Групата на пътуващи през летища и наемащи наем коли е съставена почти изцяло от "професионалната" класа - за САЩ. Тази класа може да си позволи, първо и основно, да има време да пътува за лична цел, или нужда да пътува за служебна, и да вземе наем кола. (Да наемеш кола, по-точно, коли наем агенция да ти даде да я наемеш, има пред-изисквания които трудно могат, или не могат, да бъдат задоволени от трудовата класа и по-долу.) Така че аз настоявам на моето обобщение, че тази група хора действат предимно върху разум, сметка, удобство.
Точно на човек от тази класа, той да влезе в кола, която му показва че има хикс километри налични в батерията, и до като излезе от летището, заради външна температура, и кой знае какво още, колата да му покаже 60% хикс, и особено ако го остави на пътя - за такъв човек това е непростимо. После пък със сметките по зареждане на колата: който наемател има време, да се мотка да я зарежда; който няма време - оставя я обратно на наем агенцията - от където идва дължима сметка за зареждането. И точно такива хора четат тези сметки, че и ги сравняват със сметки по зареждане на нормални коли - и изчисляват че зареждането с ток излиза няколко пъти по-скъпо от това с бензин - за едно и също количество енергия.
Заради което истеричната нотка в пропагандата за електрически коли. Както върви адвокатската пословица, когато фактите са с теб, спокойно наблягаш на факти, но когато фактите са против теб, крещиш и наблягаш на чуства.
А за свършващия нефт... Ми от както се помня, той свършва. Свършването обикновено е след около 10 - 20 години. А вече са били открити нефт залежи къде ли не!
Виждала ли си нефто-добивни карти на Мексиканския Залив, или на Северно Море? Примерно. Мексиканският Залив, да продължа примера, е разчертан на (предимно) четириъгълни парцели, с цел продаване на правото за сондаж - на която корпорация го купи от администриращото правителство. Мексиканският Залив е повечето американски. Щото САЩ са решили "тяхните" териториални води да се простират до 360 км от брега - и после са до-уточнили определението за "бряг" да включва подводния релеф, което избутва тези 360 км до над 500, че и повече. (Ако България има силата да действа като САЩ, повечето Черно Море става "администрирано" от България.) Мисълта ми е, който иска да откупи сондажни права в даден парцел в Мексиканския Залив, плаща за тях на администриращото правителство. Почти всичките (!) парцели са откупени! Но не са сондирани. Защото просто няма нужда от повече нефт. Светът е пре-задоволен с нефт. Когато текущо-произвеждащите парцели забавят нефтодобива - сондажите ще се преместят по все още непокътнатите парцели. Говорим резервно наличие на нефт за десетки години на пред. Подобно е положението в другите нефт-богати водни полета. Сондажните права са закупени, но НЕ използвани, заради пре-достатъчната наличност на нефт.
Имаше една съветска хипотеза, още от времето на Джугашвили, че нефто-образуващият процес не е ограничен от останки от динозаври и подобни, от памтивека, а действа и сега, и ще действа в бъдещето. По която хипотеза, нефтът е непрекъснато-произвеждан в земните неда. Не съм специалист в тези въпроси, но май хипотезата се затвърдява на теория, съдейки по нефт находките.
Все едно. За налагане на електрическите коли явно е нужна правителствена диктатура, да компенсира за липсата им на съпернически качества спрямо нормалните.
|