Клубове Дир.бг
powered by diri.bg
търси в Клубове diri.bg Разширено търсене

Вход
Име
Парола

Клубове
Dir.bg
Взаимопомощ
Горещи теми
Компютри и Интернет
Контакти
Култура и изкуство
Мнения
Наука
Политика, Свят
Спорт
Техника
Градове
Религия и мистика
Фен клубове
Хоби, Развлечения
Общества
Я, архивите са живи
Клубове Дирене Регистрация Кой е тук Въпроси Списък Купувам / Продавам 11:03 25.05.24 
Религия и мистика
   >> Православие
*Кратък преглед

Страници по тази тема: 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | (покажи всички)
Тема Re: Дарбите и плодовете на Светия Духнови [re: Roxy]  
Автор Aлekc (необвързан)
Публикувано04.03.10 16:57



Възкресението на бай Лазар е само телесно, а не духовно.

Просто е бил изтръгнат от клиничната смърт, в която е бил изпаднал, и си е поживял още известен брой години като обикновен земен човек...

Когато си в лодката, движи се брега.
Когато си на брега, движи се лодката.


Тема Re: Дарбите и плодовете на Светия Духнови [re: Aлekc]  
Автор Sisilia ()
Публикувано04.03.10 20:43



Не разбирам само едно. Защо, когато това го пише православен светец е истина, а когато пишещият е индийски джнани, мюсюлмански суфий, католически мистик и т.н. същото се оказва опасна заблуда

Несъмнено всички религии представляват интерес, но само християнството може да отвори на човека небето.

Единствено Господ Иисус Христос знае какво ми е.





Тема Re: Дарбите и плодовете на Светия Духнови [re: _maycal]  
Автор Kaлoмaин (горгона Медуза)
Публикувано04.03.10 21:01



Религиозният екстаз е узаконена езкалтация.



Тема Re: Дарбите и плодовете на Светия Духнови [re: Sisilia]  
Автор Aлekc (необвързан)
Публикувано04.03.10 23:24



Нима наистина смяташ, че преди появата на християнството, Небето е било затворено за всички хора?!

Когато си в лодката, движи се брега.
Когато си на брега, движи се лодката.


Тема Re: Дарбите и плодовете на Светия Духнови [re: Aлekc]  
Автор Sisilia ()
Публикувано05.03.10 20:46



Преди появата на християнството хората са страдали поради невъзможността от истинско духовно общение с Бога, за да бъдат щастливи.

Буда, когото боготвориш, се обръща към човека за да го освободи от страданията, но това негово учение освобождава човека от познание за Бога, като Личност и Творец.



Тема Re: Дарбите и плодовете на Светия Духнови [re: Sisilia]  
Автор Kaлoмaин (горгона Медуза)
Публикувано05.03.10 20:52



Това ни връща на въпроса от една съседна тема - защо тези хора са били лишени от спасение? Не е ли много по-логично да се приеме, че не са били лишени от възможност за истинско духовно общуване с бога, но други хора не признават правото им на такова, защото противоречи на вярванията ми. (не "вяра", а "вярване")



Тема Re: Дарбите и плодовете на Светия Духнови [re: Kaлoмaин]  
Автор Prokimen ()
Публикувано06.03.10 11:38



В отговор на риторичния въпрос на Алекс :

В отговор на:

Нима наистина смяташ, че преди появата на християнството, Небето е било затворено за всички хора?!




Библията не свидетелства за затворено небе.

Четейки съжденията на Kaлoмaин:

В отговор на:

Това ни връща на въпроса от една съседна тема - защо тези хора са били лишени от спасение? Не е ли много по-логично да се приеме, че не са били лишени от възможност за истинско духовно общуване с бога, но други хора не признават правото им на такова, защото противоречи на вярванията ми. (не "вяра", а "вярване")




Иска ми се да задам въпрос дали всички имаме еднакво разбиране за спасението? Ако човек разбира материално спасението, то не би ли било ужасно разочарование да не получи материалното си блаженство и всички останали илюзорни представи?

Боя се, че много ревностни православни ще се окажат първи в разочарованието си и дори да попаднат на най-първата линия пред Престола на Триединния Бог, едва ли ще се почувстват спасени, ако земният им духовен настрой е повреден и с повредата си са влезли във вечността. Колко по-нещасни биха били друговерците, за които Христос не говори нищо. Не би било същинско мъчение да съзерцават непристъпната светлина на Триединия Бог, когато са очаквали други неща като мохамеданите, например?



Тема Re: Дарбите и плодовете на Светия Духнови [re: feline]  
Автор Prokimen ()
Публикувано06.03.10 11:58



В отговор на feline

В отговор на:

"Същевременно, аз съм убеден за себе си, че официалната църковна видимост в наше време не спасява никого, макар и да държи в ръцете си "кранчето" за спиране и пускане на благодатта Божия, т.е. да има власт над Бог кой да е благодатен и кой безблагодатен."

Приемам, че казвате това с ирония, нали Прокимен? Защото благодатта е Божия, тоест принадлежи Нему и Той Е, Който я дава на Църквата. И ще я дава дотогава и дотолкова, доколкото Църквата е стълб на Истината, тоест живее и ходи в Истината на Благовестието.




Иронията не ми липсва, но аз сериозно размислям над споделеното си съждение и все по-усилено вярвам в написаното. Дано съм в състояние на изкушение. За момента смятам, че църковният ни живот не допринася за спасението на който и да било. Определено смятам, че духовният настрой е неправилен и само чудо би могло да просвети отделни личности. За "кандидатите" да станат съсъди на благодатта се иска определена грамотност и реален стремеж към одухотворяване, т.е. лична аскеза. Масовите мероприятия нямат никакво значение в душеспасението. Човек може да е всеки ден на богослуженията, може да обикаля родните манастири и да си въобразява, че като пчела събира благодат, може да прави щедри дарения и да прегъва гръб като млада фиданка пред владиците, да търчи от курбан на курбан и в крайна сметка да си остане чисто и просто полуезичник, човек с увредена мистика и никаква одухотвореност. Поне засега не виждам никакви стремежи на църковна власт и народ към одухотворяване. Такъв може да се забележи само у старокалендарците. Друг въпрос е доколко този им стремеж към ограмотяване и одухотворяване ще е плодоносен, ако вероучението им е еретично.

(под "старокалендарци" разбирам преди всичко и най-вече българските киприанити, които са най-многобройни и административно и финансово - завидно устроени).


В отговор на lampion:

В отговор на:

Тъждествени ли са ревността по даровете на Св. Дух с искането на определен дар?

Нe разбирам добре въпроса!!




Първоначалната идея на темата беше поглед към протестантската духовна "съкровищница". В този контекст се питах дали за протестантите е тъждествено човек да преуспява в дорбродетелния живот, богатейки с плодовете на духа и искането на конкретен дар на духа - като проговорване на езици или дар на тълкуване на онова, които други говорят неразбираемо.

Според Писанието, плодовете на духа са:

* Галат. 5:22-23 А плодът на духа е: любов, радост, мир, дълготърпение, благост, милосърдие, вяра.

* Ефес. 5:9 плодът на Духа: доброта, правда и истина (в българския превод на двата цитата "дух" е написано различно - с малка и голяма букви. В гръцкия текст е употребена една дума).

* Рим. 6:22 "вашият плод е святост".

В библейско разбиране, "плодът" се явява Божие творение, проявяващо се по Божия милост (Бит. 1:11; Мат. 5:25).

Отсъствието на плода означава Божие проклятие (Бит. 20:8, 30:2; 1 Цар. 1:5). В метафоричното си значение думата "плод" означава последствие на замисли, желания и постъпки на човека, било те добри или лоши.

Отсъствието на плода е наша отговорност (Мат. 25:21, 23; Марк. 11:13, 21-22).

Наличието или присъствието на плодовете на духа в живота на вярващия християнин означават присъствие на преобразуващото действие на Св. Дух чрез съгласието на човека с волята Божия. Ако човек е действително осъзнат християнин, запознат с книгата за вечен живот, то той би трябвало да не се задоволява с механичното си ходене на богослуженията (православните), но и лично упражнение щото библейските предписания да са ръководно начало в живота му, т.е. плодовете на Духа да намират добра почва за възрастване. Ако го няма налице растежът на плодовете на Духа, тогава имаме една долнопробна игра на шикалки.

Може да се каже, че плодът на духа е резултатът от нашето духовно преображение. Семето на словото Божие = Св. Писание (Слово Божие = Иисус Христос), намирайки в душата ни добра почва и прораствайки в нея, носи плодовете на духа - промяна на нашия характер в съответствие с волята Божия. Плодът произраства от нашата близост с Бог. Всяко отсъствие на съгласуваност между нашите дела и волята Божия е чиста проба игра на християнство и е душеубийствено да се насажда православната заблуда, че с курбаните и очетените хлябове, гащи и комбинезони ще се отворят райските двери на вечността за едно вечно блаженстване с езическата ни нагласа на духа.

Наличието на плодове е прослава на Бог (Иоан. 15:8), а не толкова тържествените богослужения, профанирани в площадни събрания на всевъзможни мафиоти и греховодници.


Кратко казано, плодовете на духа са: любов, радост, мир, дълготърпение, благост, милосърдие, вяра, кротост, въздържание, праведност, истина, святост.

"Божиите дарове и призванието са неотменими"
(Рим. 11:29).

Редактирано от Prokimen на 06.03.10 12:31.



Тема Re: Дарбите и плодовете на Светия Духнови [re: Prokimen]  
Автор Prokimen ()
Публикувано06.03.10 13:53



« А кога дойде Син Човеческий» (Мат. 25:31) ще въздаде на всеки заслуженото. «И тия ще отидат във вечна мъка, а праведниците – в живот вечен» (Мат. 25:46). Несъмнено, Спасителят говори за цялото човечество, върху което се разпростира единният принцип за въздаяние според делата.

«Нали с дела се оправда Авраам, нашият отец, като положи върху жертвеника сина си Исаака? Видиш ли, че вярата съдействуваше на делата му, и чрез делата вярата стана съвършена?» (Иак. 2:21-22). С други думи казано, «вярата без дела е мъртва» (Иак. 2:20).


Вечно спорният въпрос между християнските деноминации е как в крайна сметка се спасява човек – чрез вярата или чрез делата?

«Защото по благодат сте спасени чрез вярата; и това не е от вас – Божий дар е; и не е от дела, за да не би някой да се похвали» (Ефес. 2:8-9).

Всяко добро, което човек извършва, е със съдействащата Божия благодат . Това не означава, че благодатта е механична в човешките добри дела. Наложителна е осъзнатата вяра в изкупителните заслуги на Сина Божи.

Ето я душеубийствената спънка за онези православни християни, които твърдо вярват, че формалното православно кръщение само по себе си е залог за спасението. Ето го непростимият грях на непогрешимата православна иерархия с претенциозното «апостолско приемство» и право да държи кранчето на благодатта, раздавайки го в църковния «супермаркет» за жълти стотинки и солидни банкноти. Грехът е непростим, защото я няма апостолската загриженост за опознаване на вярата, а без това условие се обезсмисля както прословутата приемственост, така и илюзорната убеденост в механичното наследие на вечността или спасението заради купено кръщение без никаква яснота във вярата и неспособност дори да се прочете правилно «Символът на вярата». В този контекст, съвременното официално православие не спасява никого и е време да се събудим от халюцинацията си. Крайно време е маститите богослови, които държат в ръцете си средствата за информация да спрат клюкарските истории с часовници и лимузини, а да се опитат да върнат православния църковен кораб в душеспасителните евангелски води. Всичко друго е от лукавия, колкото и благородно и напредничаво в модернистичен дух да изглежда то.

Ако я има грамотната представа и твърда вяра в изкупителните заслуги на Сина Божи, тогава Бог изпраща благодатта си върху човека за да се пребори с греховете си. Прочее, критерий за благодатност би трябвало да е усърдието човек да живее според Писанието, а не административното надмощие и илюзорната "апостолска приемственост", която в случая е само за осъждане и свидетелство за душеубийството на цял един народ.

Когато волята Божия се съединява с човешката воля, тогава се раждат истински добрите дела. Тогава действително вярата без дела, извършвани с въздействието на Божията благодат и доброто съизволение на осъзнатия и ограмотен християнин, е мъртва. В този контекст «магичността» на причастието няма да просвети потъналите в езичество православно кръстени, нито пък ще им даде наготово познание на Бога, ако те не се потрудят да четат Писанието и богатеят на дела, достойни за истинския християнин. Първостепенен дълг на апостолския приемник е да насади апостолската вяра, а не само да се гордее, че е първа кипра по гощавките и площадните събрания. Вярата в силата на кръщението и тайнствата без делата е мъртва и непогрешимата Църква в лицето на апостолските си приемници убива души, вместо да ги води към вечен живот.

Многознайните братя и сестри протестанти декламират, че човек се спасява чрез вярата си. Други протестанствуващи общности допълват, че спасението е чрез вяра и дела. Днешните «канонични» православни, които единствено държат благодатта казват, че е нужно едно кръщение по православному, безропотно доверие към непогрешимите апостолски приемници, ежедневно причастие без реално знание какво има в Чашата, задължителен курбан на всеки голям празник и спасението е гарантирано.

Древната неповредена православност е вярвала и учила, че човек се спасява с вярата си, чрез благодатта и делата. Това е неразривен триединен акт на духовния живот на човека – истински християнин.

Неопетнената Църква Христова учи, че делата са венец от съчетанието на вяра и благодат. Благодатта е движещата сила, водеща към спасението, но спасението, макар и да се извършва от Бог, то не е без участието на човека
(Втор. 30:19; Сир. 15:14-17).

Човеколюбивият Бог, Който не иска смъртта на човека, му дава Своята възраждаща, освещаваща, оправдаваща и спасяваща благодат (Иоан 1:12-13; 3:5; Тит. 3:5-7; Ефес. 2:5, 8; 1 Кор. 6:11).

Получавайки оправдание и «Духа на осиновение» (Рим. 8:15-16), човек се нуждае от Божията благодат в течение на целия си земен живот в съгласие с назиданието на Спасителя: « Аз съм лозата, вие пръчките; който пребъдва в Мене, и Аз в него, той дава много плод; защото без Мене не можете да вършите нищо» (Иоан. 15:5).
Тази съдействаща за спасението на човека благодат се получава в църковните тайнства, но паки и паки ще повторя, че механично, но със съзнанието на християнин и грамотното осмисляне на свещенодействията:

* покаяние (Мат. 16:19, 18:18; Иоан. 22:20-23; Деян. 19:18)

* причастие (Иоан. 6:51-58; Мат. 26:28)

*елеоосвещение (Иак. 5:14-15)

За получаването на спасяващата Божия благодат е наложителна от страна на човека

*правилна вяра (Марк. 1:15; Иоан. 3:5, 6:47; Рим. 10:9; Евр. 11:6)

*надежда (1 Иоан. 3:2-3; Рим. 15:4; 2 Кор. 3:9-12; Галат. 5:5; Колос. 1:23)

*любов в делата (Мат. 7:19-23, 17:25; Иоан. 5:28-29; Деян. 14:22; Иак. 2:14-26; 1 Иоан. 3:10)

В крайна сметка ние се спасяваме не толкова с вяра и добри дела, колкото по благодатта Божия, която ни е дарувана заради кръстния подвиг на Спасителя. Може да се каже, че правилната вяра и добри дела ни дават достъп за получаване даровете на благодатта (Рим. 3:23-24; 5:15-17; Ефес. 2:6-9; 2 Тим. 3:4-8).

Редактирано от Prokimen на 06.03.10 14:07.



Тема Източникът на добрия плод е Богнови [re: Prokimen]  
Автор Eжko_ (бодли_дрешко)
Публикувано06.03.10 15:29



От Йоана свето Евангелие


[15:1] Аз съм истинската лоза, и Моят Отец е лозарят.
[15:2] Всяка пръчка у Мене, която не дава плод, Той отрязва; и всяка, която дава плод, чисти я, за да дава повече плод.
[15:3] Вие сте вече чисти чрез словото, що съм ви проповядвал.
[15:4] Пребъдете в Мене, и Аз във вас. Както пръчката сама от себе си не може да дава плод, ако не бъде на лозата, тъй и вие, ако не бъдете в Мене.
[15:5] Аз съм лозата, вие пръчките; който пребъдва в Мене, и Аз в него, той дава много плод; защото без Мене не можете да вършите нищо.
[15:6] Ако някой не пребъде в Мене, бива изхвърлен навън, както пръчката, и изсъхва; и събират пръчките, та ги хвърлят в огън, и те изгарят.
[15:7] Ако пребъдете в Мене, и словата Ми пребъдват във вас, то каквото и да пожелаете, искайте, и ще ви бъде.
[15:8] С това ще се прослави Моят Отец, ако вие принасяте много плод, и тогава ще бъдете Мои ученици.
[15:9] Както Отец възлюби Мене, и Аз възлюбих вас: пребъдете в Моята любов.
[15:10] Ако спазите Моите заповеди, ще пребъдете в любовта Ми, както и Аз спазих заповедите на Отца Си, и пребъдвам в любовта Му.


Редактирано от Eжko_ на 06.03.10 15:29.




Страници по тази тема: 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | (покажи всички)
*Кратък преглед
Клуб :  


Clubs.dir.bg е форум за дискусии. Dir.bg не носи отговорност за съдържанието и достоверността на публикуваните в дискусиите материали.

Никаква част от съдържанието на тази страница не може да бъде репродуцирана, записвана или предавана под каквато и да е форма или по какъвто и да е повод без писменото съгласие на Dir.bg
За Забележки, коментари и предложения ползвайте формата за Обратна връзка | Мобилна версия | Потребителско споразумение
© 2006-2024 Dir.bg Всички права запазени.