Тема
|
Чип тунинга!
|
|
Автор |
Demon-ClubHonda (Wrestling Team) |
Публикувано | 08.09.03 13:53 |
|
Здрасвейте,
срещтнах един приател, който си е сложил чип на инжекциона и колата му започнала да върви осезаемо повече и твърди, че разхода не му се е качил.
Какво знаете по въпроса:
1. Вредно ли е това за двигателя?
2. Колко вдига мощността?
3. Възможно ли е да не повиши разхода?
4. Как всъшност работи чипът, какво кара колата да върви повече?
|
|
|
Да започна от последния ти, четвърти въпрос !
Под "чип тунинг", трябва да се разбира да се "пипа" по електрониката на двигателя, по електронния блок който управлява инжекционната система. Т.е. - "чип тунинг" значи, на главния процесор на електронния блок, да се запише нова информация, нови параметри, от които да се управлява инжекцията по един различен начин. Главно, тези нови параметри засягат управлението на "ламбда сондата". А именно, ламбда сонд-ата служи за т.нар. ДОЗИРОВКА или НАСИТЕНОСТТА (както искайте го наричайте) на горивната смес, т.е. съотношението БЕНЗИН/ ВЪЗДУХ. При различно съотношение бензин/въздух, един двигател работи по различен начин. При серийния автомобил, в процесора на Електорния блок който управлява инженцията са записани данни, при които горивната смес, съотношението бензин/въздух да е таквоа, че двигателя хем да е максимално икономичен при това положение, хем е максимално динамичен и в същото време двигателя да работи по начин такъв, че да не се прецака, защото както знаем, ако съотношението бензин/въздух се наруши, примерно ако постъпва в горивната смес има повече бензин (приказваме за богата горивна смес) или повече въздух (бедна горивна смес) се получава детонация и т.н. което довежда до сасипванетон а един мотор.
Но, при един добър чип тунинг, т.е. при едни нови данни за това как да работи инжекцията, се казва че работата на тази ламбда сонд-а е с нови параметри, ПО-добри от тези на заводските, т.е. - горивната смес е по-добре оптимизирана едновременно двигателя да работи по-икономично, едновременно да е по-динамичен и наситеността на горивната смес да е такава че Тя да НЕ влияе на мотора (да не се получава детонация) спрямо тези на заводските параметри !!! Но, това е САМО КОГАТО тези нови параметри са наистина доказани, че наистина за този мотор са по-добри от колкото с заводските си зададени пшараметри затова как да работи инжекциона. С това мисля че донякъде отговарям на първият въпрос, а именно дали вреди "чип тунинга" на мотора. Пак казвам - зависи дали новите параметри са най-оптималните или са ПО-ЛОШ КОМПРОМИС ! То че всичко е компромис - това е така. Дори и заводските параметри може да се кажат че са компромис - компромис между икономича, динамика, вредни емисий изхвърляни във ок. среда и т.н. и т.н. Всичко зависи от това до колко новите параметри наистина, в реални условия са тевствани на такъв мотор, с такава инжекционна система и до колко те са по-добри от заводските. Това донякъде отговаря и на втория ти въпрос - до колко би могло да се вдигне мощността - пак казвам - ЗАВИСИ ОТ НОВИТЕ ПАРАМЕТРИ КОИТО СА ЗАДАДЕНИ ЗА УПРАВЛЕНИЕ НА ИНЖЕКЦИОННАТА СИСТЕМА. Но, обикновенно за атмосферни мотори (не съм напълно сигурен) мощността се вдига с неповеч от 10, 15% спрямо заводските данни, а при тез ис принудително пълненне, т.е. при двигател с Турбо примерно чип тунинга там е по-произвопдителен, т.е. там мощността се вдига с по-голямо процентно съотношение, спрямо това на атмосферния мотор (някъде до 30% мисля се повишававе мощността на двигателя).
Относно третия ти въпрос - дали разхода ще се повиши/ намали или ще остане същия - пак казвам - зависи какви са новите параметри !
Но най-общо и най-елементарно казано, при "чип тунинг"-а един двигател трябва да е по-икономичен и едновременно по-динамичен и едновременно мотора да не се скапва по-бързо от колкото ако е с заводски параметри !!! Но, това само когато този чип тунинг е направен както трябва ! В много от случаите, се прави нещо, но нито се знае до колко тези нови данни и нов работен режим на мотора небиха го повредили, нищо че примерно е станал малко по-мощен. Това е лошото на чип тунинга - не се знае тези нови данни които ще управляват инжекционна до колко ще са по-добри от заводските данни. Затова аз лично съм ПРОТИВ чип тунинг! Против съм да се пипа по електрониката на мотора ! Защото - специално за Хонда ако трябва да говоря - Японеца, където е пипнал - след него трудно би се подобрило нещо ! Най-много да се преебе нещо Виж, има коли с двигатели които хем са тромави, хем харчат като за световно - пример Опел ВЕКТРА 1.6 моноинжекция - имам познат с такъв автомобил, 75 коня, а градско при спокойно каране а не да се настъпва до дупка, той твърди че му гори 12/100 бензин А с този мотор, тая вектра въобще не е някакъв състезател и т.н. Тук би трябвало да се поработи бая според мен, но при Хондов мотор - какво да се пипа ! Примерно D15B2 мотор на твоята Хонда - 1.5 90 коня моноинжекция - невиждам какво трябва да се оплаква човек ! Разход, зависимост как се настъпва от 5 до максимум 8 ! В същия момент за 1.5 литров мотор модел на 16 години - е няма друг такъв мотор който да е 1.5 литра и да има тази динамика какавато има СИВИК с този мотор ! Нито динамика, нито икономичта ! Примерно, аз неведнъж съм казвал - свидетел съм как СИВИК с такъв мотор на 2-а предавка прави над 90км/ч !
Така че - според мен, ПОНЕ ЗА ХОНДА - не би трябвало да се пипа ! Виж, ако иска човек да върви повече - аз имам предложение: намираш по-як мотор, примерно 1.6 VTEC 125 или 160 коня и го "трансплантираш" на местото на твоя или най-хубавото е да си продадеш своята CIVIC LSi и да си потърсиш CIVIC ESi или CIVIC VTi - да си е серийуно с по-як мотор и т.н. Но да се пипа по електроника на един мотор - това за мен е гавра с техниката !!! Да се сасипва нещо което работи - това НЕ ГО разбирам !!!
Поне това е моето мнение и моите виждания по въпроса ! Пък, който му е кеф - не чип тунинг да си прави - ако ще втори мотор в багажника да си монтира да задвижва задния мсот Просто според мен, нещо което е излезнало от завода - не трябва да се пипа ! Това е !
Съжалавам ако не съм обяснил какво е това чип тунинг както трябва или съм сбъркал нещо или имам неточности !Поне Аз така го знам и така го обяснявам със свои думи, така както Аз го разбирам ! Така че - моля да извинение още от сега ако нещо не е так както Аз съм го написал
|
|
|
Благодаря ADH,
междо другото единствените чипове, които съм видял със сертификати за качество, гаранция на мотора след монтаж и преминали през тестовете са на Муген. Но и цената като видях се отказах, а и в БГ незнам някой да им е представител.
|
|
|
Е да естетсвено. Тези чипове на MUGEN са си 100% проверени и сигурни че от тях има ефект, a притеснения че биха ти прецакали мотор и т.н. са абсурдни и изключени. Защото MUGEN- това е "придворния" тунинг майстор на HONDA ! Така както Nismo е за НИСАН, RallyART за Мицубиши, TRD за ТОЙОТА, Motorsposrt GmBH за БМВ и т.н. Това са фирми които си продават лицинзирани, иЗпитаНи части, софтуер и т.н. ! Но си и струват - цифра са си Докато някой тарикат който казва че прави чип тунинг за по 100лв - тва си не е работа ! Мога да дам подобен пример и с GSM телефоните ! Как евентуални би ти се прецакал телефона от едно флашване, от едно сменяне на софтуер (защото и чип тунинга е същата работа - сменящ софтуера по който работи инжекцията на мотора) на телефона - разкодира се или просто се слага бъл. меню да речем ! За да се направят тези неща се слага друг софтуер, който в мното от случаите е НЕлицензиран ! Той е пиратски софтуер направен от някой "мозък" ! Но в много от случаите, на този НЕлицензиран софтуер не са изчистени някой бъгове, не е проверен и тестван ! И така може по някое време да видиш как телефона ти се прецаква, прави разни номера, а в много от случаите си буквално умират текефоните ! Е, не че примерно няма телефони, които са с фирмен си софтуер излезнали от фабриката с него и да не са умряли и да не се сбъгясват прец цялото време Но по принцип мисълта ми е че - с НЕЛИЦЕНЗИРАНАТА стока, с пиратския софтуер е божа работа ! Когато става дуам за един телефон, каму ли да рискуваш живота на двигателя на автомобила си !!!
Затова - всичко си се заплаща ! Който иска да има нещо квалитетно и да не се притеснява - требе да си плати ! Това е положението !
PS: ти като имаш информация - кажи, колко струва в Германия един чип тунинг от MUGEN ?!
|
|
|
1. Имаме ограничител на максималните обороти.
2. Имаме таблици за запалване и горивна смес.
3. Имаме корекции от температурни датчици и ламбда сонди.
Е, с чип тунинга променяш таблиците и ограничителя на обороти. Косвено може да повлияеш и на корекциите на ламбдите.
За да имаш повече мощност трябва да обогатиш сместа (тя по принцип е леко обеднена). Оттук директно следва повишен разход. Толкова по мита за намаляване разхода и повишаване мощността от чипа.
ПП: Чипа е ефикасен след сериозни промени по двигателя - валове, турбота, колектори например. Иначе ползите от него са под 10% повишение на мощност/въртящ момент, а риск при чипването има. Ако ти се рискува - мога да ти пратя файл с модифицирани таблици за Дел Сол - е , само 8% повишение. Според мен е неоправдан риск.
UB40 !
|
|
|
имах, но ми се видя много скъпо и съм забравил вече, получих информацията преди месеци и не мога да кажа сега с точност, но ще се поинтересувам.
|
|
|
не е оправдан разбира се, просто събирам сега инфо за чиповете и има ли смисъл от тях а изводите още не съм ги направил, по принцип ако няма риск 8% за атмосверен мотор никак не е малко!
|
|
|
ги получаваш директно с проста модификация на ламбда сондата.
Нужно е тя да подава информация към ЕКУ-то за обогатената смес - като за нормална. Не е необходимо чип тунинг, решението е много по-евтино.
UB40 !
|
|
|
Ако е изгоряла лабда сондата или я няма не се ли постига същия ефект. Чул съм, че колата почвала да харчи повече и сместа ставала много богата.
|
|
|
ЕКУ-то влиза в авариен режим.
Върви, гори - не е добре.
UB40 !
|
|
|
И ся кво?
Ментаджия ли ме изкара?
Верно, е че имам софтуер на MUGEN, SPOON, SKUNK2 и т.н. , но тва е друга тема...
VTEC POWER
|
|
|
Az sa6to sam fan na 4ipa , vijdal s v Germaniq 4ip-vani cars , ami vaji otvsqkade. Az li4no samo tam 6te si napravq 4ip ili nikade !!!
Veyron-W16cyl.+4xTurbo=1001ps.
|
|
|
че си пълно менте :-)))
Чудя се кога ли ще те подгонят да те бият заради преебано ЕКУ ...
UB40 !
|
|
|
Това би бил моя избор (ако, когато и т.н. - най-вероятно никога) :-)))
UB40 !
|
|
|
Ami stava , te i Italiancite sa fans na reza4kite , ta moje i da gi razbirat ne6tata .
Редактирано от BUGATTl 57 на 15.09.03 12:49.
|
|
|
По принцип, ако е добре направен, чип-тунинга задалжително трябва да повиши мощността, без да скапва двигателя. Сега ще обясня защо.
Като начало, трябва да знаете, че ЕКУ-то управлява дюзите чрез задаване на интервали от време през които дюзата е отворена/затворена (duty-cycle). Точно тези времеви интервали са обект на чип-тунинга. Тук, обаче, има един тънък момент - дебита на дюзата е ф-я от duty-cycle и налягането на бензина в системата. От тук идва едно гадно ограничение, налагано от гадните капиталисти - производители на коли.
По принцип, инжекционите са полу-електронна, полу-механична система. На производителя му излиза по-евтино да направи едно ЕКУ с еднакви стойности за цялата си гама двигатели. Двигателите, обаче, са различни, и разхода им на бензин също е различен. Но, както знаем, ЕКУ-тата са еднакви, следователно duty-cycle стойностите - също. Тук капиталистите правят един трик - слагат един чисто механичен клапан, който се нарича "регулатор на налягането". Регулаторът на налягането е свързан с едно маркуче към всмукателния колектор на двигателя така, че при по-голямо разреждане в колектора (по-високо натоварване на двигателя) увеличава налягането на бензина, а при по-малко натоварване го намалява. Просто трудът на механика, който изработва такъв регулатор е по-евтин от труда на компютърния специалист, който вкарва таблиците с duty-cycle стойностите в ЕКУ-то. (образно казано)
Ако автомобилът е нов, чип-тунингът ще доведе до по-малко увеличаване на мощността. Но въпреки това увеличение ще има, поради по-прецизните duty-cycle стойности, получени от изследването на конкретния двигател. Когато автомобилът остарява, остарява и въпросният регулатор на налягането. Пружината вътре се уморява и налягането в системата пада, което води до по-малък дебит на дюзите. Чип-тунингът на такива коли води до сериозно повишваване на мощността.
Тук, обаче също има един тънък момент. Принципно, при по-ниски обороти горивната смес се обеднява, с цел икономия. При високи обороти, обаче, бедната смес е опасна, за това се сместа се обогатява. Чип-тунинговчиците, обаче, най-вероятно променят duty-cycle таблиците така, че сместа да е богата и на ниски обороти. Когато шофьорът потегля нормално, той усеща, че колата "дърпа повече" и се кефи на резултата от тунинга. Тва обаче е психологическа измама, тъй като мощността на двигателя реално не е увеличена, той просто е "подпрян" от към ниските обороти.
|
|
|
tam sashto sa ludi rezaci
|
|
|
а как ще се отрази това на разхода и няма ли да износи по-бързо двигателя?
|
|
|
В крайна сметка как се отразява това на живота на двигателя, от къде можеш да си сигурен в чиповете, които се продават тука в БГ, също как се отразява на разхода?
Един приятел си е сложил чип и то добър и сега кара само с 98 октана, защото с ниско октанов бензин са му казали, че е вредно за двигателя, получавали се детонации и като сложим всичко това на везната в крайна сметка има ли смисъл да разваляш здрава кола и да и намаляваш КПД-то за някакви макс. 10 кончета?
|
|
|
Няма сериозна разлика в износване.
Да, ще харчи повече.
UB40 !
|
|
|
Вредна за двигателя е единствено бедната смес на високи обороти. Възможно е в чипа на твоя приятел да е записана друга програма, която не отчита сигналите от датчика за детонации (knock-sensor)
|
|
|
Абе ако тия келеши объркат нещо и еку-то почне да цвъца обеднена смес на високи обороти - мамата ша си ибе.
|
|
|
Ами на Сивика му турих едино чипче.
На ниски обороти има ебаси промяната. На високи също. Просто разликата е огромна. Например ако карам на 2-ра дори 3000 оборота ако вкарам педала до ламарината колата почва да превърта гуми. Преди не го правеше. Ако е мокро и съм на 1500 оборота на 3-та пак ако го натсна до ламарината почва да върти да пили и т.н.
А във високите обороти също има голяма разлика.
Не знам но за тия пари е напрово супер як ефекта.
Интересно ми е да я засека с G-TECH колко коня е дал отгоре.
VTEC POWER
|
|
|
Ами аз не съм с 2 леви ръце като тебе!
От 5-6 човека за сега никой не се оплакал!
Многознайко!
VTEC POWER
|
|
|
какви пари ти е струвало това, вдигна ли ти разхода и от колко километра караш с този чип?
|
|
|
аз честно казано съм обеден, че не искам чип, но все пак исках да се обедя добре ли е или зле с чип, ако бях сигурен, че е добре щях веднага да сложа!
Но дори и да има свестни чипове, как можеш да знаеш кой е добър и кой не е?
|
|
|
От около 50км. Само ръчки.
има отговор на въпроса ти.
За разход при нормално каране не мога да кажа още.
Може и да си караш и с оригиналния и с другия. Виж там съм написал.
VTEC POWER
|
|
|
Okи
10х
|
|
|
не се е и похвалил :-))
При първата грешка не можеш дори да възстановиш щетите - ще има да се криеш като плъх :-))))
Я обясни на хората за точени от интернет файлове за чипове, за "оборудването" което имаш, може и аз да обясня за един пич от Пловдив и как ми се молеше за една пършива програмка ;-)))) Да видят реално риска който поемат.
UB40 !
|
|
|
Аз пък мисля че си намерил де е 2-ра :-)))
Я изкарай сега 40-50 коня за 100 лева да те пишем по вестниците !
То бива реклама, ама това вече ме напушва яко на смях :-)) хайде някой да се жертва !
UB40 !
|
|
|
чипване се прави с кола на динамометричен стенд. Тогава е ясно какво става - при това чипа е за конкретната кола - конкретния екземпляр.
ПП: При обеднена смес стават дупки в бутала. Честито :-))
ППП: Тая кола не е на Парадокса, а на тати :-)) Какво му пука че може и да се преебе, как мислиш ?
UB40 !
|
|
|
Това съм го проучил също, много добре ми е ясно от къде се взима софтуера за чиповете от по 100 лв. дето ги програмират тука. И аз мога да си го дръпна този софтуер. Много ясно, че ако някой продава чип няма да каже, че е лошо да си го сложиш, затова и не питах такива дфето продават.
В темата исках да видя, впечатления от всякакви чипове, кой каквото знае, оригинални или не. Кой какво е видял и какво е препатил или се е искефил.
А относно тези чипове за по 100 лв. дето си дарпаш софтуера от интернет и си взимаш един програматор, това и аз мога да го направя. Но на сайтовете пише, че това не е тествано и не носят никаква отговорност, това си е на наш риск и че е примерен софтуер за чип тунинг.
Ако някой си сложи нещо подобно, трябвада е луд
|
|
|
ебаси!
|
|
|
Може 40-50 коня, бе. Ако излиза колата 500-600 коня от завода.
|
|
|
Абе ако се разкара вакуума от интейка към регулатора на налягането и се установи константно налягане, май нема значка конкретния екземпляр. Е, остава компресията, ама ако тя е зле, то за кво ти е изобщо чип? По-добре осн. ремонт.
|
|
|
Еми аз не съм като тебе да се крия като плъх или пък да кръшкаш на жена си с ученички...
ХАХАХА...
Понеже си лаладжия само ще допълна към думите ти, че тая програма надали някога ще я имаш.
Риск винаги има. Нито една тунинг фирма няма да тивъзтанови щетите.
Ще кажат че ти си си виновен и толкоз. Ходи доказвай обратното.
За разлика от фирмите при мене първо е пробата след това плащането. Ако не ти хареса не си купуваш.
DOCH VTEC
|
|
|
Ха, ха, ха...
Като те гледам на живо се чуда дали да се смея или да плача.
Един кротък, не приказва много, но в нета си големия мъж, а?
Комплексарче смотано!
DOCH VTEC
|
|
|
Смотаняк.
Със стенд се прават чипове за коли на които са с други валове (ако нямаш чип към тях) или друг тунинг свързан с конструктивни промени по двигателя.
М да много завиждаш на Тати нали? Факт, е че колата върви зверски!
DOCH VTEC
|
|
|
Abe te mai v USA sa nai-napred s materiala po otno6enie na TUNING.....
|
|
|
ОТНАСЯ СЕ ЗА PARADOX И Jamie !
ДАЙТЕ С МАЛКО ПО-МЕК ТОН !!! АКО ИМАТЕ ДА СИ КАЗВАТЕ НЕЩО ПОМЕЖДУ СИ - ПРАВЕТЕ ГО ПО ICQ, MIRC, ПРАЩАЙТЕ СИ БЕЛЕЖКИ и т.н. ! НО ТУК, В КЛУБА НЕ МУ Е МЯСТОТО ДА СЕ ПРИКАЗВАТ НЕНУЖНИ ЦИНИЗМИ И НАПАДКИ ЕДИН СРЕЩУ ДРУГ, КОИТО НЯМАТ НИЩО ОБЩО С ТЕМАТА НА КЛУБА !!!
МИСЛЯ ЧЕ СЪМ БИЛ ПОВЕЧЕ ОТ ЯСЕН
|
|
|
Не е така, проверил съм за чиповете на Муген. Те ти дават гаранция след поставянето, че на двигателя ти няма да му се случи нищо от чипа. Дори преди поставяне тестват мотора ти, за да видят в какво състояние е. Освен това са преминали през тестовете и имат сертификати, включително и удобрението на Хонда, тестват се и от инжинери на Хонда. Но и цената им не е същата, поставят се в Германия.
|
|
|
еееееее
стига де, защо трябва да се карате тука и да го обиждаш, всеки има право на мнение, ако не е прав просто му го докажи, а не го обиждай
|
|
|
viva ADH
съгласен съм, преди да го прочета и аз оставих една бележка по въпроса
Тук сме се събрали, за да обменим мнения и да научим нещо повече, а не да се обиждаме и караме ако някой не е прав, просто му го покажете с аргументи.
|
|
|
Да ама ние сме в БГ
|
|
|
Никой не може да се мери , правилно :-))
Абе Парадокс, искаш ли да те направя чичо ?
ПП: Тунинг фирмите поемат щетите ако осерат нещата. А на теб най-много еднопосочен билет Боянски ливади да ти издадат в тоя случай - натам ми се виждат най-вероятни нещата ;-)))
При пробата като умре ЕКУ-то - не плащане, а ще се разориш направо :-)
UB40 !
|
|
|
Абе аха да му завидя ама с такъв син - не върви някак :-)))
Факт е че колата върви сток :-)) И е факт че не можеш да я караш :-))
За стенда, чиповете и т.н. - иди се гръмни :-)) Чипев :-)) Хахахах !
UB40 !
|
|
|
проведох едноминутно мълчание... над двама покойници :-))
Ти беше ли ?
Ясно !
ПП: Тоз постинг малко закъснях да го прочета, извинявай.
UB40 !
|
|
|
М да...
Мугенските са добри.
Горе съм написал какви имам. MUGEN, SPOON и SKUNK2. Имам и на други фирми.
Значи как може да се познае дали чипа не става:
1. Колата няма да запали.
2. Ще запали, но ще светне лампата на компютъра.
3. След няколко КМ светва лампата.
4. Почва да чука аванса (начи чипчето иска по-бодър бензин).
5. Няма разлика във вървенето.
6. Колата прекъсва.
7. Други непрятни симтоми.
Ако колата тръгне по-добре с чипчето значи сичко е на 6.
Мирославе ако претаковам ЕЦУ-то намирам ново.
До сега не ми се е случвало да стане гаф.
DOCH VTEC
|
|
|
път като сбъркаш (а то е неизбежно) - ставаш фира.
Не можеш да поемеш загубата :-)) Я кажи тука колко и какви ЕКУ-та имаш на склад за да покриеш такъв проблем ?
МУГЕН и СКУНК може да ги има всеки. Абе, що не купиш от Крематора ГТЕК-а да доказваш файдата от чиповете ?
UB40 !
|
|
|
Именно! И не съм убеден, че ще дам на някой да ми бърника по колата за да се УЧИ а фирмите за "тунинг" в БГ все още имат много хляб да попапкат за да се доближат до западните си събратя....
|
|
|
А какво ще кажете за чиповете МУГЕН, които ги предлагат маняци (любители) на тунинг тука. От къде мога да съм сигурен, че наистина чипа е Муген и че няма да имам проблеми след това. Имам софтуер например и ти казвам, че е Муген или там каквото на теб ти трябва.
|
|
|
Ми според мен чип-а на Муген за В16А2 е супер як.
Колата полудя.
DOCH VTEC
|
|
Тема
|
Според мен говориш наизуст.
[re: PARADOX_sf]
|
|
Автор |
jamie (Bad to the bone) |
Публикувано | 19.09.03 16:04 |
|
Как разбра ? На тази кола едва ли имаш повече от 200 км общо, имаш книжка от някой и друг месец, нямаш начин да измериш каквато и да е промяна в мощност и ускорени, нито максимална скорост - а сам каза че не си я карал чипната достатъчно за да проличи и разхода. :-)))
Напомняш ми на Дилън с Калибрата му - сменя 3 чипа, накрая сложил оригиналния си чип и пак обявил че колата върви още по-добре....
UB40 !
|
|
Тема
|
Re: Според мен говориш наизуст.
[re: jamie]
|
|
Автор |
Resurrector (бивш МиГ) |
Публикувано | 19.09.03 18:15 |
|
Искаш да кажеш, че 4 пъти си е разпоявал и запоявал наново платката!?
|
|
|
Само 1-вия път. Слага цокъл и после е по-лесно :-)))
Сега си има 3 чипа за Бог да прости :-)))
UB40 !
|
|
Тема
|
Re: Според мен говориш наизуст.
[re: jamie]
|
|
Автор |
PARADOX_sf (пристрастен) |
Публикувано | 19.09.03 21:58 |
|
На Дилан оригиналния чип не се знае с какъв софтуер е щото ограничителя му беше мръднат.
До колкото знам и ЕЦУ-то не е било от неговата кола.
DOCH VTEC
|
|
|
Като те слушам - да не си му правил ти "чипинг" ?;-)))
Недей вярва на всеки слух - вредно е.
UB40 !
|
|
|
това не е вашият сивик,нали? Питам,понеже четох,че е шеста генерация,или бъркам?
|
|
|
Не съм му го правил аз, но работа понякога с човека който му го е правил. Той ми каза, че централата не е за тази кола. Също и калибрата се беше похвалил ,че ограничителя му е на 7000 вместо на 6500 с оригиналния чип.
Ами това е 5-тата ген...
DOCH VTEC
|
|
|
След всичко мога да кажа само, че не бих си сложил чип, поне не в БГ и от случаен чувек, а само от тунинг фирма, която носи отговорност и има сертификати за преминали тестове на продуктите си
Съветвам и другите да постъпят като мен, не съсипвайте нещо, което си работи и е изпитано и производителя си е сложил марката върху него
|
|
|
Напълно подкрепям това мнение
Точно това имах предвид с първото си мнение в тази тема
|
|
|
Сертификати от кой?
|
|
|
Те имат 2
|
|
|
честно казано незнам Хонда ли ги прави тези тестове, за да им издаде сертификат, но щом ти дават гаранция за двигателя, значи не са случайни сертификатите за качество и контрол. Мога да питам колко год. или км гаранция ти дават, което значи, че ако се повреди заради чипа двигателя ти, фирмата поемат щетите, т.е. МУГЕН.
|
|
|
I dvata maj sa V-tec, ama toj PARADOX-a da si priznae bez boj.....
|
|
|
Единия е 5-а генерация 2 врати хечбек (този черния на снимката), другия е 6-а генерация 4 врати Седан - демек като твоята, но с багажник И двете са "VTi"-ки, с B16A2 мотора - 1.6 16V DOHC VTEC - 160 коня ! Третата им Хонда е CR-V 2.0 Автоматик - 128 коня
Издадох четата
|
|
|
Естествено, че Хонда не прави тестове на чипове, не ставай смешен. Точно тва е интересното - кой раздава сертификати и на кво основание? Освен това има една малка уловка - много трудно се доказва, че повредата (ако възникне такава) е причинена именно от чипа.
|
|
|
Ей!
Не издавай бе!
Ако исках до ся да съм се похвалил!
Не знам за вас ама аз си перкам с чипчето...
Оня ден една 325-ца...
Е няма да ви кажа пък ся... Били ми лоши чиповете. Хе, хе, хе...
DOCH VTEC
|
|
Тема
|
Аре да те пофаля :-))
[re: PARADOX_sf]
|
|
Автор |
jamie (Bad to the bone) |
Публикувано | 23.09.03 15:51 |
|
Ей , па Парадокса вчера една 325 ... !
Много хубав чип, направо с 300 вървя Хондата (по Стамболийски) :-)))
Харчи вече 3 на 100 градско , и то с ръчка :-)
Муахахахаха ! Парадокс, да не умря циганката дето те хвалеше ?
DOCH VTEC
UB40 !
|
|
|
значи изводът пак е един, бягай далече от чиповете
майтапя се, има със сигурност отговор на въпроса ти, но аз не мога д ти го дам. Ако имаш връзки с някой твой човек в Германия, помоли го да провери в някоя престижна тунинг фирма за какво стъава въпрос и ако можеш го напиши тука. И аз и много други ще са ти благодарни предполагам. Аз информацията я знам от мой хора, но не съм изпадал в подробности и сега нямам връзка с човека.
|
|
|
Браво на Парадокс наистина си е фен пича!
Толкова Хонди и все добри моделчета, поздравления
|
|
Тема
|
Re: Аре да те пофаля :-))
[re: jamie]
|
|
Автор |
PARADOX_sf (пристрастен) |
Публикувано | 23.09.03 23:18 |
|
Верно бе...
Ей мерси!
DOCH беше...
DOCH VTEC
|
|