Клубове Дир.бг
powered by diri.bg
търси в Клубове diri.bg Разширено търсене

Вход
Име
Парола

Клубове
Dir.bg
Взаимопомощ
Горещи теми
Компютри и Интернет
Контакти
Култура и изкуство
Мнения
Наука
Политика, Свят
Спорт
Техника
Градове
Религия и мистика
Фен клубове
Хоби, Развлечения
Общества
Я, архивите са живи
Клубове Дирене Регистрация Кой е тук Въпроси Списък Купувам / Продавам 15:41 23.05.24 
Хуманитарни науки
   >> История
*Кратък преглед

Страници по тази тема: << 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | (покажи всички)
Тема Re: Митовете в българската историянови [re: genefan]  
Автор тapaтaнчo (идиот)
Публикувано03.08.13 01:34



В отговор на:

Ами доколкото разбирам, ние имаме с теб допирно точки, само че ти изглежда почваш да поддържаш несериозни теории траки= прабългари = славяни (тракедонисти), защото само така могат да се обединят в едно археологически, езикови и генетични данни.
Аз мога само да се изсмея, че траките са говорили славянски, има достатъчно запазена ономастика и никой трак не се е казвал Светослав или каквото и да е разбираемо на славянски език. Относно скити и сармати, наистина може да се спори дали са говорили нещо сродно на славянски, но тогава остава само теорията скити=славяни или прабългари=скити, а къде отива автохтонното население на Балканите?
Oтносно генетиката всичко в нас крещи Югозападни Блакани, както аутозомно, така и по хаплогрупи. Ако някой иска да спори, че аутозомните резултати са поради вземането на местни жени, това не се отнася до У хаплогрупите. Карачанак, вероятно нарочно е избягнала да ни сравни с македонци, но наскоро излязло изследване за хърватите "Croatian national reference Y-STR haplotype database" е нямало такива политически мотиви.
Е, там сме на една клонка с албанците, даже по-близо, отколкото с македонците. За сравнение са взети резулататите от старото изследване на Кременски и други данни, заредени в базата YHRD.




Извинявай че се намесвам в спора ви, но аргументите ти издишат тотално. Имената най-лесно се сменят, измислят се нови и се кръщават с чуждоезични, да направим паралел с имената на галите и французите, има много повече запазена оноракийка за имената на галите, отколкото запазената ономастика за тракийските, никой гал не се е казвал Франсоа, Луи или Анри, а някакви изчанчени Астерикс, Обеликс, Версенжеторикс, това последното ако го съкратим на Версен може да мине за френско.
Не мислиш ли, че с крясъци наука не се прави?! Твоите корени може да са от югозападните Балкани, но на повечето може да са от източна Б-я. За ятовата граница не си ли чувала, на изток казват хляб, мляко, а на запад хлеб, млеко и т.н., бежанците от Македония са около 1 милион, разселени са по цяла България но главно в градовете, в началото на 20 век повечето население е в селата, бежанците са увеличили много градското население, но все пак не двойно дори в североизточна Б-я (където си въобразяваш че не са живели българи), ако бяха сега във Варна, Шумен, Русе и Добрич щяха да казват млеко, а не е така, мляко казват.

А колкото до генетиката, не смяташ ли че е смешно това, че сме на една клонка с албанците и южните италианци, а македонци и сърби са малко по-далече. Видях дървото, хърватите са на шест клонки и всички народи от централна и югоизточна Европа произлизат от тях, сигурно Адам и Ева също са били хървати!!! Ей за това няма да се тествам, дори да е безплатно, абсолютна глупост е!!!



Тема Симеон Петър и Самуил са рецитирали латински?!нови [re: genefan]  
Автор Ceтит Бaгaин ()
Публикувано03.08.13 01:58



Изглежда в предишни писма Калоян изрично е причислил както себе си, така и целия народ към "римска кръв", т.е латиноговорящи. Никакви придошли откъм Афганистан не се споменават.


Изглежда?

Нали уж не се занимаваше с тълкуване? Я да видим какво казва Калоян:

“Аз изследвах писанията и книгите, а тъй също и законите на блаженопочиналите императори, наши предшественици, от къде те са получили БЪЛГАРСКО царство и утвърждение, императорска корона на своята глава и патриаршеско благословение; старателно търсейки, ние намерихме в тяхните писания, че тези блаженопочинали императори на българите и власите — Симеон, Петър и Самуил, наши предшественици, са получили своята царска корона и патриаршеско благословение от светейшата Божия римска църква и апостолския престол, от княза на апостолите."

Симеон Петър и Самуил, направо са се съдрали да рецитират латински... народа им също... поне според теб. Особено след като Симеон губи заддунавските територии... където се подвизават власите. По-късно сам папата поставя в тази агидка и Михаил тоест Борис, с назидателна цел. Борис е прощъпулника в официалното християнство, но е ясно, че предшествениците му не са израсли като местни, кроткии гъбки.

Естествено е, че Калоян в кореспонденцията си споменава само владетели които са имали относително неконфронтираща политика спрямо римската църква.
Едва ли при дипломатическа поща се очаква да пише нещо от рода на: Моите деди дойдоха по тези земи с огън и меч и къде видяха църква или манастир ги ограбиха и то така, че за времето на цялото съществуване на Първата Българска държава не им се наложило да секат монети.

Съществува огромна разлика между дипломатическия език и фактическаите събития. Просто да го имаш в предвид.



Тема Унгарците са маджари а страната им Magyarorszag.нови [re: genefan]  
Автор Ceтит Бaгaин ()
Публикувано03.08.13 03:33



Като стана въпрос за истина:

Унгарците наричат себе си маджари а страната си Magyarorszag. Понятието Унгария има друг произход:

Съществуват документи в които районът на Средно-европейската низина, днешна Унгария е наричан “унгарска земя” поне 35 години преди пристигането на маджарите. В 860 год. кралят на източните франки Луис Немски издава дарителско писмо на манастира Мелк намиращ се в днешна Австрия. В това писмо той определя източната (всъщност юго-източната) граница на своята държава като "Uuangariorum marcha", т.e. като "Uangar - ска граница" или " Vangar–ска граница". В този израз "Uangar" или "Vangar" не може да означава Magyar, както се наричат унгарците.

А за генетиката: изпълни ме с възторг, когато в едно показно изследване предавано по дискавъри изкараха черен като лъснат антрацит негър с деди от централна Африка за грък. В този смисъл всички сме роднини и е въпрос на намерение кои маркери да обърнеш за да се изкараш сходен или различен с някого.

А и векове наред Волжка България и руските княжества имат активни брачни, търговски и военни връзки. Дори руското понятие богатир си е жива проба перефразиран български багатур, Тази връзка се прекъсва чак след падането на Велики Болгар под натиска на татарските нашествия.
Така че дунавска България далеч не е единствената българска връзка със славянския свят, включително и генетично.

Редактирано от Ceтит Бaгaин на 03.08.13 03:38.



Тема Re: Симеон Петър и Самуил са рецитирали латински?!нови [re: Ceтит Бaгaин]  
Автор genefan (пристрастен)
Публикувано03.08.13 04:22



Напомням, че власите са пишели на старобългарски официалната си документация до 18 век. Ако те се бяха поунгарчили (както вървяло по едно време) сега всеки можеше да твърди, че и простонародието си е говорело савянски.

Относно етническия състав на първоначалните въстания на Асеневци, авторът на Cumans аnd Tartars... Вазари изказва мнение, което напълно съвпада с това, което съм писала по-горе. Между другото, това е издание на Кембридж, а не на Труд или Варна, т,е би трябвало да е реферирано международно.

Еthnic names and ethnic realities in the sources of the second Bulgarian empire

Now we may return to our starting point, namely that the Greek and Latin
sources reporting on the events of the liberation movement speak only of
the Vlakhs, and the Bulgarians, if they are mentioned at all, are relegated
to a very insignificant subsidiary role.
The Vlakhs (Blachoi) – continues Choniates, changing the name Mysoi to Blachoi – were reluctant
to take part in the brothers’ rebellion. Then the brothers had a church built
and filled it with demoniacs who were to announce to the people that God
was pleased to return freedom to the people of the Bulgars and Vlakhs.
This passage makes it absolutely clear that both Bulgars and Vlakhs participated
in the liberation movement. There is only one question left to
answer: why did Choniates use the term ‘Vlakh’ almost exclusively when
speaking of the events in Bulgaria at the end of the twelfth century, despite
the fact that he was aware of the Bulgars’ presence too? The answer is very
simple: the Vlakhs initiated the uprising, and the leaders of the movement
were of their number; consequently, the movement was primarily identified
with the Vlakh people.

The brothers were Bulgars
The first, namely that the brothers were Bulgars, can easily be excluded.
F. Uspenskij, the noted Byzantinologist, in his book on the Second
Bulgarian Empire, was the first to put forward the theory that the Byzantine
writers failed to mention the name Bulgar after the fall of the First Bulgarian
Empire, substituting other ethnonyms such as that of the Vlakhs.80 Uspenskij’s
view cannot be maintained. B&#728;anescu refuted it in detail,81 and I too
have attempted to prove in the foregoing that the ethnonym Vlakh had a real
and concrete ethnic connotation in the twelfth to thirteenth centuries.
But there is one more argument left in the arsenal of those who have
tried to verify the brothers’ Bulgarian descent. Pope Innocent III had an
intensive correspondence with Kaloyan, the third ruler of the newBulgarian
state, about the acceptance of the Pope’s jurisdiction by the Bulgarian
Church. Both parties were motivated by their own interests: the Pope
wanted to extend his jurisdiction in the Balkans, and Kaloyan wanted to
wear the imperial crown and have a patriarch as head of the Bulgarian
Church. There are two groups of statements in the Pope’s correspondence,
each seemingly contradicting and excluding the other. One group seems to
support the Bulgarian descent of Asen’s family, the other the Vlakh descent.
The ‘Bulgarian party’ and the ‘Vlakh party’ could find equal arguments in
favour of their respective theories, and each party has tried to conceal or
minimise the significance of the other group of data.
Furthermore, there is a detail in Niketas Choniates’History that makes the nationality of Asen indisputable.
Once, a Greek priest was captured by the Vlakhs and dragged to theHaimos
Mountains. He implored Asen to release him from captivity, addressing
Asen in his captor’s language since ‘he knew the language of the Vlakhs’.
The assertion of the pure Bulgarian descent of the brothers was so clearly
untenable that the best Bulgarian scholars, such as Zlatarski andMutaf&#711;ciev,
tried to find another solution in order to preserve the idea of the Bulgarian
descent of the Asenids. Zlatarski supposed that the Asenids belonged
to a people of Cuman extraction who became Bulgars.

Taking into consideration everything that has been said so far, the most
plausible supposition seems to be that Asen and his family were of Cuman
origin. They stood at the head of the liberation movement in Bulgaria, and
their chief supporters were their people, the Vlakhs. They must have spoken
the language of their Vlakh subjects but preserved the knowledge of their
Cuman predecessors’ nomadic skills. Moreover, they must have been in
close contact with their near relatives in Cumania. That is why they turned
to their kinsfolk to help them in their fight against the Byzantine Empire.

Цитирам оттук-оттам, може да прочетете всичко тук:
url]http://nauka.bg/forum/index.php?showtopic=15319&page=2&hl=%2Bcumans+%2Band+%2Btartars#entry277079[/url]


С една дума, въстанието според историческите източници трябва да е вдигнато отначало от власи/кумани, но постепенно с присъединяване на други стари български територии, обликът на държавата се променя в български. Власите изглежда или се преместват отвъд Дунава, или се претопяват сред СЛАВЯНОЕЗИЧНИТЕ българи.

Също се споменава нещо много важно, което съвпада напълно с генетичните данни на съвременните българи.

These appellations indicate that the term Vlakhia was used by Rubruc for northern Bulgaria, while the western and south-western territories of historical Bulgaria (now
western Bulgaria +Macedonia) were designated as BulgariaMinor
. Rubruc used the term Bulgaria Maior to denote Volga Bulgaria.
Т.е хинтерланда на българите в миналото е бил по-наюгозапад от съвременните ни територии.

Редактирано от genefan на 03.08.13 04:27.



Тема Re: Това беше велико!нови [re: Ceтит Бaгaин]  
Автор DarkBulgarianSubject (обективен)
Публикувано03.08.13 06:46



Хан не беше ли титла която се появява чак при монголите? Ако смяташ че сме имали титла "хан" значи "прабългарите" не са били тюрки, а първите монголи достигнали Европа, при това още когато Чингиз хан още даже не е бил в Ташкент. Или може би са принадлежали към Хан - най-многобройната етническа общност в света.



Тюркската "каган" (която ужким е дериват на хан) доста се отдалечава от "канасубиги", както и да се разделя и чете нашето и ако въобще е владетелска титла, а не епитет.

Каган много повече мяза на кохан/коен, между другото ето един от малкото евреи оцелели във властта при Сталин:



Редактирано от DarkBulgarianSubject на 03.08.13 07:06.



Тема Re: Митовете в българската историянови [re: тapaтaнчo]  
Автор DarkBulgarianSubject (обективен)
Публикувано03.08.13 06:59



А колкото до генетиката, не смяташ ли че е смешно това, че сме на една клонка с албанците и южните италианци, а македонци и сърби са малко по-далече. Видях дървото, хърватите са на шест клонки и всички народи от централна и югоизточна Европа произлизат от тях, сигурно Адам и Ева също са били хървати!!! Ей за това няма да се тествам, дори да е безплатно, абсолютна глупост е!!!

Просто данните за различните народи не са равностойни, не са сложени много народности и с цел по-добра четливост и по лесна обработка. Хърватските сампли са 1100 разпределено равномерно на 5 региона по 220. Нашите са сто и нещо и с по-ниска резолюция, не знам какво са ползвали за македонци и албанци, но данните за тях са оскъдни.



Тема Re: Симеон Петър и Самуил са рецитирали латински?!нови [re: Ceтит Бaгaин]  
Автор DarkBulgarianSubject (обективен)
Публикувано03.08.13 07:10



Особено след като Симеон губи заддунавските територии... където се подвизават власите.

И какви доказателства имаш че Симеон, след като разбива и прогонва маджарите, губи тези територии и от кого?

Няма и доказателства по времето на Симеон "власи/влахи" да са се подвизавали на север от Дунава.



Тема Re: Симеон Петър и Самуил са рецитирали латински?!нови [re: genefan]  
Автор DarkBulgarianSubject (обективен)
Публикувано03.08.13 09:30



Напомням, че власите са пишели на старобългарски официалната си документация до 18 век

Аз пък напомням че езика им е среднобългарски, при това по-близък до съвременния от запазените документи от ВБЦ:



Относно етническия състав на първоначалните въстания на Асеневци, авторът на Cumans аnd Tartars... Вазари изказва мнение, което напълно съвпада с това, което съм писала по-горе.

Той просто изказва мнение, понеже труда му не е някакво научно изследване, а научно популярна литература, пък който иска да я издава. Отдавна съм си я дръпнал, но като се зачетох не ми хареса тенденциозността на автора.

The Vlakhs (Blachoi) – continues Choniates, changing the name Mysoi to Blachoi

Демек били са Мизи станали са Blachoi, само че в доста извори именно българите са наричани Мизи, което за учените разбира се е анахронизъм, тъй като не може азиатските тюрки да бъдат наследници на мизите. Между другото Blachoi от гръцките източници и Blaci/Blachi от латиноезичните не мяза толкова на интерпретацията на автора като Vlakhs, колкото на погърчен и полатинчен вариант на самоназванието на българите от периода "блъгари" (не блогъри ).

Ето какви други аргументи изтъква автора:

The Vlakhs, as is well known, were
Romanised shepherds of the Balkans
who lived scattered throughout the
Balkan Peninsula; they were to be found in Thrace, Macedonia, Thes-
saly and Moesia. The basic ethnic substratum of this Vlakh population of
the Balkans was undoubtedly Thracian.

Не само че не е добре известно, но няма и доказателства за латиноезични овчари, цялата тази история е натамънена в полза на румънската историческа наука. Май единствената е разговора между май беше Асен и военнопленник-влах на родния им език, та следователно Асен говорил на влашки (или вероятно латински).

Ето как разсъждава автора в разстояние на една страница:

The occupation
and way of life of this originally Latin-speaking group had become their
characteristicfeatureintheeyesoftheircontemporaries.Nevertheless,Ido
not think that any significant groups of the Vlakhs spoke a Slavic tongue.
The most we can assume is that Vlakh shepherds were bilingual; they must
have spoken their Romance mother tongue and a southern Slavic dialect.


...и малко след това ...

The intimate connection between these groups is shown by the fact that a meeting was held in the house of a Vlakh whose name was Beriboos.25He
is the first Vlakh known by name in history, and his name was the Slavic
Berivoj.


Демек щом доказано латиноезичният влах има "славянско" име, значи връзките между двата народа трябва да са много близки. Изглежда наистина влахите са доста интимно с околните народи, тъй като от всички влашки владетели един няма с име произлизащо от латински.

С една дума, въстанието според историческите източници

Това което даваш е научно-популярен автор, който цитира други автори и селектирани извори, за да си защити теориите.

Поради липсата на влашки извори ти един български извор започнат от "влахо-куманина" Борил, и допълнен по-късно от други, според теб отдавна загубили идентичността си като българи хора:



Понеже вселукавият наш враг разсея по цялата българска земя манихейската ерес

[На] поп Богомил, който при Пе­тър, българския цар, възприе тази манихейска ерес и я разпространи в българ­ската земя

Константин Български, който беше Керкирския митрополит [в гръцкият текст М&#951;&#964;&#961;&#959;&#960;&#959;&#955;&#943;&#964;&#951; &#922;&#949;&#961;&#954;&#973;&#961;&#945;&#962; &#922;&#969;&#957;&#962;&#964;&#945;&#957;&#964;&#943;&#957;&#968; &#914;&#959;&#965;&#955;&#947;&#945;&#961;&#943;&#945;&#962;]

Начало на българските царе: [На] Бориса, първия бъл­гарски цар, наречен в светото кръщение Михаил, който приве­де българския род към богоразумие чрез светото кръщение, вечна памет. [На] неговия син Симеон и неговия внук светия цар Петър, на Пленимир, Борис, Роман, Самуил, Радомир Гав­рил, Владимир, Владислав древни български царе, които със земното царство наследиха и небесното, вечна памет. На древната българска царица Мария вечна памет.


На] Кирил Философ, който преведе божественото пи­сание от гръцки език на български и просвети българския род

[На] царя Иван Асен Белгун, който освободи българ­ския род от гръцко робство, вечна му памет.

След това благочестивият цар Борил повели да бъде преведен от гръцки на неговия български език сборникът.

[На] всички архиереи, епископи, свещеници, иноци и на всички български боляри, които се събраха с цар Борил против тази триокаяна ерес и я сразиха, вечна памет! Трижди.

Великият и благочестивият цар Иван Асен, син на стария цар Асен, който, като имаше голяма любов към бога, просла­ви и просвети българското царство повече от всички българ­ски царе, които бяха преди него, който създаде манастири и ги украси богато със злато, бисери и многоценни камъни, и всич­ки свети и божествени църкви надари с много дарове и обяви пълна свобода за тях, а всички свещенически чинове — ар­хиереи, свещеници и дякони — почете с голяма чест. Още по­вече той потърси с голямо желание да възобнови патриаршия­та на българското царство.


Тези всеосвещени патриарси прочее получиха послание, изпратено до тях от благочестивия гръцки цар Калоян Дука, написано така: „Нашето самодържавно царство моли и призовава ваше отечество да изпълни­те нашата молба към вас, като съставите ваше послание и го изпратите на моето царство в утвърждение на вашето и мое­то решение да се прогласи и да се дарува равна вам патриар­шеска степен на града Търново — на църквата „Възнесение Христово", майка на църквите в българското царство, защото и христолюбивият български цар Иван Асен, брат и сват на царството ми, настойчиво иска от нашето царство и от наше­то свето отечество да се дари това на негово царство."

Така също и христолюбивият цар на българите Иван Асен [свика] от цялото свое царство митрополитите, архиепископи­те, епископите и всечестните монаси от Света гора.

Заради това прочее вписахме тези неща за всички православни, за знание на онези, които слушат и за спомен на българския народ. На този велик благочестив Иван Асен, цар на всички българи, веч­на му памет!

И на онези, които положиха своята душа за словес­ното стадо на Христа бога и спасителя наш и своята кръв проляха за рода на българското царство, и сменилите земно­то царство с небесно, вечна памет.

На тези прочие правоверни, благочестиви, приснопаметни и православни царе, които са управлявали богопазения престол на българското царство и поред всичко са устройвали и са имали попечение за христоименните люде, както са им били по-верни от бога. . .

Кера-Тамара, дъщеря на великия цар Иван Алек­сандър, велика госпожа, обрученица (съпруга) на великия амир Амурат, която му бе отдадена заради българския род.

На] всички български митрополити и епископи, архи­мандрити и игумени, които са починали в благоверие, вечна [им памет].

[На] всички боляри, малки и големи, поборници и съ­трудници на благоверието и приятели на светата и божествена църква на българското царство, вечна [им памет].


Също се споменава нещо много важно, което съвпада напълно с генетичните данни на съвременните българи.

These appellations indicate that the term Vlakhia was used by Rubruc for northern Bulgaria, while the western and south-western territories of historical Bulgaria (now
western Bulgaria +Macedonia) were designated as BulgariaMinor. Rubruc used the term Bulgaria Maior to denote Volga Bulgaria.


Какво общо има терминологията на един фламандски монах от 13-ти век с генетиката и с историческите територии на народа ни. Въпреки че поради някакви причини Мизия започва да се нарича Blacorum и подобни в някои латински източници, в други си остава България (изписано по различни начини). Югозападните ни земи винаги са обявявани за България, тъй като там е седалището на Българката архиепископия или патриаршия в различните периоди от края на ПБЦ та до ден днешен във вид на македонската Охридска ахиепископия, която не се свени да се да е неин наследник. И пак повтарям - латинското "Blac" е доста близко до българското "Блъг", а има пре достатъчно примери за далеч по-големи трансформации на думи и имена от други езици на средновековен латински, имената на нашите владетели примерно. А монаха нарича двете Българии Maior и Minor понеже е пътувал до Волжска България и не е единствения пример, някои арабски пътешественици и географи също ползват тази терминология.

Т.е хинтерланда на българите в миналото е бил по-наюгозапад от съвременните ни територии.

Ако книгата на Вазари ти е аргумента за отсъствието на българи в СИ България до 1978, са ти слаби спатиите.



Тема Re: Симеон Петър и Самуил са рецитирали латински?!нови [re: DarkBulgarianSubject]  
Автор genefan (пристрастен)
Публикувано03.08.13 12:19



В отговор на твоето "Ако книгата на Вазари ти е аргумента за отсъствието на българи в СИ България до 1978, са ти слаби спатиите.", както и на обвинията на Комита, че в книгата на Милетич не било писано това, някои цитати:

"Въпреки постиоянното изселване на турците от СЕ България и въпреки усилената българска колонизация от последната Освободителна война насам, българският елемент тук е още сравнително слаб."
По-нанатък се спира на резултатите от Първото преброяване, където Турците в СЕ са 49%, но отбелязава че преди това вече много турци са се изселили, а българи надошли. В някои околии българите са съсредоточени само в градовете, а селата са изцяло турски.
След като се опитва да обясни липсата на българско население с потурчване, бягство във Влашко и Блакана, споменава, че тази област поначало не била много населена, поради непрекъснати нападения откъм Северозапад. Местността между Варна и Дунава приличала на пустиня според някои пътешественици.
След това изрично споменава и се привежда доказателства, че само някои от българите там са "староседелски", а повечето са преселници от други краища на България.
Същото било и в Румънска Добруджа, където българското население било по-ново.

"Поради това напразно ще търсим в най-източните обласи на Сев.България, а именно по Варненско, Балчишко, Добричко, Новопазарско и част от Силистренско, да неговорим дори за Балбунарската и Акадънласрката околии, дето българския елемент е съвсем слаб, старо българско население. Нищожните останки от това в Новопазарската и Силистренски околии само потвърдяват главния факт, че старото българско население тъкмо в този най-плодороден край СевренаБългария е било унищожено и разгонено."
Все пак под старо българско население споменава "така наречените гагузи".
По нанатък се вайка, че почти никъде не могъл да открие старо истинско българско население.
"Всичкото друго българско население на посочения доста голям простор не е по-старо тук от 120-на години и произхожда главно от Балкана, Тракия и от повърналите се преселенци от Влашко и Русия, пак по произход балканджии, тракийци и малка част откъде Шуменско и Провадийско".

Т.е всичко съвпада с моето мнение, че ако има наследници на "прабългарите" трябва да ги търсим между турците в България и власите в Румъния.

Редактирано от genefan на 03.08.13 12:23.



Тема Re: Симеон Петър и Самуил са рецитирали латински?!нови [re: genefan]  
Автор DarkBulgarianSubject (обективен)
Публикувано03.08.13 13:06



Т.е всичко съвпада с моето мнение, че ако има наследници на "прабългарите" трябва да ги търсим между турците в България и власите в Румъния.

Значи според теб или:

-е имало население "прабългари" различно от тези, които се пишат по документи и монети и стенописи и са описвани от другите като българи, и това население винаги е оставало в предела на СИ България, като в последствие изцяло е преминало към турския и влашки/румънски етноси;

- тези които по документи и монети и стенописи и са описвани от другите като българи, към 1978 вече успешно са претопени от турци и влахи/румънци, а сегашните българи са възприели етнонима от Паисий, руските панслависти или покрай топонима;

- тъй като споменаваш "ако има наследници на "прабългарите"", приемаш че може и да няма останали живи наследници на хората оставили топонима и етнонима, а сегашните "българи" са се зовяли подругому.

Във който и да е случай -според теб - турците и влахите/румънците имат по-големи права ако не над територията, то поне над историята и славата (или срама), както и над правото да имат поне тук таме по някой паметник на своите владетели и загинали воини, както е утвърдената световна практика.

И добре ли съм разбрал твърденията ти от други постове, че е нямало българи в СИ България, тъй като "прабългарите" са сменили етноса, а "славяни" до там не са достигали?

Понеже Милетич и Вазари май не разсъждават по темите за някакви "прабългари" (от какъвто и да е произход) и за "славянски" нашествия на Балканите и териториите заети от тях.




Страници по тази тема: << 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | (покажи всички)
*Кратък преглед
Клуб :  


Clubs.dir.bg е форум за дискусии. Dir.bg не носи отговорност за съдържанието и достоверността на публикуваните в дискусиите материали.

Никаква част от съдържанието на тази страница не може да бъде репродуцирана, записвана или предавана под каквато и да е форма или по какъвто и да е повод без писменото съгласие на Dir.bg
За Забележки, коментари и предложения ползвайте формата за Обратна връзка | Мобилна версия | Потребителско споразумение
© 2006-2024 Dir.bg Всички права запазени.