Клубове Дир.бг
powered by diri.bg
търси в Клубове diri.bg Разширено търсене

Вход
Име
Парола

Клубове
Dir.bg
Взаимопомощ
Горещи теми
Компютри и Интернет
Контакти
Култура и изкуство
Мнения
Наука
Политика, Свят
Спорт
Техника
Градове
Религия и мистика
Фен клубове
Хоби, Развлечения
Общества
Я, архивите са живи
Клубове Дирене Регистрация Кой е тук Въпроси Списък Купувам / Продавам 13:15 27.05.24 
Автомобили
   >> Автомобилни газови уредби
*Кратък преглед

Страници по тази тема: 1 | 2 | 3 | 4 | (покажи всички)
Тема вярно ли че клапаните...нови  
Авторpшв. (Нерегистриран)
Публикувано12.07.05 12:37



На последно място преди да сложа газова има ли истина в това че прегаряли клапаните на двигатела при карането на газ-аз съм с карбураторен осем клапанов двигател със степен на сгъстяване 9.5.(на 270 хил.км)
Има ли въобще такива случаи на изгоре клапани от газ



Тема Re: вярно ли че клапаните...нови [re: pшв.]  
Автор Ascona83 (бедствие !!!)
Публикувано12.07.05 13:19



а бе колега, те и от бензин прегарят!!!
Слагай га и не му мисли....

Наведи главата защото прелитам ниско с асконата !!!


Тема Re: вярно ли че клапаните...нови [re: pшв.]  
Автор JohnFound (asm32 developer)
Публикувано12.07.05 15:05



Прогарянето на клапаните се дължи на явления, които са общи за всички двигатели с вътрешно горене. Поради особенности на газовите горива обаче и поради невисоката компетентност на обслужването, двигателите на газ страдат по-често от подобни проблеми. На темата са изписани много страници, но малко е достоверната информация и повече митовете. Тъй като в момента правя преоборудване на двигателя на моята кола да работи изцяло на газ, проучих въпроса доста подробно. Ето какво научих (накратко):

Температурата на горене на газта е по-ниска (само с 50 градуса - бензин: 2100 срещу газ: 2050 градуса) от температурата на горене на бензина. На това между другото се дължат по-малкото азотни окиси от газовите двигатели - азота както е известно се окислява много трудно при много високи температури.
Защо тогава горят клапаните?
Въпросът е по-скоро защо клапаните не изгарят веднага? - все пак почти няма материал, който да издържа 2000 градуса. Материалите използвани в ДВГ не са изключение. Обяснението е просто - клапаните никога не се нагряват до тези температури, тъй като постоянно се охлаждат от охладителната система на колата, като топлината се предава през седлото на клапана, когато той е затворен. По тази причина по време на горенето на сместта, клапаните се нагряват до под 1000 градуса, което е напълно нормално за съвременните стомани.
Тъй като при разширяване на изгорелите газове те извършват механична работа (движейки колата) то температурата им се понижава и при отваряне на изпускателният клапан, когато контакта му с охлаждащото го седло се прекъсва, температурата на газовете вече е достатъчно ниска, за да не предизвиква прегряване на клапаните.

И така на въпроса: Защо все пак прегарят клапаните?
И при бензиновите и при газовите двигатели причината е една: При известни условия, горивната смес не успява да изгори до момента на отваряне на клапана, при което клапана се оказва неохлаждан под въздействието на 2000 градуса горещи газове, които с голяма скорост течат около него.

Кога се случва това? Когато сместта е твърде бедна - бедните смеси горят значително по-бавно от нормалното, но температурата им е приблизително същата.
Тук вече има нещо, което е свързано с газовите двигатели - те допускат по-голямо обедняване на смесите, без отрицателни последствия за мощността на двигателя. При бензиновите двигатели, настройката на бедна смес просто води до много лоша работа на двигателя, което никой не го търпи дълго. Настройката на бедна смес при газовите двигатели, обаче почти не се отразява на мощностните показатели на двигателя, а икономичността се повишава значително, затова е нормално газовите двигатели да работят с бедни смеси. Това подобрява значително и чистотата на изгорелите газове.

Как при това да предотвратим изгарянето на клапаните? Много просто - щом сместта гори бавно, то тя трябва да бъде запалена по-рано, за да има време да изгори до момента на отваряне на клапана.
Затова и момента на запалването на автомобилите работещи с газ трябва да бъде преместен назад приблизително със 6 градуса. Неспазването на това условие действително ще доведе до бързо прегаряне на клапаните, особенно ако сместта е обеднена много за постигане на икономия на гориво.
Разбира се пипането на момента на запалване ще влоши работата на бензин.
Има и устройства, които автоматично коригират ъгъла на запалване, при преминаване от газ на бензин.

Та така, прогарянето на клапаните действително се среща по-често при газовите двигатели, но без изключение се дължи на неправилна настройка на запалването.

Поздрави.



Тема Re: вярно ли че клапаните...нови [re: JohnFound]  
Автор VOLVO 44O GLT (Master)
Публикувано12.07.05 19:24



Колега, а какво правим, когато предварението не може да се коригира и е с електронно управление?

VOLVO FOR LIFE


Тема Re: вярно ли че клапаните...нови [re: VOLVO 44O GLT]  
Автор JohnFound (asm32 developer)
Публикувано12.07.05 21:02



Хм, не съм запознат с алгоритмите по които работят съвременните управления на запалването, но те би трябвало да детектират поне приблизително правилно обедняването на горивната смес и да коригират съответно ъгъла, ако не оптимално за получаване на максимална мощност, поне да не горят клапаните.
Доколкото знам, производителите на газови инсталации имат и допълнителни коректори, специално за подобни модели двигатели.
Проблема не е само статичният ъгъл на предвалението. При работа на газ, цялата крива обороти/предварение е друга, но това рядко някой го коригира - после се оплакваме, че няма мощност.
В частност обаче проблема с клапаните се решава само със статичната корекция.

Поздрави.



Тема Re: вярно ли че клапаните...нови [re: JohnFound]  
Автормитю (Нерегистриран)
Публикувано12.07.05 22:08



Това,че пригарят клапаните на ДВГ се отнася за всички ли модели?Защото аз по принцип не съм съгласен със така поставените постановки.Газта може да прави мизерия на изпускателните клапани при старите двигатели ,които работят с оловен бензин и именно оловото служи за смазване на клапана защото е изработен от такава стомана, При съвремените двигатели,които работят с безоловен бензин,просто клапана е изработен от специална стомана,работят с газ безпроблемно.Това, че изгаряли от газта е просто несериозно.Може да изгори, ако е изработен от калпава стована.Да се бута предварението при работа на газ с 6 градуса също не мога да го проумея,ми то да не е дизел.Така,че според мен всичко зависи на какъв автомобил се слага АГУ.



Тема Re: вярно ли че клапаните... [re: митю]  
Автор JohnFound (asm32 developer)
Публикувано12.07.05 22:44



Това,че пригарят клапаните на ДВГ се отнася за всички ли модели?

Да, при всички двигатели и при всички горива, както вече написах, това зависи от настройките на горивната смес, а не от типа гориво.

Стоманата от която е изработен клапана няма значение. Няма такава стомана, която да издържи на 2000 градуса, ако се допусне горене на сместта в момента когато клапана се отваря (тоест не се охлажда). Между другото същият ефект, даже още по-бързо се постига при твърде малка въздушна междина на клапана, когато той не може да се затвори плътно.


Да се бута предварението при работа на газ с 6 градуса също не мога да го проумея

Просто е. За да се получи пълно изгаряне на горивната смес преди отварянето на изпускателният клапан и за най-висока мощност на двигателя, максимума на налягането в цилиндъра трябва да се достига някъде около 20 градуса след ГМТ. Тъй като горивото не изгаря мигновенно, налага се то да бъде запалено предварително, за да има време да изгори и да повиши налягането в цилиндъра. Колкото по-бързо се върти двигателя, толкова по-рано (отчетено като ъгъл на завъртане на коляновият вал) трябва да се запали сместта.
Тъй като газта гори по-бавно от бензина, то искрата при двигателите на пропан-бутан трябва да се подава по-рано, отколкото при бензин. Това най-просто, но и грубо се прави, като се коригира началният ъгъл на запалването. Този метод дава приемлива точност и задължително трябва да се прави при работа на газ.
Ако искаме да получим наистина оптимална работа на газ в целият диапазон на обороти на двигателя, нещата са малко по-сложни и е най-добре да се сложи електронен коректор на ъгъла на запалване, който да осигурява правилна крива за бензин и газ.

Поздрави.



Тема Re: вярно ли че клапаните...нови [re: JohnFound]  
Автормитю (Нерегистриран)
Публикувано12.07.05 23:25



Значи да твърдиш,че няма значение от каква стомана е изработен клапана просто няма да коментирам,това си е твое мнение.Явно си се насочил в посока да твърдиш ,газта скапва клапаните.Клапана обикновенно прегаря когато по него се образува нагар и се наруши охлаждането му.А при работа с газ нагар не се образува.Да при работа с газ двигателя работи с бедна горивна смес ,но това води единствено до загуба на мощност.Според теб знаеш ли кое определя скороста на горене-октановото число.А газта знаеш ли колко октана е над 100.Помисли си малко.



Тема Re: вярно ли че клапаните...нови [re: pшв.]  
Автор idas (непознат )
Публикувано12.07.05 23:37



Това е цитати от списание "Автогаз"

Само при автомобилите Форд с двигател Zetec 1.8 и 2.0 и Тойота Ярис не се препоръчва монтаж на газова система. Няма значение от типа на системата-обикновенна или газов инжекцион - газта има по-висока температура на изгаряне спрямо бензина. При горепосочените автомобили изпускателните клапани са изчислени на критичната температурна граница и след пробег от около 20000 км прогарят. В Западна Европа за тези автомобили, когато се правят в серия примерно за някоя транспортна организация се прави следното - преди да се конвевтрират на газ, им се подменят клапаните (което не е много скъпа процедура спрямо икономията която ще реализират при един пробег от около 150-200 хил км.).

Наистина има автомобили, при които не се препоръчва монтаж на газова система. Причината е следната: при тези модели конструкторите са изчислили клапаните на двигателя за температурен режим на работа на бензин. При газта горивният процес е по-бавен и при изпускане на изгорелите газове има още горяща смес. По този начин изпускателните клапани прегарят. Моделите, за които не се препоръчва газ са: Тойота Ярис, Форд Фокус 1,8, Форд Мондео 1,8 и 2,0 след 1999 г производство
адреса е





Тема Re: вярно ли че клапаните...нови [re: idas]  
Автор JohnFound (asm32 developer)
Публикувано13.07.05 07:45



Няма значение от типа на системата-обикновенна или газов инжекцион - газта има по-висока температура на изгаряне спрямо бензина

Тук, очевидно АвтоГаз грешат. Температурата на горене на газта е по-ниска от тази на бензина. Но всъщност разликата в температурите не е принципна, тъй като тя е около 50 градуса, което е нищо, когато говорим за температури от порядъка на 2000 градуса.

Интересно е, че в двата цитата които привеждаш се цитират едни и същи автомобили, а обяснението за проблема е различно. Това не може да не хвърли сянка на съмнение за достоверността на двете обяснения.

Според мене в случая с тези автомобили имаме друг ефект. При работа с обеднени смеси, след изгарянето на горивото в остатъчните газове има доста кислород, който при високи температури е силно реактивоспособен. От тука, устойчивостта на клапаните на окисление става принципна - високото съдържание на хром и други легиращи съставки правят стоманата устойчива на окисление.
Този проблем изобщо не стои толкова остро при работа на бензин, защото бензиновите смеси не са толкова обеднени - тоест след изгарянето при тях почти няма кислород.
Та, предполагам, че става въпрос за лека "икономия" на серийните автомобили при което са използвани клапани с по-ниско начество на стоманата. Трик който е понижил цената и е работил добре с бензин.

Поздрави.




Страници по тази тема: 1 | 2 | 3 | 4 | (покажи всички)
*Кратък преглед
Клуб :  


Clubs.dir.bg е форум за дискусии. Dir.bg не носи отговорност за съдържанието и достоверността на публикуваните в дискусиите материали.

Никаква част от съдържанието на тази страница не може да бъде репродуцирана, записвана или предавана под каквато и да е форма или по какъвто и да е повод без писменото съгласие на Dir.bg
За Забележки, коментари и предложения ползвайте формата за Обратна връзка | Мобилна версия | Потребителско споразумение
© 2006-2024 Dir.bg Всички права запазени.