Клубове Дир.бг
powered by diri.bg
търси в Клубове diri.bg Разширено търсене

Вход
Име
Парола

Клубове
Dir.bg
Взаимопомощ
Горещи теми
Компютри и Интернет
Контакти
Култура и изкуство
Мнения
Наука
Политика, Свят
Спорт
Техника
Градове
Религия и мистика
Фен клубове
Хоби, Развлечения
Общества
Я, архивите са живи
Клубове Дирене Регистрация Кой е тук Въпроси Списък Купувам / Продавам 10:03 26.04.24 
Взаимопомощ
   >> Психоанализа и психотерапия
*Кратък преглед

Страници по тази тема: 1 | 2 | 3 | 4 | (покажи всички)
Тема Задачка-закачка №18  
Автор Nuke Dukem (very good)
Публикувано30.11.19 04:52









Тема Re: Задачка-закачка №18нови [re: Nuke Dukem]  
Автор Glastar (шейх на халифат)
Публикувано30.11.19 13:58



Според колко струва решението на една задача, се търси подизпълнител. Тази конкретно а твара в багажника и я карам в БАН, на портала, там ще питам.





Тема Re: Задачка-закачка №18нови [re: Glastar]  
Автор holi_day (fire-fly)
Публикувано30.11.19 15:01



Вземаш дърводелски метър, от онези жълтите, които се сгъват и... мериш. Каквото покаже, това е.



Тема Re: Задачка-закачка №18нови [re: holi_day]  
Автор Nuke Dukem (very good)
Публикувано30.11.19 18:32



А, щом с дърводелския метър ще я подхващате, тогава променям условието:







Тема Re: Задачка-закачка №18нови [re: holi_day]  
Автор Glastar (шейх на халифат)
Публикувано30.11.19 20:24



Ако ще се работи, ще е някой друг. Тая истина стигнах по най тъпия начин.
Аз съм тъп ! обаче го знам !





Тема Re: Задачка-закачка №18нови [re: Nuke Dukem]  
Автор holi_day (fire-fly)
Публикувано30.11.19 22:20



като измерим, ще видим как d се отнася към a и b
задай ни задачата и с други размери на a и b
/или ние да умножим примерно по 2/
и все ще измислим някое уравнение отзад напред






Тема Re: Задачка-закачка №18нови [re: holi_day]  
Автор Nuke Dukem (very good)
Публикувано30.11.19 22:41



Няма други размери за a и b. Може да са всякакъв размер, само пропорциите и ъглите са същите.





Тема Re: Задачка-закачка №18нови [re: Nuke Dukem]  
Автор Deern (Познат)
Публикувано01.12.19 00:22



Ако забележиш че тийма ти не може да реши казуса с наличните материали, трябва като начало да оставиш кооперативното управление и да въведеш директивно, като им зададеш задачата “чрез АС да намерят d“



За да върнеш обратно на кооперативното управление, трябва да им дадеш за задача да изработят алтернативен вариант — например да намерят една точка върху d, която да им служи за реконструиране на двете тройки, за AD и DC



Тема Re: Задачка-закачка №18нови [re: Deern]  
Автор Nuke Dukem (very good)
Публикувано01.12.19 02:25



Окей, харесва ми как мислиш. Нека построим AC и BD. Ъглите ADB и ACB са прави, тъй като са вписани в полуокръжност. Понеже AD=CD, значи триъгълник ADC е равнобедрен и ъглите CAD и ACD са равни. В такъв случай дъгите CD и AD, които тези два вписани ъгъла отсичат от полуокръжността, са с еднаква дължина. Това означава, че ъглите CBD и ABD са равни – <CBD=<ABD=алфа:



1/3 от задачата е решена. Сега остана да приложим малко тригонометрия, за да изразим d чрез a и b.

Някакви идеи?





Тема Re: Задачка-закачка №18нови [re: Nuke Dukem]  
Автор Deern (Познат)
Публикувано01.12.19 11:08



Ти се въртиш все около тая непозната Д.

На практика трябва да водиш тийма към запълване на спешните ситуации, когато някоя “позната” стане непозната т.е. при авария.

Това, което показваш е подход в авторитарен фронтален час по математика за 3 или 4 клас.
Започнах да разбирам защо преди 11-12г всички училища при нас ги направиха като тогавашното основно училище на дъщерята (с Монтесори профил).

Там децата могат да избират какво да правят. Недостатъка който видях бе, че някои (дъщерята) вместо да упражнява нещата, които не толкова добре умее, тя грабваше нещо лесно, отиваше при учителката и казваше че ще прави въпросната задача, а тя кимва одобрително.


И ето тия сега пораснали деца ще трябва да се водят в тийм на работа в днешно време.

Затова преди няколко месеца бях писала на Квеле да се запише спешно на един курс да подобри социалистическото си образование, че скоро тоя подход май няма да действа, ако ще цял тийм от България да домъкне




п.п. Относно задачата — ъглите имат смисъл да се намират, само за да можеш да реконструираш някои от даденостите ако изчезнат. Така че я махни тая червена Д=?



Тема Re: Задачка-закачка №18нови [re: Deern]  
Автор Nuke Dukem (very good)
Публикувано01.12.19 13:00



Изразявайки ъглите чрез подходящи тригонометрични функции можем да съставим уравнение, в което да участват само a, b и d, и след като го решим спрямо d, бихме могли да изразим d чрез a и b, което би било решението на задачата.

Например в правоъгълния триъгълник ABD sin(алфа) = a/d, а в ABC cos(2алфа) = b/d и знаейки че cos(2алфа) = 1 - 2sin^2(алфа), получаваме

b/d = 1 - 2(a/d)^2
b/d = 1 - 2a^2/d^2
b/d = (d^2 - 2a^2)/d^2
bd = d^2 - 2a^2
d^2 - bd - 2a^2 = 0

Дотук сме ползвали материал от 8-ми и 9-ти клас. Последната стъпка е да решим квадратното уравнение спрямо d, изразявайки по този начин d чрез a и b.





Тема Re: Задачка-закачка №18нови [re: Nuke Dukem]  
Автор Deern (Познат)
Публикувано01.12.19 13:09



Мислех че е от материала за по-малките.

Както и да е, в тоя случай учениците (поне тези които познавам) ще те питат — И за какво ще ми послужи товааа?

А другите от социалистическия фронтален авторитарен модел ще го напишат, ще започнат някъде работа и ще питат шефа като горе в твоята тема — Шефее, а може ли да ползваме метъра за измерване, за какво да се занимаваме с цялата тая калкулация





Тема Re: Задачка-закачка №18нови [re: Deern]  
Автор lipari (Алиса Лиса)
Публикувано01.12.19 15:26



Както и да е, в тоя случай учениците (поне тези които познавам) ще те питат — И за какво ще ми послужи товааа?

За да се научат да маркират правилно стоките на касовия бон, когато и ако ги вземат някъде за касиери, разбира се.





Тема Re: Задачка-закачка №18нови [re: Deern]  
Автор Nuke Dukem (very good)
Публикувано01.12.19 15:43



Ами не знам. За нищо друго не може да им послужи, освен като част от обучението в училище, което ги подготвя за кандидатстването в университет, иначе в аутокад тази дължина може да се изчисли автоматично без никакви познания по математика.

Четенето на роман или решаването на кръстословица може ли да ти помогне за нещо в живота?





Тема Re: Задачка-закачка №18нови [re: lipari]  
Автор Nuke Dukem (very good)
Публикувано01.12.19 15:43



Даже и за това няма да им помогне.







Тема Re: Задачка-закачка №18нови [re: Nuke Dukem]  
Автор Deern (Познат)
Публикувано01.12.19 16:00



Да, четенето на роман инспирира, а решаването на кръстословица тренира ума най-малкото да разбираш взаимовръзки от случайна информация — например веднага мозъка ти да направи взаимовръзка какво означава Б.Джонсън да участва в толк шоу тая неделя — сега.





Съвсем пресен пример, в училището на дъщерята отделили тая седмица цял учебен час за Урзула фон дер Лайен. Не знам дали нашите изисквания вкъщи са твърде високи, но й дадох задача да чете по диагонал новините на първа страница от Тагесшау, даже само заглавията
ще са достатъчни


п.п. Ти доволен ли си от младите нови хора, които идват директно от обучението си във фирмата? Аз като цяло да— по горните причини. (но само като цяло)



Тема Re: Задачка-закачка №18нови [re: Deern]  
Автор Nuke Dukem (very good)
Публикувано01.12.19 17:37



Новите попълнения са всички млади момчета и момичета на по 20-22, с изключение на мен, и съм дълбоко впечатлен от 90% от тях. Изключително ерудирани, възпитани, отзивчиви, приятни и бързомислещи хора.





Тема Re: Задачка-закачка №18нови [re: Nuke Dukem]  
Автор Luchezara (свободна птица)
Публикувано01.12.19 19:00



Много симпатична задачка.

От кой сайт я намери? Много харесвам геометрия.




Тема Re: Задачка-закачка №18нови [re: Luchezara]  
Автор Nuke Dukem (very good)
Публикувано01.12.19 19:26



Абониран съм за канала на

и пускам тук задачите, които ми харесват.





Тема Re: Задачка-закачка №18нови [re: Nuke Dukem]  
Автор Luchezara (свободна птица)
Публикувано01.12.19 20:13



Супер. И аз се абонирах.






Тема Re: Задачка-закачка №18нови [re: Nuke Dukem]  
Автор blue jewel ()
Публикувано02.12.19 12:21



Аз не можах да я реша.

Хем отделих прилично време.
Свързвах отсечки, получих правоъгълни триъгълници, изчислявах ъгли, получих подобни триъгълници, даже до синуси и косинуси опрях - е, все нещо липсва и не знам как да стигна до тоя пусти диаметър. Ясно е, че се явява хипотенуза на два правоъгълни т-ка, и какво от това, като им знам само единия катет? Пффф.
Или някоя теорема от не знам си кой клас ми убягва.
Срамно е, като се има предвид, че съм завършила най-математическата дисциплина.

Редактирано от blue jewel на 02.12.19 12:22.



Тема Re: Задачка-закачка №18нови [re: Nuke Dukem]  
Автор blue jewel ()
Публикувано02.12.19 12:26



Искате ли една задача от мен? Трябва само логика, не кой знае каква математика.

Косачите трябваше да косят две поляни. На сутринта започнаха да косят голямата поляна. В края на половината работен ден косачите се разделиха: половината от косачите останаха на голямата поляна и я довършиха до вечерта, а другата започна да коси друга поляна, наполовина по-малка от първата, но нямаше време да завърши работата до края на деня. На следващия ден един косач работи цял ден, за да довърши малката поляна. Колко косачи имаше?



Тема Re: Задачка-закачка №18нови [re: blue jewel]  
Автор Nuke Dukem (very good)
Публикувано02.12.19 14:10



А, това е готина задача. Зациклих яко, понеже бях забравил да ползвам обстоятелството, че малката нива е точно два пъти по-малка от голямата и се вкарах в WTF момент, че условието на задачата не е пълно и щях да попитам за колко дни могат a косача да окосят голямата или малката нива... След като отчетох, че пропорциите на двете ниви са ясни, решението ми светна веднага.

По голямата нива са работили x косача половин ден и x/2 косача още половин ден. Следователно работата, която е свършена по нея е Г = x*(1/2) + (1/2x)*(1/2) = х/2 + x/4 = (3/4)x. По малката нива са работили х/2 косача половин ден и още един косач цял ден, значи работата, която е извършена върху нея е М = (х/2)*(1/2) + 1*1 = х/4 + 1 = (х + 4)/4. Знаейки, че работата, която е извършена върху голямата нива е точно два пъти повече от работата, която е извършена върху малката, тогава можем да съставим следното уравнение:

Г = 2М
(3/4)х = 2*(х + 4)/4
3х/4 = (х + 4)/2
3х = 2х + 8
х = 8

Следователно общият брой на работниците е 8 и голямата нива може да се окоси за един ден от 6 работника, а малката – от 3.





Тема Re: Задачка-закачка №18нови [re: Nuke Dukem]  
Автор blue jewel ()
Публикувано02.12.19 15:03



Супер си, браво!
Аз даже без уравнения я решавах, но се обърках накрая, че отговорът е 6 - не отчетох, че се търси колко са били косачите в дадения момент, а не колко косача окосяват голямата ливада за 1 ден.



А без уравнение се решава така - тъй като 1 косач окосява за 1 ден 1/3 от малката ливада, то 2/3 от нея за половин ден са окосили очевидно четирима. И тъй като е казано, че те са половината от всичките - значи 8.

Според мен трябва да се занимаваш с нещо, свързано с математика. Признавам, че аз не съм толкова добра.

Редактирано от blue jewel на 02.12.19 15:01.



Тема Re: Задачка-закачка №18нови [re: blue jewel]  
Автор lipari (Алиса Лиса)
Публикувано02.12.19 15:09



Колко косачи имаше?

Двама - единият сръчен, другият вързан в ръцете и туткав.





Тема Re: Задачка-закачка №18нови [re: blue jewel]  
Автор Glastar (шейх на халифат)
Публикувано02.12.19 15:43



Ма има работливи косачи, има мързеливи. Единият коси на 99% другият на 47% , а въри ги фани.

Уравнението трябва да е толко сложно, че да познае числата от тотото.





Тема Re: Задачка-закачка №18нови [re: lipari]  
Автор Glastar (шейх на халифат)
Публикувано02.12.19 15:59



Без да съм косач, ма изобщо, имам нова ръчна коса - украинска, забележи ! сърп ! украински, моторна коса, а и сам съм си направил трифазна палцова косачка, и то ! без да имам нищо за косене, защото чух, как някой чул, че друг имал проблеми с косенето на люцерна. та роторни косачки, учебниците четох, и изобщо косенето като древна историческа традиция.

Ето ми косачката.





Тема Re: Задачка-закачка №18нови [re: lipari]  
Автор oberleutnantRzevski (същият)
Публикувано02.12.19 16:03



Начи...
Инженер съм вече над 20 години, па и преди тва туй ми беше основното хоби дет се вика...
За незапознатите - тва општо-взето е професия, дето ползва неква математика. Тъй - от време на време.
И за сичките тез години, как па нивгаш не попаднах на математически проблем, дето да съм го виждал по олимпиади и сборници със задачи разни такива, "занимателни".





Тема Re: Задачка-закачка №18нови [re: oberleutnantRzevski]  
Автор Glastar (шейх на халифат)
Публикувано02.12.19 16:18



Умния Тошо, най вече в този свят дет благата се продават по магазините, щеше да се е досетил че за да живее по добре от Пешо, требва да измисли веднага нещо умно.





Тема Re: Задачка-закачка №18нови [re: Glastar]  
Автор lipari (Алиса Лиса)
Публикувано02.12.19 16:22



Ако си човек, ще ми продадеш сърпа. Може и да ми го подариш, де, Коледа иде.
За ко тий сърп, като си имаш озъбен трактор.





Тема Re: Задачка-закачка №18нови [re: oberleutnantRzevski]  
Автор lipari (Алиса Лиса)
Публикувано02.12.19 16:30



Те, тия задачи ги измислят за мозъчни лицеви опори. Ти представяш ли си да няма математика в училище, щото има компютри и програми! Ми те ще тръгнат по кръчми още от втори клас, ве. Нямам домашно, отивам с аверите на бар, аре.



Мани, ами едно време бях факир на секви синуси, тангенси и котарангенси, пък сега - нула, бяло петно, все едно съм Липарското, тоз математически инвалид.



Тема Re: Задачка-закачка №18нови [re: lipari]  
Автор oberleutnantRzevski (същият)
Публикувано02.12.19 16:35



Те, тия задачи ги измислят за мозъчни лицеви опори.

Знам бе, знам...
Ама никога не съм разбирал фитнеса като занимание.
Като искаш мускули, ей я на Сточна гара - барем файда ще има, а и пари може да изкараш.





Тема Re: Задачка-закачка №18нови [re: Glastar]  
Автор blue jewel ()
Публикувано02.12.19 16:43



Айде сега да изчислиш за колко време ще окосиш поляната с площ х и на колко години е жената на косача. Тогава те признавам.





Тема Re: Задачка-закачка №18нови [re: lipari]  
Автор blue jewel ()
Публикувано02.12.19 16:52



Явно само последният е бил най-работлив. На останалите им писнало и го оставили да довършва.



Тема Re: Задачка-закачка №18нови [re: blue jewel]  
Автор lipari (Алиса Лиса)
Публикувано02.12.19 16:59



Не, ве. Последният сигурно е бил Блъди. Оставили го да търси смисъла на живота в една педя треволяк за цял ден.





Тема Re: Задачка-закачка №18нови [re: oberleutnantRzevski]  
Автор Glastar (шейх на халифат)
Публикувано02.12.19 17:21



Като искаш мускули, ей я на Сточна гара - барем файда ще има, а и пари може да изкараш.

Абсолютно. Идваха щангистчета, но май не е същото.

Имаше един мноо як, пак спортист нещо.
Направи бригада за леене на плочи. Отивам веднъж с тях, бетона го изсипва самосвал на земята ,товариш в количка тичайки, пълниш кофи и го качваш на трета плоча. Макарата ръчна, въртите я двама, четири кофи са закачени. Аз с две ръце, и от другата страна на макарата друг с две ръце. Скапваш се, убиваш се. Тоя въртеше макарата сам и с една ръка.

Толко бях грохнал, във влака се напих съвсем лесно , за да повръщам в автобуса.

Боже , дано не ставаме млади пак ми да дойде време кротко и тихо да си умрем.



Редактирано от Glastar на 02.12.19 17:22.



Тема Re: Задачка-закачка №18нови [re: blue jewel]  
Автор Nuke Dukem (very good)
Публикувано03.12.19 02:02



Ти пък! Логическата задача умувах 100 часа, докато се сетя, че всъщност пропускам да отчета половината от условието, а решенията на задачите, които публикувам, ги преписвам откъдето съм ги видял. Достатъчно ми е, че просто разбирам решенията. Мечтата ми е да се задържа в колцентъра, иначе изобщо нямам амбиции да се занимавам с математика. Ако бях добър и владеех тази наука, на изпита в УАСГ щях да изкарам минимум 5.50, а не 4.50, и нямаше да получа двойка по линейна алгебра и аналитична геометрия. Моят приятел от квартала, който впрочем е преподавател в УНСС и доцент в БАН, на изпита в този университет е изкарал кръгло 6 – ето това е да си наистина добър.

Реално ти си много по-добра, защото изпитите по висша математика си ги взимала с отлична оценка – там се вижда кой е добър и кой не, а не на занимателните пъзелчета от ютюб.





Тема Re: Задачка-закачка №18 (решение)нови [re: Deern]  
Автор Nuke Dukem (very good)
Публикувано06.05.21 03:27



Понеже не ми харесва да оставям неразрешени проблеми, публикувам 3-тата третина от решението на задачата:

d(1,2) = (b +/- sqrt(b^2 + 8a^2))/2

Тъй като работим с реални стойности, а те оригинално са a=3 и b=7, следователно

d1 = (7 + sqrt(49 + 72))/2 = (7 + sqrt(121))/2 = (7 + 11)/2 = 9
d2 = (7 - sqrt(49 + 72))/2 = (7 - sqrt(121))/2 = (7 - 11)/2 = -2

и понеже отсечките винаги имат само и само положителна стойност, взимаме положителната една.

По този начин d = 9






Страници по тази тема: 1 | 2 | 3 | 4 | (покажи всички)
*Кратък преглед
Клуб :  


Clubs.dir.bg е форум за дискусии. Dir.bg не носи отговорност за съдържанието и достоверността на публикуваните в дискусиите материали.

Никаква част от съдържанието на тази страница не може да бъде репродуцирана, записвана или предавана под каквато и да е форма или по какъвто и да е повод без писменото съгласие на Dir.bg
За Забележки, коментари и предложения ползвайте формата за Обратна връзка | Мобилна версия | Потребителско споразумение
© 2006-2024 Dir.bg Всички права запазени.