Клубове Дир.бг
powered by diri.bg
търси в Клубове diri.bg Разширено търсене

Вход
Име
Парола

Клубове
Dir.bg
Взаимопомощ
Горещи теми
Компютри и Интернет
Контакти
Култура и изкуство
Мнения
Наука
Политика, Свят
Спорт
Техника
Градове
Религия и мистика
Фен клубове
Хоби, Развлечения
Общества
Я, архивите са живи
Клубове Дирене Регистрация Кой е тук Въпроси Списък Купувам / Продавам 20:37 17.05.24 
Горещи теми
   >> Европейски съюз
*Кратък преглед

Страници по тази тема: 1 | 2 | (покажи всички)
Тема Тандемът България-Румъниянови  
АвторMнeниe (Нерегистриран)
Публикувано11.11.03 16:26



Следва коментар на в-к Капитал относно членството на България и Румъния в ЕС:





Тема Re: Тандемът България-Румъниянови [re: Mнeниe]  
Автор Члeн1 (Upwards)
Публикувано12.11.03 07:51



тандем ?
ние да не сме отбор в шампионската лига бе



Тема Re: Тандемът България-Румъниянови [re: Члeн1]  
Авторcumst (Нерегистриран)
Публикувано13.11.03 21:20



Мили деца,не се сърдете ,че са ни сложили в кюпа с мамалигарите...
То,при тая икономика,доходи и най вече- управляващи-трябва да сме доволни,чене сме в компанията на Албания



РанниятСимеон- късният Живков



Тема ne na mizernite romunciнови [re: cumst]  
Автор palmboy (непознат )
Публикувано14.11.03 15:34



samo smakvat standarta v BG zaradi tqh ruse e nai-bedniq BG grad i ve4e e 6 po-golemina ot 1 predi 100 godini!



Тема Re: Тандемът България-Румъниянови [re: Mнeниe]  
Автор vladux (от гората)
Публикувано23.12.03 04:07



За съжаление, не съм абониран, но...
Явно опряхме до Румъния като ракета-носител за влизането ни в Европейския Съюз.
Ако приемането е отделно, няма да се учудя ако България остане на опашката.

vladux


Тема Не е точно така. [re: palmboy]  
Автор TAfricanski (Бял!!!)
Публикувано24.01.04 19:22



Малко не мога да разбера как заради Румъния "Русе е най-бедният град". Да си на границата може да носи само облаги, но не и минуси. И с влизането в ЕС на двете страни и падането на границите Русе ще започва да печели все повече и повече, защото от сега тук започват да се отварят представителства за България на много румънски компании.
Не мога да разбера защо, обаче, София ни изключи от националната магистрална мрежа. За бога, магистрала ще строят до Видин! Вярно, че там ще има и мост, но неговото място е много по-лошо от това на русенския. Трафикът на запад минава през Сърбия и Черна Гора, а на север и изток през Русе или през сухоземната граница с Румъния. А в своята част на Дунава Румънците имат поне 3 моста => строеж на мост край Силистра е още по-тъпо. Май има някаква истина в това да ни наричат "власи от Русе", защото аз лично се разочаровах от управлението на София. Особено след като си купих пътна карта на България и там се виждаше, че Гюргево-Букурещ е магистрала. Не знам, никога не съм ходил на север от Дунав, обаче вярвам на картата. Имайте пред вид, че Гюргево не е по-голям от Разград, така че по-бедните от нас румънци не са направили магистралата заради Гюргево, а заради връзката с България през Русе.
А че Русе е най-беден и 6-ти по големина - не е вярно! Наистина положението не е розово и като се има пред вид стратегическото ни положение по Дунава и невероятните възможности за развитие на туризма, бас ловя, че някой много активно продължава да мрази Русе и да пъха не пръчки, а колове в колелата на града. За справка - гореспоменатата простотия за магистралите, "Шишеджам" отидоха да правят завод в Търговище, въпреки че общината в Русе им даваше безплатен терен и строителство на път и газопровод и още сума ти екстри (а да не говорим, че заводът ще прави стъкло за износ, а Търговище не е на границата и на Дунава или морето), провокативните фалшификации на bTV относно големината на града в сравнение с по-малката, според официалната статистика, Стара Загора.
Не мога да разбера какъв е проблемът да се подпише договор за премахване на северната граница още сега. И без това ще стане, но след 3 години. А трябваше да се случи поне преди 5. Поне от толкова сме горе-долу на един хал. Според мен това ще е живителна глътка въздух за цяла северна България и най-вече за русенско, защото ние сме най-близо до Букурещ, а (защо ли?!) всеки дърпа конците към столицата. Като София не ни обича, поне да ни позволи да цуцаме от мамалигарите. Не че и сега не идват от Гюргево да пазаруват от Метро в Русе, ама все пак си е зор - митници, висене и т.н. И ми е интересно дали БДЖ ще се усети да пусне мотриса Русе - Гюргево - Букурещ, която да е поне сутрин и вечер. Ставаш си сутринта, миеш си зъбите, взимаш тролея до Централна гара, или до Разпределителна, качваш се на мотрисата, след ~30 min си в Букурещ и от там вече с техния градски транспорт на работа. Вечерта повтаряш процедурата в обратен ред. Бас ловя, че няма. Хубавото в случая е, че ще има достатъчно много частни автобусни фирми, които с удоволствие ще заемат нишата. Или румънското БДЖ ().
Общо взето хубавото на ЕС е, че няма да зависим толкова много от София.
Аз бая писах за София, споменах и Стара Загора, обаче не искам да подклаждам конфликти! Таман позатихнаха "войните" между Русе и другите български градове, така че не искам да започвам отново. Ако някой не е съгласен с мене, да си напише, каквото мисли и да се аргументира, обаче да запази добрия тон!




Тема Наистина не е точно така.нови [re: TAfricanski]  
Автор Sam (като никой друг)
Публикувано24.01.04 21:07



Да почнем с много по-лошото място на моста при Видин, отколкото бил този при Русе. Не мога да се съглася. Мястото на моста при Видин е изгодно за превозвачите, защото не им се налага да пресекат цяла Румъния с корумпираните им полицаи (не че нашите не са де) и си съкращават пътя. Заради това обикаляне много от превозвачите предпочитат други маршрути, част от които изобщо не преминават през България. Втори аргумент: трябва да има мост не само при Видин, ами и при Силистра и изобщо - навсякъде, където може да се построи. Гледал съм карта на Европа и по-точно на река Дунав, с отбелязани на нея мостове над реката. Колкото по-назапад отиваш, толкова повече стават мостовете. А между България и Румъния - един. Срамота.

Имах възможност съвсем наскоро да мина по "магистралата" Гюргево-Букурещ, отбелязана на твоята карта. Магистрала е, ама в строеж. И може и да стане магистрала, ама след няколко (неизвестно колко) години. Пък понеже съм пътувал и по другата им магистрала - Букурещ-Плоещ, ако я направят по същия начин, по-добре да си бяха оставили нагънатото и потрошено шосе, каквото е в момента пътя Гюргево-Букурещ.

Колкото до премахването на северната граница още сега - аз съм за. И доколкото съм разговарял с отговорни български лица - София е ЗА. Само дето румънците не са.

В румънското "БДЖ" също не ти препоръчвам да се качваш. Представи си най-отвратителния български влак, на който си се качвал. Това е румънската първа класа.

Не излезе много свързано и достатъчно аргументирано, ама ми се приспа. Ще го допиша друг път.



Тема Re: Тандемът България-Румъниянови [re: vladux]  
Автор Sam (като никой друг)
Публикувано24.01.04 21:18



И аз не съм абониран. Изобщо, каква е тая недостъпна препратка в началото на темата...

Но отговарям по съвсем друг повод. Не Румъния е "ракета-носител" за влизането на България в ЕС, а обратното - те са се закачили за нас като последен шанс да докретат до влизането. И докато за България интегрирането през 2007 г. е почти гарантирано (поне според проектодоклада на специалния докладчик за България пред Комисията за външна политика на Европейския парламент, изнесен онзи ден), то при Румъния нещата съвсем не стоят така. Все още нямат статут на пазарна икономика, което е задължително условие за влизането в съюза. Все още имат огромна (за нашите представи) инфлация.

И ако влизането ставаше поотделно, щяхме да влезем с една година по-рано (2006 г.), а румънците - вероятно може би и ако изобщо - през 2010.



Тема Прав си. Ама малко.нови [re: Sam]  
Автор TAfricanski (Бял!!!)
Публикувано25.01.04 11:07



Май за мостовете не се изразих както трябва . Исках да кажа, че никой няма зор да пресича цяла Румъния с корумпираните им полицаи. Ако пътуваш от София или от Турция за Германия, трябва да си много тъп и застрелян, за да минеш през Русе. Обаче няма да минеш и през Видин, нали, а ще пресечеш Сърбия. А че мостове няма, наистина няма. Обаче България е единствената дунавска страна, през която не минава Дунав. На запад има градове като Будапеща, където те са жизнено необходими. Смятам, че след като влезем в ЕС, русенският мост също ще отеснее, защото на практика ще стане въгрешно градски за Русе-Гюргево. Според мене неофициално двата града ще се слеят. Аз съм ЗА строеж на мостове навсякъде - и при Видин, и при Силистра, и при Никопол, и при Свищов... Обаче сега парите са по-необходими на друго място, защото има фериботи, където е нужно.
А сега се сетих, защо румънците си искат границата - ами цяло Гюргево от нея се храни. И не само. Корупцийката ще секне.
За магистралата - тя е в строеж и все някога ще стане. А пътят Русе-София преди Ябланица е двулентов. Същият като Сливо поле-Тутракан. И няма изгледи нещо да се промени. А ти скоро пътувал ли си по варненската част на магистралата София-Варна? Половината е ремонтирана и позволява и двеста, ако можеш, обаче в другата част могат да ти изпадат пломбите с 90.


Редактирано от TAfricanski на 25.01.04 11:09.



Тема Re:TAfrikanskiнови [re: TAfricanski]  
АвторИKOHOMИCT (Нерегистриран)
Публикувано30.01.04 13:32



Не забравяй, че при влизането на България в ЕС, ще падне границата не само между България и Румъния, а и между България и Гърция! Тогава Северна България ще обеднее още повече спрямо южна, защото ще се слее с по-бедна от България страна като Румъния, докато Южна България ще се развие още повече, защото ще се слее с Гърция страна със стандарт 27 пъти по-висок от румънския… Всички гръцки фирми ще започнат да строят стотици фабрики в Южна България защото само заради 50-те или 100-те км. по далече на север в България ще дават доста по-ниски заплати… В Севрна България влизането в ЕС ще бъде негативно, защото Румъния е по-бедна от България и съответно всички фирми от Северна България ще изнесат производството си в Румъния, където ще се плащат по-ниски заплати и ще имат по-голям пазар не само заради 2 млн. Букурещ, а и заради 22 млн. Население на Румъния.
Например: защо да построиш фабрика в Русе вместо в Гюргево, след като:
1. Земята в Русе, като по-голям от Гюргево град ще е по-скъпа.
2. Транспорта от Русе за страните от ЕС е по-кофти заради преодоляването на вечно задръстеният и недостатъчен Дунав мост.
3. Близостта на Гюргево с Букурещ е доста по-близка, няма нужда от преодоляване на Дунава.
4. Румъния е 22 млн., а България 7млн. Следователно Румъния е по-голям пазар.
5. Така че според логичните закони на Икономиката всички русенски фирми ще отидат в Гюргево за отрицателно време…




Страници по тази тема: 1 | 2 | (покажи всички)
*Кратък преглед
Клуб :  


Clubs.dir.bg е форум за дискусии. Dir.bg не носи отговорност за съдържанието и достоверността на публикуваните в дискусиите материали.

Никаква част от съдържанието на тази страница не може да бъде репродуцирана, записвана или предавана под каквато и да е форма или по какъвто и да е повод без писменото съгласие на Dir.bg
За Забележки, коментари и предложения ползвайте формата за Обратна връзка | Мобилна версия | Потребителско споразумение
© 2006-2024 Dir.bg Всички права запазени.