреварват ме дори един малко опасно заради насрещното.
Подминавам Нова Загора, малко остава, но колоната се забавя. Мерцедес от C-класата (сиреч равностоен на моя Авенсис) се изрязва в насрещното и подминава половината колона. Аз бих направил същото, ако не карах по правилата. Не, че е забранено, не че е опасно, но щях да вдигна много висока скорост. Затова си седя и чакам да ми дойде реда да застана зад първия.
След много време и това се случва. Правя първото си изпреварване като изключим магистралата. Обръщам се да вида на кого съм отнел титлата "Идиота който събира колоната"- жена, говореща по телефона! Разбира се не тя е опасната, а тези които не искат да карат със 70 зад нея и предприемат изпреварвания.
Малко остава, но работата отива на зле и заплашва цялото начинание - спи ми се като на пор, а нито съм пил снощи, нито съм бубувал до много късно! Още малко и ще трябва да отбия за да се поразтъпча. Спасението идва под формата на останалата част от магистралата.
До София вече е лесно със 130. Разбира се няма как да не спомена двете аварийни летища и пълното безумие на ограничението от 80, което отново се оказва, че само аз спазвам.
Пристигам за 5 часа при разход от 6.8. Не е кой знае колко добре, но е разбираемо, все пак поддържах 130 и по баирите. Ако го бях взел за 6 или 7 часа сигурно щях да направя 5.4 като по книжка.
Изводите:
1. Ако бързаш няма смисъл да караш бързо - 20% не е голяма разлика. Ако искаш да ти е по-евтино няма смисъл да караш по-бавно - 20% не е голяма разлика. Карай както си знаеш и така, че шофирането да е удоволствие.
2. Много е под въпрос кое е по-вероятно - да се пребиеш защото караш бързо или да заспиш поради монотонността и скуката на бавното каране. КАТ такава статистика няма да дадат, но и вчера и днес по новините казваха за жертви в следствие на заспиване зад волана.
3. Спазването на ограниченията си има и добра страна - не се ядосваш от насрещното движение, защото не ти трябва да изпреварваш. Никой не ти пречи ... защото ти пречиш на останалите.
----------------------------------------
Здрав дух, в здрава бутилка!
| |
|
>>> КАТ такава статистика няма да дадат
КАТ никаква смислена статистика не могат да дадат по принцип. Те правят статистика по протоколите от ПТП, с тия протоколи... пак те си ги пишат. Според това, кое им е удобно в конкретния случай, или кое първо им е осенило микроскопичните мозъчета.
А за заспиването - 90% са не от скука поради бавно каране, а щото идиота е бил на маса до 5 заранта, дремнал е час-два и се е качил на колата. И така е карал поне 3-4 дена преди това.
____________
Библия учить нас любить ближнего своего. Кама-сутра объясняет, как это делать.
| |
|
Човеко, спеше ми се яко, а нито бях пил предната вечер, нито бях седял до много късно. Поне 7 часа сън имах.
На обед обаче след като си хапнеш, ако вършиш нещо монотонно и безинтересно ти се доспива.
----------------------------------------
Здрав дух, в здрава бутилка!
| |
|
Ми карай гладен, бре!
____________
Библия учить нас любить ближнего своего. Кама-сутра объясняет, как это делать.
| |
Тема
|
Re: Пътепис: Созопол-София без превишена скорост
[re: Лaнc Линk - тaйният ]
|
|
Автор |
Фиш (SandsInMyShoes) |
Публикувано | 02.09.09 22:37 |
|
Ау, какъв си хулиганин- за 4 часа до Созопол
Я, ми кажи, имаш ли идея дали е отпаднало изискването колите на пътната полиция, когато са спрели на пътя да са пуснали светлините или могат да се крият като лалугери?
| |
Тема
|
Re: Пътепис: Созопол-София без превишена скорост
[re: Фиш]
|
|
Автор |
walkman™ (advanced lamer) |
Публикувано | 03.09.09 12:36 |
|
Абе май отпадна. То едно време в закона имаше и изискване - като застанат на гюме, на 100 метра в двете посоки да има табели, че има пост. Което никога не е спазвано, де. И което май тихомълком също изпадна от закона...
____________
Библия учить нас любить ближнего своего. Кама-сутра объясняет, как это делать.
| |
Тема
|
Re: Пътепис: Созопол-София без превишена скорост
[re: walkman™]
|
|
Автор |
Фиш (SandsInMyShoes) |
Публикувано | 03.09.09 14:41 |
|
Кажи ми пък длъжна ли съм да спирам посред нощ на някакви дето не мога д аги разбера разбойници ли са, пътни полицаи ли са
Смятах да пусна 1 мейл до съответното ведомство, ама...карай
| |
Тема
|
Re: Пътепис: Созопол-София без превишена скорост
[re: Фиш]
|
|
Автор |
walkman™ (advanced lamer) |
Публикувано | 03.09.09 23:50 |
|
Ами длъжна си. По закон. Иначе - както си решиш... И си носиш последствията, ако са истински ченгета.
Пък ако са истински ченгета... това не ги слага чак толкова далеч от разбойниците.
____________
Библия учить нас любить ближнего своего. Кама-сутра объясняет, как это делать.
| |
|
Ташак, ташак ама ... има хора които ако карат нощем не вечерят именно за да им се спи по-малко :)
----------------------------------------
Здрав дух, в здрава бутилка!
| |
|
Аз нощем да ти кажа по магистралата не съм ги виждал.
Ако искат да ме спрат на нормалния път ще спра, там и патрулката се вижда и е ясно, че не са разбойници, но на магистралата да забравят - при 130+ и насрещни светлини модела на колата не могат да видят, камоли номера.
----------------------------------------
Здрав дух, в здрава бутилка!
| |
|
Страници по тази тема: 1 | 2 | (покажи всички)
|
|
|