Клубове Дир.бг
powered by diri.bg
търси в Клубове diri.bg Разширено търсене

Вход
Име
Парола

Клубове
Dir.bg
Взаимопомощ
Горещи теми
Компютри и Интернет
Контакти
Култура и изкуство
Мнения
Наука
Политика, Свят
Спорт
Техника
Градове
Религия и мистика
Фен клубове
Хоби, Развлечения
Общества
Я, архивите са живи
Клубове Дирене Регистрация Кой е тук Въпроси Списък Купувам / Продавам 19:58 26.04.24 
Религия и мистика
   >> Православие
*Кратък преглед

Страници по тази тема: 1 | 2 | 3 | 4 | (покажи всички)
Тема Старостилно обединение в Гърция  
Автор Ioannis_ (грешен)
Публикувано20.03.14 12:41



Главният "флоринейски" синод и синодът на противостоящите постигнаха съгласие и влезнаха в евхаристийно общение, обединявайки двата синода в един.

За англочетящите -



За момента са се споразумяли да приемат схизмо-еретиците от официалните "православни църкви" по следния начин:

"10. As a general rule, monastics and laity from these Churches, who have definitely been baptized according to the Orthodox rite, are received into communion through anointing (Xρῖσμα) by means of a special order, in conjunction, to be sure, with the Mystery of sacred Confession, while clergy submit a written petition and, as long as this is approved, are received into communion through a special brief Order of the Imposition of Hands (Xειροθεσία), specifically compiled for such cases."

Източник -

В БПСЦ ще им се наложи да миропомазват вече.
Как обаче ще се справят с хората, пристигнали от икуменическите "църкви", които вече са при тях, не е ясно.



Тема Re: Старостилно обединение в Гърциянови [re: Ioannis_]  
Автор Metropolis (LANL)
Публикувано26.09.14 16:56



Eхо, гръцките зилоти, лицето герой на този материал

?

...защото буквата убива, а духът животвори. ап Павел

Редактирано от Metropolis на 26.09.14 16:58.



Тема Re: Старостилно обединение в Гърциянови [re: Metropolis]  
Автор Prokimen ()
Публикувано26.09.14 18:20



А какво е писал Главев против бесноватия Силуан? Ще вземе да ми стане симпатичен този Главев, макар и да избълвах толкова много негативна енергия срещу него! Ако е писал нещичко срещу Силуан и неговия ад, това ще е същинска Революция в световното Православието.

Боже, на дядо Евгений ще му секне бизнеса и тщеславната гордост да е построил първия православен Диснейланд в чест на бесноватия Силуан.

Сега ще се види доколко приятелят му Никанор има богословска грамотност или си е професионален бизнесмен.



Тема Re: Старостилно обединение в Гърциянови [re: Prokimen]  
Автор Metropolis (LANL)
Публикувано26.09.14 19:07



Ми да ви кажа право не знам, но веднаж дваж прочетох някакви шеметни глупости в сайта му и от тоgава го изягвам, като крастава жаба. Може би публикува и стойностни работи, но не знам.
Чакам брат Тими да излезе от нелегалност за да ни осведоми.



...защото буквата убива, а духът животвори. ап Павел

Редактирано от Metropolis на 26.09.14 19:57.



Тема Re: Старостилно обединение в Гърциянови [re: Metropolis]  
Автор Prokimen ()
Публикувано27.09.14 10:52



Знаете от тукашните ми постинги колко критично съм настроен към о. Главев.

Любопитно ми е да узная какво точно е написал за Силуан, че е подлютил виртуалното братство на реалните бизнесмени в Черногорския манастир.

Отвореното писмо е коварство с лукава цел да бъде ликвидиран Главев като свещеник.

Несъществуващото братство и неживеещ в манастира игумен Евгений с финанстита и бизнесмен са натиснали много сериозно педала на газта и те няма да се успокоят докато не падне главата на Главев.

Ако са почтени хора и добросъвестни монаси, да биха писали на митрополит Йоаникий, но забележете коварството им, те пишат отворено писмо в нарушение на всякаква евангелска принципност, а за монашеска и схимонашеска да не говорим. Ако Евангелието беше тяхното ръководство за душеспасение, да биха първом написали на Главев, после на правещия му архиерей, ако нещо е в противоречие с вярата, но не би! Мощен изстрел - отворено писмо! Очевадно е, че се цели освирепяване на тълпата и открита война срещу свещеника Главев. Съмнение в това не може да има!!!

С тази си писмена гадория те целят да се разправят по бесовски с Главев, а никак не ги е грижа за духовното здраве на Църква и народ. Най-вече бизнесът им може да се позадържи.

Много шум за едно голямо нищо. Уж критикуват Главев, а споменали и монахиня Касиния. Захванали се да обрват м. Касиния, а нито дума за сатанинската преобърната пирамида. Оплакват се на дядо Йоаникий от неговия клирик, а не споменават какво е написал Главев, което противоречи на Евангелие и канони. Ето, това е професионално лукавство и явен сатанизъм в действие.

Какво братство може да пише писмото, след като такова де факто не съществува в манастира. Евгений и Никанор си живеят в някаква си частна тяхна къща в София и от дъжд на вятър се появяват да анимират панаирджилъка в туристическия обект, в който не се служи на Бога ежедневно.

Ако Главев е писал нещо против Силуан, това ще рече, че гадаринският легион бесове ще връхлети върху него и това идиотско писмо точно това прави - гъделичка бесовете под опашката и ги насъсква срещу Главев.

Не било техен "обичай". Частично е верно, защото обичаят им е да търчат по министерства и телевизионни студиа.

Уж не било техен "обичай", а най-интригантски употребяват израза "поп" и от голямо монашеско благочестие и братолюбие пежоративно. Нима е схимонашеско дело да се развива бизнес и да се занемари ежедневното принасяне на безкръвна жертва в този манастир, в който са избити толкова много християни?! Само този факт е предостатъчен за онези, които имат добросъвестност.

Не се изявявам като адвокат на Главев, защото не съм чел какво е писал за Силуан, но когато едно писмо не указва какво точно е смущаващото у Главев, то писмото е преднамерена клевета.

В текста на писмото са спрегнати много пикантни изрази, всеки от който може да отприщи отделна дискусия. Спрегнато е и Вселенското Православие и в контекста на попа, стравнен с поп Богомил, изпъква кръпката на Евгениевото старостилие. Защо не е новостилен след като митрополит Йоаникий е новостилен? А като си играе с календара, защо не напише писмо и против икуменизма и против тамплиерите, които им помагат в бизнеса? Може ли да тече от един извор и сладка и горчива вода? Може ли да се бере грозде от този укореняващ се дълбоко трънак?

Редактирано от Prokimen на 27.09.14 11:08.



Тема Re: Старостилно обединение в Гърциянови [re: Metropolis]  
Автор Eliana 21 ()
Публикувано27.09.14 11:51



В сайта на о. Божидар има много хубави статии--и авторски и Светоотечески преводи.



Тема Re: Старостилно обединение в Гърциянови [re: Eliana 21]  
Автор Metropolis (LANL)
Публикувано27.09.14 16:32



Ми хубаво щом намираш интерсни неща там. Аз няколко пъти попаднах на изключитлно плоски неща там и загубих всякакъв интерес към сайта в който се трие всяко мнение което не венцеслави сурите на "пророка" Божи дар.

...защото буквата убива, а духът животвори. ап Павел


Тема Re: Старостилно обединение в Гърциянови [re: Prokimen]  
Автор Metropolis (LANL)
Публикувано27.09.14 16:38



Ми не знам в конкретния случай как е възникнал проблема не посещавам саита на свещеник Божидар. Явно Илиана е фен на сайта и може би ще ви информира.
Този човек не ми е хич интересен и не следя отблизо изявите му.
Сега като има проблем със св.Силуан нека се разбере с руския светогорски манастир.



...защото буквата убива, а духът животвори. ап Павел

Редактирано от Metropolis на 27.09.14 16:39.



Тема Re: Старостилно обединение в Гърциянови [re: Metropolis]  
Автор Prokimen ()
Публикувано27.09.14 18:48



Изкуших се да хвърля поглед в сайта на семейство Главеви. Открих само една статийка, свързана с датата на Силуановото честване в Гигинския манастир. Не видях нещо кой знае какво лошо да е писано, което да оправдае шумотевицата с екстравагантното "Отворено писмо".

Историята става смешна, вземайки се предвид, че двете страни са от един дол дренки.

Така или иначе, в писмото е концентрирана свръх доза лукавство и ако митрополит Йоаникий е благочестив християнин, би трябвало първом да вразуми бизнес братството да не пише пежоративно за поповете, отъждествявайки ги с историческия еретик поп Богомил, защото пък в заслужен отговор поповете могат да отъждествят монашеството с професионалната содомия и повече!.

Навремето дядо Евгений беше позорно изгонен с целия си отбор послушници от Германския манастир и педерастките клевети в пресата се раздухваха от Софийска митрополия по времето на същия този дядо Максим, упоменат в т.н. "ОТВОРЕНО ПИСМО".

Несправедливата кампания срещу дядо Евгений тогава беше ужасна гадост и съблазън за народа, в която нямаха пръст поповете - "богомили". Това го принуди да се засели в Кладнишкия манастир, а после в Гигинския манастир, преминавайки под омофора на митрополит Инокентий. Тези два немаловажни факта са игнорирани в дързостта на отвореното писмо, а трябваше да се имат предвид и да не се излиза от рамките на еписоларната вежливост, обиждайки всички български попове по един непристоен начин.


Редактирано от Prokimen на 27.09.14 18:55.



Тема Re: Старостилно обединение в Гърциянови [re: Prokimen]  
Автор gloriana (член)
Публикувано27.09.14 22:00



Не видях нещо кой знае какво лошо да е писано...
Без да вземам страна, аз пък не видях нещо особено в писмото на монасите, нито пък пейоративно отношение към свещениците (освен ако не сме чели различни писма). Основната цел, както става ясно, е да се даде наставление на о.Главев да уважава каноничните решения - не се призовава към действия за църковно наказание или пък по-сериозни стъпки. Почувствали са се нападнати (и реално погледнато са) от статията на Главев и са реагирали. След три дни никой освен участниците няма да помни нищо.



Тема Re: Старостилно обединение в Гърциянови [re: Metropolis]  
Автор Eliana 21 ()
Публикувано27.09.14 22:03



В сайта няма форум за да се трият мнения така че този аргумент отпада. Статиите са хубави. А относно името на о. Божидар нали знаеш nomen omen

.



Тема Re: Старостилно обединение в Гърциянови [re: Eliana 21]  
Автор Metropolis (LANL)
Публикувано28.09.14 06:43



сега не знам какво е състоянието, но преди няколко години имаше.

...защото буквата убива, а духът животвори. ап Павел


Тема Re: Старостилно обединение в Гърциянови [re: gloriana]  
Автор Metropolis (LANL)
Публикувано28.09.14 08:06



Глогия, дано сте права. Но за мен машата главев не случайно в този момент и не случайно срещу този манастир е написъл това. Дълбоката цел да се за забърка БПЦ в злободневните политически борби около едни вип персони, които сега са в немилост. А това е много опасно за БПЦ.

...защото буквата убива, а духът животвори. ап Павел

Редактирано от Metropolis на 28.09.14 08:07.



Тема Re: Старостилно обединение в Гърциянови [re: Metropolis]  
Автор gloriana (член)
Публикувано28.09.14 08:53



Като споменахте вип персони, неволно направих асоциация на сайта с предаването "Сигнално жълто". Казват се много верни неща, но по начин, който наранява и често покрай сухото гори и зеленото.



Тема Re: Старостилно обединение в Гърциянови [re: gloriana]  
Автор Metropolis (LANL)
Публикувано28.09.14 14:06



OK, сестричке в Христа



...защото буквата убива, а духът животвори. ап Павел

Тема Re: Старостилно обединение в Гърциянови [re: Prokimen]  
Автор oldfrog (старо куче)
Публикувано28.09.14 15:07



На това:
А какво е писал Главев против бесноватия Силуан?

Бих отговорил:
Понаписал е доста, но основно за архимандрит Софроний.

Докато можеше да се пише в сайта му като коментари взех участие в темите за Достоевски. Пусна ми всички линкове към блога ми, които предложих. Разменихме и няколко реплики за Софроний и Силуан, както и за опита за събаряне на Догмата за Изкуплението в Кръвта на Христос, както още се нарича Юридическия Догмат за Изкуплението. В по-нови времена виждам, че отец Божидар е взел съвсем насериозно това, за което говорихме тогава, и започна някои преводи и пусна още няколко статии по тези въпроси.

Страшно много си приличате с него за едно определение: Старец Силуан е измислен литературен герой на архимандрит Софроний Сахаров.

А че архимандрит Софроний си е теософ и вероятно масон, майка Касиния Везенкова е напълно права за заключенията си.

Каквото и да говорят в Клуба за отец Божидар и неговия сайт, както и за блога Антимодерн на Роман Вершилло, то това са най-добрите в богословско отношение сайтове, където можеш да намериш аргументирана критика на така наречения Православен Модернизъм във всичките му съвременни проявления.

Единственият пропуск на Роман е Силуан Атонски и Софроний Сахаров, макар че според мен те са най-голямата опасност, защото вкарват във възможно най-дълбока прелест в ПРАКТИЧЕН план.

Материалът за някои от последните преводи съм ги почерпил точно от Антимодерн.

И в сайта на отец Божидар има наскоро преведени статии на свещеник протойерей Пьотър Андриевски, но много ме съмнява, че дори той би се осмелил да пусне в ефир статията на отец Пьотър, която съм озаглавил в блога си "Православие без Откровение и Предание".

Страшното е, че тези статии вече нямат линкове в сайтовете, откъдето съм ги свалял. Така че бих дал препоръката, когато се намери нещо интересно в нета, веднага да се прехвърля на няколко лични носителя, където няма достъп за каквато и да било външна намеса.

Оценявам по достойнство трудовете на отец Божидар и Роман, защото независимо от тях съм правил богословска критика на някои автори и в крайна сметка сме стигали до идентични заключения. "Пантеизмът на митрополит Антоний Сурожки" е нагледна илюстрация.

Критиката ми срещу архимандрит Киприан Керн за голословното му обвинение в схоластицизъм към Митрополит Филарет Дроздов и Митрополит Макарий Булгаков вече също споделих.

Както и да е, надявам се и Вие някой ден да оцените трудовете на отец Божидар!

За щастие все още има доста хора, които имат към истината това, което Архиепископ Аверкий Таушев нарича: "духовное чутье".

Поздрави
Жабчо

Блатни въпросителни: "Какво Православие има в тези, които се бият в гърдите, че са ревнители за Православието, когато потъпкват Писанието и Преданието?!"


И със самото това потъпкване се хвалят като нови откриватели на истинското Православие, което нито апостолите, нито светите отци са открили!?



Тема Re: Старостилно обединение в Гърциянови [re: oldfrog]  
Автор oldfrog (старо куче)
Публикувано28.09.14 16:33



На Метрополис бих му препоръчал да прочете статията на отец Божидар за "Нравствения монизъм" и да обясни кое и е плоското. Още отсега мога да кажа, че е привърженик на Православния Модернизъм и понеже отец Божидар не му отърва, започва да плещи небивалици. И отец Олег Моленко за писанията му срещу МП си има за опонент контрасайт, но дали някой може да опровергае написаното от него за Силуан?





Тема Re: Старостилно обединение в Гърциянови [re: gloriana]  
Автор oldfrog (старо куче)
Публикувано28.09.14 16:38



Уважаема Глориана,
Повдигнатите за Силуан Атонски въпроси са нещо, което никой с ума си християнин никога не бива да забравя и трябва да е наясно за какво става на въпрос.

Това, че някои безумци, които нямат никакво чувство за Православие са канонизирали един прелъстен монах за светец, потъпкали са Догмата за Изкуплението в Кръвта на Христос и сега се изправят да четат конско на единствения човек, който е дръзнал да им покаже, че това е ПОТЪПКВАНЕ на Православието, не е нещо, което се забравя... ВЪОБЩЕ!





Тема Re: Старостилно обединение в Гърциянови [re: oldfrog]  
Автор Prokimen ()
Публикувано28.09.14 18:38



Драги Жабчо, Бог да Ви въздаде стократно за сторения подвиг, на който нито един истински православен не се оказа годен и не намери у себе си ревност по чистотата на Православието, което Софроний преобръща с неговия Силуан.

Фактът че бизнес предприятието на брат Никанор, дегизирано като "монашеско братство" е публикувало откритото писмо, говори, че силуанистите са усетили лека болка в мазола.

Поглеждайки в интернета, по въпроса за Силуан и първата му изобличителка м Касиния, Вашият сайт държи първенството като референция. Направеният в сайта Ви превод дължи малка поправка на някои незначителни правописни недогледки.

Останах изненадан, че изведнъж о Главев е проговорил за архим Софроний Сахаров във връзка с преместване датата на Гигинския антицърковен панаир.

Искам да вярвам, че отвореното писмо ще провокира размисли и евентуални дебати, които силуанистите - богоборци всячески избягват.

Силуанизмът трябва да се разоблачи не като ерес, а като богоборчество наравно с мормоните, които нямат нищо общо с Христа. Силуанизмът не само преобръща Православието с краката нагоре, но и се сили да увреди християнството като никоя досегашна секта. Ето защо всяка поместна църква, славеща Силуан, трябва да се счита като сатанински плацдарм, отсечен от тялото на Църквата и нямащ нищо общо с Христа и Евангелието.

Пак обръщам благочестивото Ви внимание да обмислите написването на книжка, а ако уговорите семейство Главеви за съвместен труд, това ще е същинска атомна бомба.

Любопитно ми е какво ли ще е становището на проф Калин Янакиев за силуанизма, който се пропагандира с небивала яркост в Гигинския бизнес комбинат.



Тема Re: Старостилно обединение в Гърциянови [re: oldfrog]  
Автор gloriana (член)
Публикувано28.09.14 20:43



Уважаеми старче (използвам понятието в православен смисъл, може би дори без ирония), блогът Ви определено заслужава внимание, а аналитичният Ви ум - адмирации. Все пак откривам някои противоречия във Вашите убеждения, поради които изпитвам известни резерви и допускам, че част от размишленията Ви са според човешкото разбиране, а не според Христа. От една страна изобличавате Силуан Атонски въз основа на исихазма на свети Симеон Нови Богослов, а от друга отричате извършването на Иисусовата молитва, без което исихазмът е безсмислен и невъзможен. От една страна говорите за Изкуплението, а от друга отричате изкупването на лоши дела с добри, извършени в името на Христос (става дума за митарствата). Не искам да променям темата, а само да изразя надеждата си (която понамаля след поредната статия в бъдиверен), че скандалът между гигинци и главевци няма да се превърне в поредния черен пиар на БПЦ. Колкото до силуанството, считано за ерес от някои, то трябва да бъде разобличено от тях като такава, без да се сипят обиди по адрес на скромен монах, който може би повече от всички други през 20в е символ на любовта, но това разбира се не го прави автоматично светец.



Тема Re: Старостилно обединение в Гърциянови [re: gloriana]  
Автор Metropolis (LANL)
Публикувано28.09.14 22:27



Mи и моето опасение е това, и се радвам че поне ти ме разбра за разликата на другите неадекватки включвания. Но за жалост мисля че започналите атаката няма да се спрат и подходящо са избрази момента и врага, а под каква форма е облечена атаката като повод това не е от значение. Стила е вече добре познат. Но дано да греша.



Редактирано от Metropolis на 28.09.14 22:28.



Тема Re:Гигинската провокациянови [re: Metropolis]  
Автор Prokimen ()
Публикувано29.09.14 00:28



Защо се насилвате да търсите конспирация?

Редактирано от Prokimen на 29.09.14 01:20.



Тема Re: Старостилно обединение в Гърциянови [re: Prokimen]  
Автор Metropolis (LANL)
Публикувано29.09.14 01:14



Отвореното писмо е отговор на провокацията, ама като не желаете да я видите ваше право.
Аз не съм адвокат на никой, още по малко на монаха Никанор. А че той е използвал умения си придобити докато е бил в света, давайки съвети на светски лица, за да донесе средства за възтановяване на манастира не разбирам вие какво лошо намирате в това? Могат ли само със средста на БПЦ да го възтановят от ужасното състояние в което беше?

Сега не ми се рови но преди време научих от познати, че Главев нападал между многото други известни богослови и митр. Йоанис Зозюлас и скоро си обясних

.

...защото буквата убива, а духът животвори. ап Павел

Редактирано от Metropolis на 29.09.14 01:19.



Тема Re: Гигинският манастирнови [re: Metropolis]  
Автор Prokimen ()
Публикувано29.09.14 01:18



Според Вас Пергамският митрополит Йоан не е ли опасен модернист? Вие наистина кадите на бесовете тамян.

Прав сте, че без външна помощ, не би било възможно да се възстанови Гигинският манастир. Похвално е, че има и собствено стопанство. Непростимо е да се харчат пари на българските данъкоплатци за Гигенския манастир, в който "братството" от игумен и чедо не живее и не служи на Бога.

Редактирано от Prokimen на 29.09.14 02:34.



Тема Хубаво е да се прочете "Догматическо богословие"нови [re: Eliana 21]  
Автор tri-9084 (Бодлидрешко)
Публикувано30.09.14 18:42



Хубаво е всеки, който се сили да критикува, да прочете "Догматическо богословие", където се цитира от Добротолюбие - св. Григорий Синаит - който казва съвсем ясно:

"Пределът на Православието е да се познават чисто двата догмата на вярата – за Троицата и за Двоицата. Троицата неслитно и неразделно да се съзерцава и познава, Двоицата: двете естества в Христа – в едно Лице, т.е. да се изповядва и да се познава единият Син...

В друга глава той учи по-подробно за същото това: “Има осем главни предмета на с ъ з е р ц а н и е т о:

първият е Бог, невидим и безвиден, безначален и несъздаден, Причина на всичко съществуващо, Троично едно и пресъществено Божество;
вторият – чинът на предстоящото (пред Бога) множество на умните сили;
третият – съставянето на видимите неща (т.е. божествените идеи и Божията воля по отношение на всичко съществуващо);
четвъртият – домостроителното снизхождане на Словото;
петият – всеобщото Възкресение;
шестият – страшното Второ Христово пришествие;
седмият – вечната мъка;
осмият – Царството Небесно.

Първите четири са станали и извършени, а последните четири са бъдещи и още непроявили се, обаче ясно съзерцаеми и признавани от придобилите чрез благодатта пълна чистота на ума. Който пристъпва към това без светлината на благодатта, да знае, че няма съзерцание, а строи фантазии, мечтаейки и бидейки оплитан от мечтателния дух с фантазии.” Словото на свети Григорий ясно свидетелства за това, че догматите на християнската вяра (за Светата Троица, за Ангелите, за битието на света, за Въплъщението и подвига на Христа, за Възкресението, за Второто Христово пришествие, за вечните мъки и за Небесното Царство), често изложени по прикрит начин в Свещеното Писание, биват познавани в пълнота

единствено в

о п и т а на благодатния живот.

Светите отци предупреждават, че не трябва преждевременно (преди да сме готови) да търсим високите съзерцания. Ония, които са се поддали на изкушението да се домогват до духовните дарования преди да са очистили душата си от страстите, “придобиха за себе си гордостта и падението.”

Виж стр. 77-78



Редактирано от tri-9084 на 30.09.14 18:50.



Тема Re: Гигинският манастирнови [re: Prokimen]  
Автор krustan (минаващ)
Публикувано01.10.14 15:44



Дядо Владика Клименте, не ти отиват на сана глупостите, които пишеш, да знаеш!

Дано Бог да ти даде разум да дойдеш в себе си.

Въобще от време на време влизам в този форум и направих едно откритие: наистина има сред старостилците хора, които не само, че не са с всичкия си, ами направо от някаква "свръхправилност" бая са кривнали от пътя и май вече нямат нищо общо нито с Христа (ако въобще са имали), нито с Църквата Му, нито с вярата.

Както винаги става, крайностите започват да си приличат: модернистите и т.н. далечни на Евангелието люде са едно с прокимено-жабчовската умствена извратения.

Редактирано от krustan на 01.10.14 15:53.



Тема Re: Гигинският манастирнови [re: krustan]  
Автор Prokimen ()
Публикувано08.10.14 19:16



Езикът ти е като малките люти чушлета "комсомолче", както им викаха в моята далечна младост. Видимо. не се е намерило някое куче да го понамокри.

Под достойнството ми е да влизам в надприказване с хуликански манталитети, но за хората, които уважавам ще поясня, че от всички страни погледнато, в Гигинския манастир няма реално монашеско братство. Братството е за обителите, в които монасите живеят вътре в манастира, а не в частна къща на семейни начала. Не може претендиращите за братство да си наемат поп да им върши кръщавките от дъжд на вятър и да си живеят в тяхната си къща в София.

Понеже уважавам архимандрит Евгений като един от малкото начетени в светоотеческата литература човек, а и го познавам още като Рачко, студент в Академията, имах горещото желание да изясня с него как е позволил да го подведат и да направи формално управлявания от него манастир трибуна на сатанизма, преобръщат цялото Православие с ада на Силуан.

В ограниченото ми време отидох в обителта му - православен Диснейланд, но уви. Старецът не живее в "братството" от един послушник тогава - изгоненият иранец Йосиф. Имаше богато на брой сестричество. което ни прие по телефонно нареждане на отец бизнесмена най-гостопримно, но нямаше БРАТСТВО, а повтарям - СЕСТРИЧЕСТВО!

Ако болшинството владици благославят пропагандата на Силуан от неграмотност, Евгений би трябвало да си даде сметка какъв грях си навлича на главата с тази негова силуанщина. За себе си съм убеден, че по загадъчни за мен причини, той е станал жертва на подвеждане от човек, който доминира над трезвостта на мислите му.

Силуанщината отсича Православието от Църквата Христова и преобръща цялото християнство с главата надолу! Това е жив сатанизъм в действие.



Тема Re: Старостилно обединение в Гърциянови [re: Ioannis_]  
Автор Prokimen ()
Публикувано26.10.14 21:09



Остава в най-близко време дядо Христофор Събев да стане патриарх на всички старостилни синоди по света.



Тема Re: Старостилно обединение в Гърциянови [re: Ioannis_]  
Автор Ioannis_ (грешен)
Публикувано05.02.15 20:34



Обединението е факт и в България -





Тема Акт срещу Съборността - оставане в разколнови [re: Ioannis_]  
Автор tri-9084 (Бодлидрешко)
Публикувано05.02.15 23:58



"""В резултат на това взаимно утвърдено разбиране Негово Преосвещенство епископ Фотий постави подписа си под общия еклесиологичен документ, озаглавен „Истинно Православната Църква пред лицето на икуменическата ерес. Догматически и канонически въпроси ”, наред с подписите на предстоятелите на трите църкви сестри – Църквата на истинските православни християни в Гърция, Руската Православна Задгранична Църква и Румънската Православна Старостилна Църква."""

"В резултат на това взаимно утвърдено разбиране. . ." Откога "взаимното утвърдено разбиране" на някои люде, е равнозначно на Съборността на Църквата Христова


"църкви-сестри". Как така отделяйки се в разкол, изповядвайки Съборност, ставате "сестри". Та това е гнусно.








Тема Re: Акт срещу Съборността - оставане в разколнови [re: tri-9084]  
Автор Ioannis_ (грешен)
Публикувано06.02.15 11:08



Няма да коментирам мечтите на сергианите, че милиционерската им "църква" всъщност била канонична, но все пак, интересно е да се отбележи, че започват да изникват все по-нови бесослови, защитаващи ересите и ченгелъка.



Относно еп. Фотий, който допреди една година наричаше ИПЦ-то, с което се обедини сега - "крайни старостилци", да видим дали ще нарече най-накрая сталинското формирование "БПЦ" с истинското му име - разкол и ерес.

А как да го направи като трябва да деканонизира Серафим Соболев...



Тема Re: Акт срещу Съборността - оставане в разколнови [re: tri-9084]  
Автор Ioannis_ (грешен)
Публикувано06.02.15 11:17



Апропо, комично е сергианин да дава наставления за Съборността на Църквата.

Ти, кога за последно беше част от Съборността на лъже-БПЦ-то бе, джанъм?





Тема Затуй било да си натъманят синоднови [re: Ioannis_]  
Автор tri-9084 (Бодлидрешко)
Публикувано06.02.15 14:25



"""Негово Преосвещенство епископ Фотий, председател на Синода на . . .
"""


Затова, значи, им било необходимо да си натамънят "синод". Ако това беззаконие *** миряните преглътнат, какво ще стане като узнаят, че ИПЦ на Калиник отричат напълно светостта на дядо Серафим Соболев и на всички останали новоявени след 1924г., което пък означава, че Фотий и последователите му са си играели на църква, или по-правилно казано - признавайки светостта, са нищо по-малко от еретици.


Източник:



От 21 декември 2014 г. на сайта на "Българската Православна Старостилна Църква" (БПСЦ*) се появи „официално съобщение“, което буди много въпроси. Позволявам си някои коментари, които цялата нощ след прочита на това съобщение ме тревожеха и от които, признавам си, изпитах немалка печал. Адресът на съобщението е:



--------------------

Из: СЪОБЩЕНИЕ

от името на Църковния съвет на Българската Православна Старостилна Църква

Обични в Господа отци, братя и сестри,

„Както беше оповестено с предходно Съобщение от името на Църковния съвет от 27 юли (14 юли, ст. ст.) 2014 г., между Българската Православна Старостилна Църква и Църквата на истинските православни християни в Гърция се провеждат разговори за установяване на пълно църковно общение [А-бел. авт.]. В хода на разговорите от гръцка страна бе обърнато внимание, че за да бъдат утвърдени авторитетът и достойнството [Б-бел. авт.] на Българската Православна Старостилна Църква като самоуправляваща се Църква, е желателно да бъде сформиран неин архиерейски Синод под председателството на Негово Преосвещенство епископ Фотий с помощта на архиереи от Църквите-сестри, които да бъдат включени в състава на Синода като негови временни членове" [В-бел. авт.].

---------------------

А] При тълкуването на историческите ходове в политиката по-ясно говорят, по-любопитни са не официалните документи, а документите, които се потулват от очите на „масовия читател“. Два от най-интригуващите документи, появили се през 2014 г. в църковните среди на БПСЦ и нейните "църкви-сестри" са „Комюнике №13“1, подписано двустранно от гръцките архиереи (ИПЦ на архиеп. Калиник и бившия Синод на противостоящите) и „Изложението“ на ЦС на БПСЦ от 30 март (17 март, ст. ст.) 2014 г. И двата документа не са обнародвани сред официалните съобщения и документи на страницата на БПСЦ.

Комюнике №13 съдържа резултатите от „тринадесетото Съвместно Обсъждане на Комисиите за диалог между Църквата на Истинно-Православните Християни в Гърция и Православната Църковна Общност на Противостоящите в Светия манастир на св. св. Киприан и Иустина във Фили, Атика“. Забележете, че тук се провежда диалог между „Църква“ и „общност“! Комюникето е поместено в оригинал на гръцки като официален документ на бившия Синод на противостоящите, но никога не се появява на английски език, нито е преведено и разгласено на езиците на "църквите-сестри" на този бивш Синод. Причината за това е неизвестна, но според мен тя вероятно е свързана със следното становище — вече официално! — което не мога да окачествя иначе, освен като богохулно:

За новоявените (новопоявилите се) т. нар. светии след схизмата от 1924 г. и починали в общение с икуменистите и сергианите, бе потвърдено, че истинското Православие не приема да ги почита като светии“.

Това е точка Г) (според кирилската ни азбука) от въпросното Комюнике. Не е нужно да се прави анализ на това, което „следва“ от подобно категорично заявление. Сред „така наречените светии“, починали „след схизмата от 1924“ „в общение с икуменистите и сергианите“ са и светител Серафим Соболев, който е бил в общение и с икуменисти, и с новостилци, а е починал в „сергианска Църква“, светител Йоан Шанхайски, който е бил в общение и с икуменисти (Сръбската и Йерусалимската патриаршии) и с новостилци, дори е служел по новия стил, когато мисионерските му цели са го налагали; св. патриарх Тихон Московски, който е бил в „общение с икуменисти“ и преди, и след 1924 г., а в битността си на архиерей в Америка е служел и по нов стил (за което свидетелстват документи от 1905 г.). Тук попадат и много руски новомъченици и атонски преподобни, засвидетелствани от Бога с чист живот и чудотворство. А какво да кажем за великите атонски старци, преподобните Паисий Светогорец, Порфирий Кавсокаливит и мн. др.

Но ето, че този изключително важен от еклезиологическо гледище документ

остава скрит от очите на вярващите.

Недопускайки святост в т. нар. „световно“, „официално“ Православие (един напълно изкуствен термин за разграничаване от съборната Православна Църква), възможно ли е да се допусне спасение в него? А тъй като „спасението е от Бога“, в това Комюнике се съдържа и доста пряк „намек“ за неналичието на спасителна благодат в тайнствата на всички поместни православни църкви. За въпросното Комюнике №13 не е споменато и в „Изложението“ на БПСЦ от м. март. Вместо този рязък завой в еклезиологията на гръцката "църква-сестра", който променя изцяло лика на „противостоенето“, като условия за „установяване на пълно църковно общение“ с новия църковен партньор от Гърция „Съборът“ (т.е. църковният съвет) на БПСЦ постановява: „Първо, да потвърдят официално, че приемат Българската Православна Старостилна Църква като Църква-сестра и общуват с нея във вярата и тайнствата без никакво административно подчинение и зависимост и второ, да изразят официално своята позиция по въпроса относно о. Касиан“. Нито повече, нито по-малко.

Доколкото се вижда от новия документ на БПСЦ, втората „молба“ към ИПЦ на архиеп. Калиник е останала без последствия и вероятно или е оставена в чекмеджето с архивите, или е отпаднала. Но както ще видим от следващите редове на декемврийското Съобщение, въпросът за почитането на „така наречените новоявени светии“, които „истинското Православие не приема да ги почита като светии“, остава неспоменат и неуреден. Това на практика означава или отказ от почитането на тези светии, което не вярвам да бъде прието в БПСЦ, или мълчаливо толериране на недопустима богословска крайност, която по същество съдържа в себе си богохулство. На фона на това издигането на административно-дисциплинарни съображения за влизане във или въздържане от „пълно църковно общение“ със Синода, приел такова решение, бледнее и звучи несериозно.

Б] ***Забележителен е и църковно-политическият език на този документ. „Бе обърнато внимание“ от гръцка страна, че е „желателно“ сформирането на Синод на БПСЦ, която двадесет години е просъществувала без такъв и с един-единствен управляващ архиерей. Защо? Не е изтъкната нито една богословска или канонична причина. Вместо това е посочено, че това е нужно за утвърждаването на „авторитета и достойнството“ на БПСЦ. Нито повече, нито по-малко. След като това е „препоръка“ (такъв е смисловият акцент на думата „желателно“), защо това е изпълнено като условие за запазването на административната независимост на БПСЦ? Нима дотогава БПСЦ не се е ползвала с „авторитета и достойнството“ на "църква-сестра"? Или и тя, подобно на бившия Синод на противостоящите, е разглеждана като „общност“, но не и като църква, обладаваща авторитета и правомощията на автономна поместна църква? Мисля, че отговорът на въпроса се съдържа в първите думи на Комюнике №13, които визират Синода на противостоящите като „общност“, а синода на архиеп. Калиник като Църква.

В] Следващото изречение ни отвежда към още по-тревожни въпроси: след като 20 години БПСЦ е съществувала именно като "Църква" (в очите на нейните вярващи), а не като нелегитимна в очите на истинно-православните синоди в Гърция общност, защо е нужно тя да „внася“ временни епископи от чужбина? За да се легитимира? Пред кого? - Ако пред Христос не е легитимна, никой гръцки синод не може да я „легитимира“. Нима сред нейните членове няма достойни за епископи лица? Какви канонически основания има действащи епархийски архиереи на друга „поместна църква“ (ако условно назовем синода на митр. Агатангел с това име) да „членуват временно“ в „синода“ на друга "поместна Църква"? Нека се опитаме да потърсим отговори в следващите редове на Съобщението.

------------------

***След като обсъди и одобри тази препоръка, Църковният съвет на Българската Православна Старостилна Църква единодушно реши Управляващият архиерей да се обърне към предстоятеля на Руската Православна Задгранична Църква**, Негово Високопреосвещенство митрополит Агатангел с молба Архиерейският Синод на Задграничната Църква да благослови двама архиереи от нейния състав да бъдат кооптирани за сформирането на Синод на Българската Православна Старостилна Църква със статут на негови временни членове“[Г- бел. авт.].

-------------------

Г] Църковният съвет на БПСЦ, който практически функционира като „синод“ на тази общност, взима „единодушно решение“, за което църковният народ на БПСЦ едва ли е имал някакви сведения. Единодушието на един епископ, двама свещеници без богословско образование и двама миряни едва ли би могло да представлява каноническото единодушие на една общност с претенциите да бъде поместна църква. След това, в Съобщението е употребена непонятната, дразнеща с нецърковността си фраза „кооптиране на архиереи за сформиране на Синод“?! Какво собствено означава „кооптиране“ на действащи архиереи от една „поместна църква“ със „статут на временни членове“ на синод на друга „поместна църква“? Съществува ли канонически прецедент на такова „кооптиране“ в историята на Църквата? В Съобщението не са посочени никакви доводи от богословско или каноническо естество — нещо твърде нехарактерно за официалните документи на БПСЦ (например решенията за отстраняване на свещеник Станой и йеромонах Касиан изобилстват с посочки към канони на Вселенски и поместни събори на Православната Църква.) Вместо това тук алгоритъмът е прост: „препоръка — единодушно решение — положителен отклик — безкористна братска подкрепа“, сиреч преотстъпване на епископи за „кооптирането“ им в чужд Синод. Какво собствено ще стане с епархиите на тези архиереи, след като те дойдат в България да служат в "синода" на епископ Фотий? Или решението е просто номинално, те ще си останат да служат на своите епархии (които впрочем са огромни поне по географска територия), а формално ще са под председателството на "синода" на еп. Фотий? Но могат ли да бъдат макар и временни архиереи под председателството на епископ на друга "поместна църква" с реалните правомощия на "патриарх", без да излязат от юрисдикцията на досегашния си предстоятел, също с функциите на "патриарх" на "поместна църква"? Тъй като не е възможно да бъдат едновременно в два синода, можем само да гадаем за това как точно тези архиереи ще бъдат „временно“ в синода на еп. Фотий.

--------------------------

„Митрополит Агатангел и архиереите от Задграничния Синод откликнаха положително на отправената от наша страна молба и ни оказаха безкористна братска подкрепа. С указ на Негово Преосвещенство епископ Фотий № 0001 от 18 декември (5 декември ст. ст.) 2014 г. и съгласно Решение № 5 от 6 ноември (24 октомври, ст. ст.) 2014 г. на Църковния съвет е сформиран архиереиски Синод на Българската Православна Старостилна Църква с председател Негово Преосвещенство Триадицкия епископ Фотий и временни членове Техни Преосвещенства Кишиневския и Молдавски архиепископ Георги и Ишимския и Сибирски епископ Никон.“[Д-бел. авт.]

-----------------------

Д] И тъй, „Синодът на БПСЦ“ вече е реалност! Номерът на указа, учредяващ това ново църковно положение е 0001 — внушително четирицифрено число! Тъй като премълчаването е характерно за документите на БПСЦ, от тук не можем да разберем на какви епархии са назначени двамата нови небългарски архиереи на тази българска църква, дали са епархийски или само викарни. Ако са викарни, как биха могли да бъдат действащи членове на един поместен "синод"? Ако са действащи, кои ще са техните епархии и как ще ги управляват, без да знаят езика на вярващите си? Забележителна е и датата на решението (месец преди съобщението, при пълно мълчание и неосведоменост на църковния народ)! Това налага тягостното впечатление, че БПСЦ е "църква" на малцината знаещи и на множеството покорно вярващи. За всички важни решения вярващите имат правото да научат… някога. А в отделни случаи (какъвто е „Комюнике №13“) — и изобщо да не узнаят. Освен съобщаването, че на 18 декември БПСЦ се е събудила вече със свой собствен "синод", тук са премълчани най-важните канонически въпроси, свързани с появата на такъв безпрецедентен „временно функциониращ синод", чиято цел е

удовлетворяване на препоръка-условие за влизане в пълно църковно общение с друга "поместна църква" при запазване на пълна административна неприкосновеност! Решение, което не подлежи на коментар.

-----------------

„Гръцката страна бе информирана за осъществените от наша страна действия. Предстои да бъдат съгласувани място и дата за официалното установяване на пълно църковно общение с Църквата на истинските православни християни в Гърция, което ще бъде скрепено чрез отслужване на света литургия от двамата предстоятели и архиереи от двете Църкви-сестри. София, 21 декември (8 декември ст. ст.)“[E-бел. авт.].

--------------------

E] Гръцката страна е просто информирана. Очаква се официализиране на връзките между "синода" на ИПЦ под архиеп. Калиник и БПСЦ, т.е. на „установяване на пълно църковно общение“, каквото и да означава този израз в контекста на досегашното евхаристийно общение на еп. Фотий с членове на този "синод" (например при голямото освещаване на катедралния храм „Успение Богородично“ на 28 май (15 май ст. ст.), съслужение с еп. Амвросий Метонски и еп. Климент Гардикийски). Какво по-„пълно“ църковно общение може да се установи между две църковни общности, които вече общуват в светото Тайнство Евхаристия? Или постигането на категорично съглашение за административна ненамеса във вътрешните дела е следващ, по-висш етап към пълнотата на църковното общение?

Въпроси, на които не намирам отговори… Оценката на този църковно-политически акт ще даде историята.

Свещ. Михаил Ковачев - Ловчанска епархия

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Забележки на Главния редактор:

* БПСЦ не бива да се обърква с енориите на БПЦ-БП, в които се служи по светоотеческия календар, които споменават Българския патриарх и Софийски митрополит Неофит и които признават ръководството на Св. Синод на БПЦ-БП.

** Упоменатата тук "Руска Православна Задгранична Църква" под ръководството на митрополит Агатангел не е каноничната Руска православна задгранична църква, която е в общение с Московската Патриаршия, и която се ръководи от своя първойерарх Източноамерикански и Нюйоркски митрополит Иларион.




Редактирано от tri-9084 на 06.02.15 14:37.



Тема Re: Затуй било да си натъманят синоднови [re: tri-9084]  
Автор Ioannis_ (грешен)
Публикувано06.02.15 20:41



"Сред „така наречените светии“, починали „след схизмата от 1924“ „в общение с икуменистите и сергианите“ са и светител Серафим Соболев, който е бил в общение и с икуменисти, и с новостилци, а е починал в „сергианска Църква“, светител Йоан Шанхайски, който е бил в общение и с икуменисти (Сръбската и Йерусалимската патриаршии) и с новостилци, дори е служел по новия стил, когато мисионерските му цели са го налагали; св. патриарх Тихон Московски, който е бил в „общение с икуменисти“ и преди, и след 1924 г., а в битността си на архиерей в Америка е служел и по нов стил (за което свидетелстват документи от 1905 г.). Тук попадат и много руски новомъченици и атонски преподобни, засвидетелствани от Бога с чист живот и чудотворство. А какво да кажем за великите атонски старци, преподобните Паисий Светогорец, Порфирий Кавсокаливит и мн. др. "

Anaxios!

Към тези може да добавим Теофан Затворник и Игнатий Брянчанинов.

Явно ИПЦ - Калиник е разрешило почитането на всички тия сергиански светии на местна, българска почва. Това говори много. Киприанизъм до дупка.

Редактирано от Ioannis_ на 06.02.15 20:42.



Тема Поздрави на новия Ви митрополит Христофор Събевнови [re: Ioannis_]  
Автор Prokimen ()
Публикувано07.02.15 17:31



Мислите ли, че на системните Ви провокации не би могло да се отговори със същата дързост?

Искам да вярвам в благоприличието Ви и след новото си кръщение да започнете най-сетне да събеседвате като нормален човек.

Бих се радвал, ако съумеете да намерите по-човешки тон за обмяна на конструктивни мисли.Поздрави на новия Ви митрополит Христофор Събев!

Да се надяваме, че ще ни поканите на хиротонията на Стоянка Мутафова за папеса на старостилния театър "сълза и смях" и за обрязването на Дядо Христофор Събев вместо ново негово кръщение.

Редактирано от Prokimen на 07.02.15 17:36.



Тема Re: Поздрави на новия Ви митрополит Христофор Събевнови [re: Prokimen]  
Автор Ioannis_ (грешен)
Публикувано07.02.15 20:05



Нямам против да събеседвам, но видно е, че няма с кой. Всички старостилци са сложени под един знаменател - "разколници" и то от кой - от "каноничните" милиционери.



Какъв по-нормален тон искате да употребя за събеседване с форумните герои от "НАТФИЗ БПЦ"? Недоумявам. Ако за Вас хулителите на Светия Дух трябва да бъдат галени с перце, за мен е повече от ясно, че не трябва.

Събев си го поздравявайте лично, а и Стоянка Мутафова.



Тема Re: Поздрави на новия Ви митрополит Христофор Събевнови [re: Ioannis_]  
Автор Prokimen ()
Публикувано10.02.15 19:22



В отговор на:

Нямам против да събеседвам, но видно е, че няма с кой. Всички старостилци са сложени под един знаменател - "разколници" и то от кой - от "каноничните" милиционери.




И пак ще дръзна да напиша да не партизанстваме в събеседването, въобразявайки си да сме най-най-истинските православни. Струва ми се, че можем да събеседваме за проблемите в Православието, ако всеки има съзнанието, че всички юрисдикции са съпричастни в малка или по-голяма степен на отстъплението от същността. Как ние да се опазим и до каква степен може да е търпимостта ни спрямо каноничните и догматични отстъпления.

Редактирано от Prokimen на 10.02.15 19:32.



Тема Re: Старостилно обединение в Гърциянови [re: Ioannis_]  
Автор Prokimen ()
Публикувано12.02.15 12:34



Друже, къде изчезнахте? Кога ще ни разкажете за плодовете на старостилните гръцки обединения?



Редактирано от Prokimen на 12.02.15 12:56.



Тема Това, те издаванови [re: Ioannis_]  
Автор tri-9084 (Бодлидрешко)
Публикувано23.04.16 22:51



В отговор на:

В БПСЦ ще им се наложи да миропомазват вече.




Точно тази лукава усмивка те издава. С Миропомазването никой не си прави шега.




Тема И ти ли се добавяш, за виждащ ?нови [re: Ioannis_]  
Автор tri-9084 (Бодлидрешко)
Публикувано25.04.16 23:11



"""Към тези може да добавим Теофан Затворник и Игнатий Брянчанинов."""

Ми добавяй(те), каквото си щеш(те). Да се сравнява(ш)те с такива хора, е достатъчно показателно.





Страници по тази тема: 1 | 2 | 3 | 4 | (покажи всички)
*Кратък преглед
Клуб :  


Clubs.dir.bg е форум за дискусии. Dir.bg не носи отговорност за съдържанието и достоверността на публикуваните в дискусиите материали.

Никаква част от съдържанието на тази страница не може да бъде репродуцирана, записвана или предавана под каквато и да е форма или по какъвто и да е повод без писменото съгласие на Dir.bg
За Забележки, коментари и предложения ползвайте формата за Обратна връзка | Мобилна версия | Потребителско споразумение
© 2006-2024 Dir.bg Всички права запазени.