|
Страници по тази тема: 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | (покажи всички)
|
"Бих си купил."
Браво, колко лаконично, ако дизелът е 2 лв., а биодизелът 1 лв. ще си купиш биодизел!!!
Ми за кво бяха всичките приказки за гладуващите, да не се използват хранителни продукти за гориво, за хуманност!!!
| |
|
Защото човека каза, че пита просто дали си струва да се кара с биодизел, като се абстрахираме от темата за глобалния ефект. Нормално е отговора да е само с да или не.
Също е и ясно, че колкото и човек да отчита вредността на дадено нещо в далечен план, щом това нещо ще му върши работа и ще му бърка по-малко в джоба, значи за момента няма друга алтернатива, особено ако повечето са на друго мнение.
То е все едно да сме на състезание по бягане и повечето да ползват някакви маратонки, с които бягането да се улеснява, а аз да тичам бос, защото смятам, че щом се състезаваме, то трябва да е състезание само за нашите способност, а не да сме подпомагани от напредъка на обувната технология. Ясно е, че и аз ще обуя такива маратонки. Обаче това не означава, че трябва да се отказвам да разговарям с колегите спортисти и да коментираме въпроса дали е честно и разумно ползването на подпомагащи средства в състезанието.
Когато "ветровете" са бурни, има опасност да попадне "песъчинка" в окото ни.
| |
|
Да разбира се, и аз забравих за тази алтернатива, а тя определено е много перспективна технология.
ПП:А по въпроса за горивната и енергийната криза, и свързаните проблеми на Световните климатични промени, по BBC WorldNews въври реклама за нов документален сериал: The Ethical Man. Ето и уеб-страничката му:
от C. Van Vechten
| |
|
Не съм 100% убеден. :) В смисъл че за мен поне не са известни достатъчно ефективни технологии за акомулиране на енергия, които да заместят топлинната машина като източник на енергия в транспорта. А транспорта е само един от консуматрите на горива. Евентуално промишлеността може да се захранва директно чрез ядрени реактори, така че там има изход, но е свързан с фантастични инвестиции а и трябва да се разбият антиядрените лобита. Така че не мисля че конверсията към негоривна икономика ще трае достатъчно кратко или ще е лесна. Със сигурност ще са нужни компромисни технологии, които да захранват съществуващата инфраструктура в процеса на преход. А трансформирането на органичните отпадъци в суровини за промишлеността и селското стопанство си е една индустрия която тепърва ще се развива. От тук нататък ще измисляме приложения на продуктите от утилизацията на боклука.
Въображението е единственото оръжие срещу реалността.
| |
|
Класическия биодизел представлява пренасочване на обработваеми площи от производство на храна към производство на технически мазнини с малко приложение в хранителната индустрия. Ефективността на това пренасочване е малка, но за сметка на преориентацията на пазара е логично да се очаква повишаване на цената на хранителните продукти. Но все пак не виждам нищо лошо в идеята ако става дума за земеделски земи, които по една или друга причина не могат да произвеждат хранителни продукти. Я си представете колко ли добре щеше да е за света ако площите отглеждащи тютюн се засеят с рапица и произвеждат биодизел? :) Това го давам като пример, не съм експерт в областта и не съм сигурен дали почвените условия подходящи за тютюн са подходящи и за рапица, макар че и двете култури виреят на бедни почви.
Въображението е единственото оръжие срещу реалността.
| |
|
Класическия биодизел представлява пренасочване на обработваеми площи от производство на храна към производство на технически мазнини с малко приложение в хранителната индустрия. Ефективността на това пренасочване е малка, но за сметка на преориентацията на пазара е логично да се очаква повишаване на цената на хранителните продукти. Но все пак не виждам нищо лошо в идеята ако става дума за земеделски земи, които по една или друга причина не могат да произвеждат хранителни продукти. Я си представете колко ли добре щеше да е за света ако площите отглеждащи тютюн се засеят с рапица и произвеждат биодизел? :) Това го давам като пример, не съм експерт в областта и не съм сигурен дали почвените условия подходящи за тютюн са подходящи и за рапица, макар че и двете култури виреят на бедни почви.
Напълно съм съгласен с теб.
Пък и какво ако на земеделски ниви почне да се сее рапица за биодизел, ако питаш фермерите ще ти кажат че има свръхпроизводство на земеделски стоки, затова ги субсидират, квоти им налагат, като се вдигнат цените на земеделската продукция няма да има нужда от субсидии за фермерите и икономическата логика ще възтържествува.
Богатите страни субсидират фермерите си, но бедните нямат тази възможност, всъщност в тези бедни страни в които има гладуващи хора има и много пустеещи земи които не се обработват защото не е изгодно обработването на земята струва пари, иска инвестиции, и затова те развиват главно пасищно животновъдство което е ниско продуктивно.
| |
|
http://energetskaefikasnost.info/?p=1366
| |
|
Темата е стара, но ще се изкажа и аз по някой неточности. И така, и така тук е станало говорилня и всеки, независимо от компетенциите си пише ли пише...
Не е вярно, че при изграянето на биодизел не се отделят азотни окисди! Еми той нали изгаря във въздушна среда, а въздуха е ~ 78% азот, т.е ще има азотни оксиди!
Не е вярно и, че културите за биодизел са се отглежали в "слаби" почви (каквито и да са те)! Истината, е че те заемат част от обработваемите площи и с оглед на нарастващото население в световен мащаб, биха могли да са проблемни.
Проблем предтсвлява и окислителната им стабилност, която е в пъти по-малка от тази на конвенционалния дизел, те са и физически по-малко стабилни (откъм разслояване, при поадане на вода, тя ще се разтвори в тях, защото са полярни с/я, за ралика от конвенционалния дизел и ще причини куп проблеми)
Сяра - да нямат.
Цетанови чила - (за тях никой думичка не е написал, а това всъщност е основната експоатационна характеристика на дизелите!!!) - добри са! ~50-60
П.С. А за биоетанола, метанола и вс др. алкохоли - те се разглеждат като алтернатива на бензина, не на дизелите. Не съм им фен, нестабилни, лоши пускови св/ва, високо Рs, ниска калоричност и още мн мн неща!
Ацеталите са друго нещо - те са мн перспективни, защото низшите са заместител на Б., а висшите на ДГ, но пък се синтезират трудно и скъпо.
| |
|
Явно темата ти е стихията, но не напълно: позачети за ГМО рапица, и пак заповядай за почвите, които могат да се използват за биодизел. Една насока:
| |
|
Темата е в моята област, аз съм магистър по природни и синтетични горива.
За ГМО, да обсъждаме хипотези?
Около ГМО има още много много въпросителни, не се прилагат мащабно, не се и знае дали изобщо някога ще се отглеждат мащабно!
| |
|
Страници по тази тема: 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | (покажи всички)
|
|
|