|
Страници по тази тема: 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | (покажи всички)
Тема
|
Клиентите виновни (наем коли)
|
|
Автор |
Santo Modesto (рекордьор) |
Публикувано | 26.01.23 03:19 |
|
Чета тези дни тук-там статий за наем коли агенцийте в САЩ, по летищата, как паркингите им били задръстени с електрически коли - които клиентите упорито отказват да използват. Клиентите ще се изтрепат да вземат каквито нормални коли има налични - и отказват да вземат електрическите. По-смелите (защо се иска смелост? ще стане ясно по-долу) току пуснат снимка на паркинг, задръстен с електрически коли.
Статийте, за да изглеждат обективни, изреждат неволите на клиенти, разочаровани от електрическите коли. Неволите са обичайните проблеми, които няма да описвам тук; доста съм писал по темата. Обаче!
Нормалната реакция, когато клиентите масово, по целите САЩ и съседни Тексас, отказват да наемат даден вид возило, е да се погледне критично към возилото. Поединично хората често са глупави, но групово - рядко. Още повече за групи от хора в икономическата класа която може да си позволи да пътува със самолет и да наема коли: това са хора които статистически харчат въз основа на разум, предимно, и доста по-назад въз основа на чуства и снобизъм. А в случая, излиза че клиентите са виновни: не знаят как да използват електрическите коли, не умеят това, пропускат онова, все недостатъчни с нещо, все дефектни и в шофьорство, и в отвореност към, такова, напредъка, и в желание за промяна към по-добро, действащи против собствения си интерес, и изобщо регресивни, един вид.
Това е точно затоплистка / зеленистка пропаганда, прехвърляща недостатъците в изделието върху нежелаещите да го ползват. Ако клиентите предпочитат дадена марка коли под наем, или даден модел - упражняват пазарен избор, и които марки и модели биват избягвани - значи в нещо куцат. Което е правилната логика. Да, обаче щом се заговори за возилата на светлото корпорационно затоплистко зеленистко бъдеще - логиката бива обърната, с очевадна пропагандна цел. Клиентите просто нямат право да упражнят избор който противоречи на затоплистко-зеленистката догма.
Та значи, както излиза за сега, ако затоплисто-зеленистите искат светът да превключи на електрически коли, само правителствена диктатура му е майката! Диктати, насилие, наказания! За тези догматици, потребителите, упражняващи свободна воля в избора си, са виновни ако изборът не е разрешен от догмата. И следващата логична стъпка, или по-точно хлъзгане, е че упражнилите неправилна свободна воля се нуждаят от пре-възпитание, и от там знаем къде води пътеката. Към светлото затоплистко-зеленистко бъдеще.
| |
|
Аз не разбирам тази мода по електромобилите. За мен перфектният автомобил е бензинов, с поне 2 л двигател (най-малкото защото са по-икономични за една и съща скорост). Като знам какво се случва с фината електроника, като лаптопи и компютри, според мен крайният резултат от употребата на литиево-йонни батерии за автомобилен превоз ще е дори още по-големи купища боклук по бунищата, Поручика да се изкаже по-компетентно.
Гледам ги тук напоследък, в OMV-то до парка, разни хора седят в елекрическите си автомобили и чакат цяла вечност да им се заредят батериите. Минавам покрай тях с кучето и 30-40 мин по-късно те все още са там. Аз не бих издържал на такава скука. И каква е файдата от това, ако на всичкото отгоре не може да те закара до морето?! За американския начин на живот, при който можеш да си оставиш градската кола в 2+ паркоместа гаража да се зарежда цяла нощ, като че ли по има смисъл, но тук, където би могъл да закъсаш на пътя с половин-един тон празни батерии в каруцата, ми е напълно непонятно. Ако може някой да обясни, целият съм в слух.
Иначе от екологична гледна точка, ако токът не идва от АЕЦ, ползата относно ГЗ е нулева, ако не отрицателна... По-добре с метрото.
| |
|
Поединично хората често са глупави, но групово - рядко.
Non-sense. Повечето плодове в една щайга са ябълки, но щайгата съдържа круши.
В Мюнхен има няколко фирми по системата “car share”. Основно се предлагат електрички на БМВ. Мисля, има и Зоуита. Също от летището можеш да наемеш кола - няма бензинови. Ако индикацията на таблото ти показва, че няма ток - просто като свършиш с пътуването я оставяш да се зарежда на някоя от многобройните зареждачки по тротоарите. Няма никаква драма, моя приятелка, преди да си купи кола, ползваше основно такива коли. Даже БМВ-то, въпреки, че изглежда малко, е много комфортно отвътре. В Зоуи не съм се возила. Е, аз си харесвам бензиновата кола, защото и аз, като тебе, съм old school
Това е бъдещето, харесва ти (ни), или не, на електричките. Все някога запасите нефт ще свършат.
| |
|
Понеже го споменаваш - не съм чела какво си писал за електричките преди, май си отрицателно и иронично настроен… както и да е.
Имам пресен пример за мои роднини, които ходиха на гости на село с взета под наем електричка. КУПИЩА ПРОБЛЕМИ! Свършило им “горивото “ по никое време, та няма къде да заредят, та часове ядове и разправии… Едва са се върнали с часове закъснение.
ПОЖИВЕМ-УВИДИМ!!
| |
Тема
|
Re: Клиентите виновни (наем коли)
[re: parvaty]
|
|
Автор |
UnicaDonna (скандалджийка )) |
Публикувано | 26.01.23 11:42 |
|
Ако индикацията на таблото ти показва, че няма ток - просто като свършиш с пътуването я оставяш да се зарежда на някоя от многобройните зареждачки по тротоарите
Много бодро! А какво правиш оттам нататък, ако си на средата на пътя си? Как ще се придвижиш? А ако бързаш?
Това е бъдещето, харесва ти (ни), или не, на електричките. Все някога запасите нефт ще свършат.
Не бих била толкова сигурна. Докато запасите свършат - ще бъдат изобретени много по-удачни начини на придвижване, или други горива. Във всеки случай - ще е в много по-далечно бъдеще от това, което се опитват да ни НАЛОЖАТ.
А може би някои ще се придвижват пеш… между пещерите.
ПОЖИВЕМ-УВИДИМ!!Редактирано от UnicaDonna на 26.01.23 12:34.
| |
|
"Поединично хората често са глупави, но групово - рядко."
Точно с това не съм съгласен. Именно групово - маса, тълпа - хората оглупяват рязко. Интелекта на тълпата, според английските учени, бил равен на интелекта на най-тъпия участник в тази тълпа разделен на броя на участниците.
Теоретически - вие там сте страната на победилия пазар. Демек - пазара с идеалната демокрация (при вас, демокрацията е идеална) - трябва да действа идеално.
И - остава - пазара. Ако електроколите - са добри - според пазара и демокрацията - трябва да ликвидират останалите коли.
ПП
А бе кат гледам, какво става с цените на горивата, та направо се чудя, дали събитията в Украина не са предизвикани с цел да се пробутат електроколи в САЩ?
Bеer? Mоre?
| |
|
Значи, много добри формулировки имаш тука, за което те поздравявам! Сериозен съм....
Обаче, с дребни букви е това, абе, човек, оправи го това и-кратко, бе, моля ти се!
:)
WALL·E
| |
|
Групата на пътуващи през летища и наемащи наем коли е съставена почти изцяло от "професионалната" класа - за САЩ. Тази класа може да си позволи, първо и основно, да има време да пътува за лична цел, или нужда да пътува за служебна, и да вземе наем кола. (Да наемеш кола, по-точно, коли наем агенция да ти даде да я наемеш, има пред-изисквания които трудно могат, или не могат, да бъдат задоволени от трудовата класа и по-долу.) Така че аз настоявам на моето обобщение, че тази група хора действат предимно върху разум, сметка, удобство.
Точно на човек от тази класа, той да влезе в кола, която му показва че има хикс километри налични в батерията, и до като излезе от летището, заради външна температура, и кой знае какво още, колата да му покаже 60% хикс, и особено ако го остави на пътя - за такъв човек това е непростимо. После пък със сметките по зареждане на колата: който наемател има време, да се мотка да я зарежда; който няма време - оставя я обратно на наем агенцията - от където идва дължима сметка за зареждането. И точно такива хора четат тези сметки, че и ги сравняват със сметки по зареждане на нормални коли - и изчисляват че зареждането с ток излиза няколко пъти по-скъпо от това с бензин - за едно и също количество енергия.
Заради което истеричната нотка в пропагандата за електрически коли. Както върви адвокатската пословица, когато фактите са с теб, спокойно наблягаш на факти, но когато фактите са против теб, крещиш и наблягаш на чуства.
А за свършващия нефт... Ми от както се помня, той свършва. Свършването обикновено е след около 10 - 20 години. А вече са били открити нефт залежи къде ли не!
Виждала ли си нефто-добивни карти на Мексиканския Залив, или на Северно Море? Примерно. Мексиканският Залив, да продължа примера, е разчертан на (предимно) четириъгълни парцели, с цел продаване на правото за сондаж - на която корпорация го купи от администриращото правителство. Мексиканският Залив е повечето американски. Щото САЩ са решили "тяхните" териториални води да се простират до 360 км от брега - и после са до-уточнили определението за "бряг" да включва подводния релеф, което избутва тези 360 км до над 500, че и повече. (Ако България има силата да действа като САЩ, повечето Черно Море става "администрирано" от България.) Мисълта ми е, който иска да откупи сондажни права в даден парцел в Мексиканския Залив, плаща за тях на администриращото правителство. Почти всичките (!) парцели са откупени! Но не са сондирани. Защото просто няма нужда от повече нефт. Светът е пре-задоволен с нефт. Когато текущо-произвеждащите парцели забавят нефтодобива - сондажите ще се преместят по все още непокътнатите парцели. Говорим резервно наличие на нефт за десетки години на пред. Подобно е положението в другите нефт-богати водни полета. Сондажните права са закупени, но НЕ използвани, заради пре-достатъчната наличност на нефт.
Имаше една съветска хипотеза, още от времето на Джугашвили, че нефто-образуващият процес не е ограничен от останки от динозаври и подобни, от памтивека, а действа и сега, и ще действа в бъдещето. По която хипотеза, нефтът е непрекъснато-произвеждан в земните неда. Не съм специалист в тези въпроси, но май хипотезата се затвърдява на теория, съдейки по нефт находките.
Все едно. За налагане на електрическите коли явно е нужна правителствена диктатура, да компенсира за липсата им на съпернически качества спрямо нормалните.
| |
|
Не му вярвай на Джугашвили. Наистина ще свърши, но асимптотично. Дори и след 100 години ще има петрол, но ще става все повече лукс.
| |
Тема
|
Re: Клиентите виновни (наем коли)
[re: Naglets]
|
|
Автор |
Nuke Dukem (very good) |
Публикувано | 26.01.23 18:54 |
|
Мен пък ме кефи изразът "кола наем агенция".
| |
|
Страници по тази тема: 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | (покажи всички)
|
|
|