Клубове Дир.бг
powered by diri.bg
търси в Клубове diri.bg Разширено търсене

Вход
Име
Парола

Клубове
Dir.bg
Взаимопомощ
Горещи теми
Компютри и Интернет
Контакти
Култура и изкуство
Мнения
Наука
Политика, Свят
Спорт
Техника
Градове
Религия и мистика
Фен клубове
Хоби, Развлечения
Общества
Я, архивите са живи
Клубове Дирене Регистрация Кой е тук Въпроси Списък Купувам / Продавам 17:13 28.04.24 
Автомобили
   >> Автомобилни газови уредби
*Кратък преглед

Страници по тази тема: 1 | 2 | 3 | 4 | (покажи всички)
Тема вярно ли че клапаните...  
Авторpшв. (Нерегистриран)
Публикувано12.07.05 12:37



На последно място преди да сложа газова има ли истина в това че прегаряли клапаните на двигатела при карането на газ-аз съм с карбураторен осем клапанов двигател със степен на сгъстяване 9.5.(на 270 хил.км)
Има ли въобще такива случаи на изгоре клапани от газ



Тема Re: вярно ли че клапаните...нови [re: pшв.]  
Автор Ascona83 (бедствие !!!)
Публикувано12.07.05 13:19



а бе колега, те и от бензин прегарят!!!
Слагай га и не му мисли....

Наведи главата защото прелитам ниско с асконата !!!


Тема Re: вярно ли че клапаните...нови [re: pшв.]  
Автор JohnFound (asm32 developer)
Публикувано12.07.05 15:05



Прогарянето на клапаните се дължи на явления, които са общи за всички двигатели с вътрешно горене. Поради особенности на газовите горива обаче и поради невисоката компетентност на обслужването, двигателите на газ страдат по-често от подобни проблеми. На темата са изписани много страници, но малко е достоверната информация и повече митовете. Тъй като в момента правя преоборудване на двигателя на моята кола да работи изцяло на газ, проучих въпроса доста подробно. Ето какво научих (накратко):

Температурата на горене на газта е по-ниска (само с 50 градуса - бензин: 2100 срещу газ: 2050 градуса) от температурата на горене на бензина. На това между другото се дължат по-малкото азотни окиси от газовите двигатели - азота както е известно се окислява много трудно при много високи температури.
Защо тогава горят клапаните?
Въпросът е по-скоро защо клапаните не изгарят веднага? - все пак почти няма материал, който да издържа 2000 градуса. Материалите използвани в ДВГ не са изключение. Обяснението е просто - клапаните никога не се нагряват до тези температури, тъй като постоянно се охлаждат от охладителната система на колата, като топлината се предава през седлото на клапана, когато той е затворен. По тази причина по време на горенето на сместта, клапаните се нагряват до под 1000 градуса, което е напълно нормално за съвременните стомани.
Тъй като при разширяване на изгорелите газове те извършват механична работа (движейки колата) то температурата им се понижава и при отваряне на изпускателният клапан, когато контакта му с охлаждащото го седло се прекъсва, температурата на газовете вече е достатъчно ниска, за да не предизвиква прегряване на клапаните.

И така на въпроса: Защо все пак прегарят клапаните?
И при бензиновите и при газовите двигатели причината е една: При известни условия, горивната смес не успява да изгори до момента на отваряне на клапана, при което клапана се оказва неохлаждан под въздействието на 2000 градуса горещи газове, които с голяма скорост течат около него.

Кога се случва това? Когато сместта е твърде бедна - бедните смеси горят значително по-бавно от нормалното, но температурата им е приблизително същата.
Тук вече има нещо, което е свързано с газовите двигатели - те допускат по-голямо обедняване на смесите, без отрицателни последствия за мощността на двигателя. При бензиновите двигатели, настройката на бедна смес просто води до много лоша работа на двигателя, което никой не го търпи дълго. Настройката на бедна смес при газовите двигатели, обаче почти не се отразява на мощностните показатели на двигателя, а икономичността се повишава значително, затова е нормално газовите двигатели да работят с бедни смеси. Това подобрява значително и чистотата на изгорелите газове.

Как при това да предотвратим изгарянето на клапаните? Много просто - щом сместта гори бавно, то тя трябва да бъде запалена по-рано, за да има време да изгори до момента на отваряне на клапана.
Затова и момента на запалването на автомобилите работещи с газ трябва да бъде преместен назад приблизително със 6 градуса. Неспазването на това условие действително ще доведе до бързо прегаряне на клапаните, особенно ако сместта е обеднена много за постигане на икономия на гориво.
Разбира се пипането на момента на запалване ще влоши работата на бензин.
Има и устройства, които автоматично коригират ъгъла на запалване, при преминаване от газ на бензин.

Та така, прогарянето на клапаните действително се среща по-често при газовите двигатели, но без изключение се дължи на неправилна настройка на запалването.

Поздрави.



Тема Re: вярно ли че клапаните...нови [re: JohnFound]  
Автор VOLVO 44O GLT (Master)
Публикувано12.07.05 19:24



Колега, а какво правим, когато предварението не може да се коригира и е с електронно управление?

VOLVO FOR LIFE


Тема Re: вярно ли че клапаните...нови [re: VOLVO 44O GLT]  
Автор JohnFound (asm32 developer)
Публикувано12.07.05 21:02



Хм, не съм запознат с алгоритмите по които работят съвременните управления на запалването, но те би трябвало да детектират поне приблизително правилно обедняването на горивната смес и да коригират съответно ъгъла, ако не оптимално за получаване на максимална мощност, поне да не горят клапаните.
Доколкото знам, производителите на газови инсталации имат и допълнителни коректори, специално за подобни модели двигатели.
Проблема не е само статичният ъгъл на предвалението. При работа на газ, цялата крива обороти/предварение е друга, но това рядко някой го коригира - после се оплакваме, че няма мощност.
В частност обаче проблема с клапаните се решава само със статичната корекция.

Поздрави.



Тема Re: вярно ли че клапаните...нови [re: JohnFound]  
Автормитю (Нерегистриран)
Публикувано12.07.05 22:08



Това,че пригарят клапаните на ДВГ се отнася за всички ли модели?Защото аз по принцип не съм съгласен със така поставените постановки.Газта може да прави мизерия на изпускателните клапани при старите двигатели ,които работят с оловен бензин и именно оловото служи за смазване на клапана защото е изработен от такава стомана, При съвремените двигатели,които работят с безоловен бензин,просто клапана е изработен от специална стомана,работят с газ безпроблемно.Това, че изгаряли от газта е просто несериозно.Може да изгори, ако е изработен от калпава стована.Да се бута предварението при работа на газ с 6 градуса също не мога да го проумея,ми то да не е дизел.Така,че според мен всичко зависи на какъв автомобил се слага АГУ.



Тема Re: вярно ли че клапаните...нови [re: митю]  
Автор JohnFound (asm32 developer)
Публикувано12.07.05 22:44



Това,че пригарят клапаните на ДВГ се отнася за всички ли модели?

Да, при всички двигатели и при всички горива, както вече написах, това зависи от настройките на горивната смес, а не от типа гориво.

Стоманата от която е изработен клапана няма значение. Няма такава стомана, която да издържи на 2000 градуса, ако се допусне горене на сместта в момента когато клапана се отваря (тоест не се охлажда). Между другото същият ефект, даже още по-бързо се постига при твърде малка въздушна междина на клапана, когато той не може да се затвори плътно.


Да се бута предварението при работа на газ с 6 градуса също не мога да го проумея

Просто е. За да се получи пълно изгаряне на горивната смес преди отварянето на изпускателният клапан и за най-висока мощност на двигателя, максимума на налягането в цилиндъра трябва да се достига някъде около 20 градуса след ГМТ. Тъй като горивото не изгаря мигновенно, налага се то да бъде запалено предварително, за да има време да изгори и да повиши налягането в цилиндъра. Колкото по-бързо се върти двигателя, толкова по-рано (отчетено като ъгъл на завъртане на коляновият вал) трябва да се запали сместта.
Тъй като газта гори по-бавно от бензина, то искрата при двигателите на пропан-бутан трябва да се подава по-рано, отколкото при бензин. Това най-просто, но и грубо се прави, като се коригира началният ъгъл на запалването. Този метод дава приемлива точност и задължително трябва да се прави при работа на газ.
Ако искаме да получим наистина оптимална работа на газ в целият диапазон на обороти на двигателя, нещата са малко по-сложни и е най-добре да се сложи електронен коректор на ъгъла на запалване, който да осигурява правилна крива за бензин и газ.

Поздрави.



Тема Re: вярно ли че клапаните...нови [re: JohnFound]  
Автормитю (Нерегистриран)
Публикувано12.07.05 23:25



Значи да твърдиш,че няма значение от каква стомана е изработен клапана просто няма да коментирам,това си е твое мнение.Явно си се насочил в посока да твърдиш ,газта скапва клапаните.Клапана обикновенно прегаря когато по него се образува нагар и се наруши охлаждането му.А при работа с газ нагар не се образува.Да при работа с газ двигателя работи с бедна горивна смес ,но това води единствено до загуба на мощност.Според теб знаеш ли кое определя скороста на горене-октановото число.А газта знаеш ли колко октана е над 100.Помисли си малко.



Тема Re: вярно ли че клапаните...нови [re: pшв.]  
Автор idas (непознат )
Публикувано12.07.05 23:37



Това е цитати от списание "Автогаз"

Само при автомобилите Форд с двигател Zetec 1.8 и 2.0 и Тойота Ярис не се препоръчва монтаж на газова система. Няма значение от типа на системата-обикновенна или газов инжекцион - газта има по-висока температура на изгаряне спрямо бензина. При горепосочените автомобили изпускателните клапани са изчислени на критичната температурна граница и след пробег от около 20000 км прогарят. В Западна Европа за тези автомобили, когато се правят в серия примерно за някоя транспортна организация се прави следното - преди да се конвевтрират на газ, им се подменят клапаните (което не е много скъпа процедура спрямо икономията която ще реализират при един пробег от около 150-200 хил км.).

Наистина има автомобили, при които не се препоръчва монтаж на газова система. Причината е следната: при тези модели конструкторите са изчислили клапаните на двигателя за температурен режим на работа на бензин. При газта горивният процес е по-бавен и при изпускане на изгорелите газове има още горяща смес. По този начин изпускателните клапани прегарят. Моделите, за които не се препоръчва газ са: Тойота Ярис, Форд Фокус 1,8, Форд Мондео 1,8 и 2,0 след 1999 г производство
адреса е





Тема Re: вярно ли че клапаните...нови [re: idas]  
Автор JohnFound (asm32 developer)
Публикувано13.07.05 07:45



Няма значение от типа на системата-обикновенна или газов инжекцион - газта има по-висока температура на изгаряне спрямо бензина

Тук, очевидно АвтоГаз грешат. Температурата на горене на газта е по-ниска от тази на бензина. Но всъщност разликата в температурите не е принципна, тъй като тя е около 50 градуса, което е нищо, когато говорим за температури от порядъка на 2000 градуса.

Интересно е, че в двата цитата които привеждаш се цитират едни и същи автомобили, а обяснението за проблема е различно. Това не може да не хвърли сянка на съмнение за достоверността на двете обяснения.

Според мене в случая с тези автомобили имаме друг ефект. При работа с обеднени смеси, след изгарянето на горивото в остатъчните газове има доста кислород, който при високи температури е силно реактивоспособен. От тука, устойчивостта на клапаните на окисление става принципна - високото съдържание на хром и други легиращи съставки правят стоманата устойчива на окисление.
Този проблем изобщо не стои толкова остро при работа на бензин, защото бензиновите смеси не са толкова обеднени - тоест след изгарянето при тях почти няма кислород.
Та, предполагам, че става въпрос за лека "икономия" на серийните автомобили при което са използвани клапани с по-ниско начество на стоманата. Трик който е понижил цената и е работил добре с бензин.

Поздрави.



Тема Re: вярно ли че клапаните...нови [re: митю]  
Автор JohnFound (asm32 developer)
Публикувано13.07.05 07:52



Явно си се насочил в посока да твърдиш ,газта скапва клапаните.

Не ме четеш внимателно. Това което твърдя е: "Когато един механизъм не е настроен правилно, то естествено е той да се повреди."

Клапана обикновенно прегаря когато по него се образува нагар и се наруши охлаждането му.А при работа с газ нагар не се образува.

Да, така е. Това разбира се обяснява защо при правилна настройка и поддръжка, двигателите на газ се износват по-малко от бензиновите.

Поздрави.



Тема ами ако не мога да изменя...нови [re: JohnFound]  
Авторpшв. (Нерегистриран)
Публикувано13.07.05 15:14



Добре де , аз като съм с карбуратор и + това разпределителната ми капачка не е направена така да може да се изменя ъгъла на изпреварване какво трябва да направя-да работи с по-богата смес ли?



Тема Re: ами ако не мога да изменя...нови [re: pшв.]  
Автор JohnFound (asm32 developer)
Публикувано13.07.05 17:47



Хм, за първи път чувам за карбураторен двигател, на който да не може да му се регулира ъгъла на запалването. Да не би да бъркаш нещо?
Но дори и така да е, сигурно може да се сложи електронен коректор на ъгъла - дори нещата може да се подобрят значително, ако коректора промени както трябва цялата крива обороти/ъгъл на запалване.

Ето една връзка, (благодарение на PRR) където това е обяснено подробно:



Поздрави.



Тема Re: ами ако не мога да изменя...нови [re: JohnFound]  
Авторpoш. (Нерегистриран)
Публикувано13.07.05 19:31



все пак нали целта е да се кара предимно на газ , а на бензин само за палене и ако свърши газста.така че оптимизация на газ е най-важна според мене.



Тема Re: ами ако не мога да изменя...нови [re: JohnFound]  
Автормитю (Нерегистриран)
Публикувано13.07.05 19:36



Значи температурата на остатъчните газове при работа с пропан-бутан е по ниска или близка с това при бензин при средни и високи обороти на ДВГ.Само при ниски обороти е по висока.От тук можем да си направим извода,колко време автомобила работи на празен ход и колко натоварен и дали си заслужава да пипаме предварението.Ако се работи с метан въпроса е съвсем друг,защото той наистина има ниска скорост на горене при всички режими на двигателя и вече там е необходимо да се коригира предварението и да се слагат клапани от специална стомана.Но става въпрос за метан,а не за пропан -бутан.



Тема Не, не бърка никак даже!нови [re: JohnFound]  
Автор VOLVO 44O GLT (Master)
Публикувано13.07.05 20:06



Не, не бърка, двигателят на моята кола, както и всички карбураторни модели на Рено 1,7, нямат опция за мърдане и регулиране на предварението ръчно.

VOLVO FOR LIFE

Редактирано от VOLVO 44O GLT на 13.07.05 20:08.



Тема interesno!нови [re: JohnFound]  
Автор Tarambuka35OO (ентусиаст)
Публикувано13.07.05 22:03



и веднага ми се ще да попитам, при по модерните газови уредби (газов инжекцион), примерно BRC-Sequent или GIG-4, такава промяна на предварението дали се прави по някакъв начин ?



Тема Re: interesno!нови [re: Tarambuka35OO]  
Автор PRlNCE ZANDOR (vodoun)
Публикувано14.07.05 20:37



За Волвото ще кажа едно - тук много се писа и се даваха адреси на хора който предлагат ТАп - повече от 95% от новите коли са с запалване което не може да се контролира ръчно,т.е. не са точно с делко и аз бях изумен когато видях за първи път на едната си кочинка че "делкото" няма механична връзка с разпределителния вал. Така че не се притеснявай има решение и на твоя проблем, само че цената зависи от боря на бобините.
А иначе при модерните уредби това е със сигурност засегнато.
Повярвайте ми досега съм настройвал предварението на две коли по метода с въртене на делкото и с проба-проба и наистина има сериозен ефект, особено по отношение на замисляне и динамика.

АЗО


Тема Re: interesno!нови [re: PRlNCE ZANDOR]  
Автор -TACHO- (несериозен)
Публикувано14.07.05 21:52



Ами аз например като си изместих датчика на маховика за положението коляновия вал с 1см в посока предварение и нещата доста се промениха в положителна посока. Мотора е моно.



Тема Neka ne se saglasia!нови [re: JohnFound]  
Автор PRR (Stranen)
Публикувано15.07.05 10:11



Towa sas statichnoto uwelichawane na predwarenieto na zapalwaneto ne e dobro reshenie! Za poweche info wiv tuk


Ako agala na izprewarwane ti e goliam ima, i to realna, opasnost goriwoto da se pali dosta predi dostigane na GMT (gorna martwa tochka). W rezultat shte se poiawi detonacionno gorene ili po nashenski chukane na awansa. Towa e dosta po-wredno za dwigatelia ot malko po-kasnoto izgariane na goriwoto i dopalnitelnoto nagriawane na klapanite.
Pozdrawi.



Тема Re: interesno!--нови [re: -TACHO-]  
Авторpшв. (Нерегистриран)
Публикувано15.07.05 12:38



Значи може да се върти, но само ако му отвиеш двата винта дето го държат за блока.На единя болт му е направен канал в който да се върти капачката, но проблема е че на другия дупката е пробита колкото да влезе болта и по този начин не може да се върти наникъде.Може примерно тази дупка да се разшири малко и в правилната посока и така да се мръдне аванса.
Това е единя начин който не съсипва нищо освен лекото разширения на дупката.
Има ли друг вариянт.
р19



Тема Re: interesno!--нови [re: pшв.]  
Авторruumen (Нерегистриран)
Публикувано15.07.05 15:49



Колеги за р19 и за волво решението го имам
rumen_roev@yahoo.com
С въртене на дистрибуторната капачка ъгала на предварението не се променя.
Това е само капачка а не е делко със датчик за положение на коляновиа вал.



Тема Re: interesno!нови [re: -TACHO-]  
Автор FlameR19 (запознат)
Публикувано15.07.05 16:30



Това с изместването на датчика е интересно решение...сподели каква ти е колата, как го направи и какъв е ефекта...



Тема Re: interesno!нови [re: FlameR19]  
Автор -TACHO- (несериозен)
Публикувано15.07.05 17:05



Колата е Р19, 1.4 Енерджи, моноинжекция.
Направих го като свалих датчика, на едното ухо пробих дупка точно на 10 мм от предишната в посока предварение и го сложих отново, като след изместването датчика се държи само на едното болче. Може да се сложи ламаринка и да се държи на двете, но не ми се играеше, а и прецених, че е напълно излишно. Едно хубаво стягане е достатъчно.
Ефекта: колата стана по-динамична в ниските и средни обороти, във високите обороти и преди си беше добре и не забелязвам разлика. Мотора поддържа дадена скорост с по-малко натиснат педал на газта и следователно засякох около 0,3 л намаление на разхода както на градско така и на извънградско (зареждам само от едно място вече), което не е нищо, но по-важното е, че се подобри динамиката.
Не знам доколко ЕКУ-то определя новия ъгъл на изпреварване според сегашното положение на датчика и дали антидетонационния датчик не го връща обратно, но ми се струва ,че сега е по-добре.

Редактирано от -TACHO- на 15.07.05 17:06.



Тема Re: interesno!нови [re: -TACHO-]  
Автор FlameR19 (запознат)
Публикувано15.07.05 17:09



10х...ще взема да го пробвам и аз този номер!



Тема Re: interesno!нови [re: FlameR19]  
Автор -TACHO- (несериозен)
Публикувано15.07.05 17:23



От ника ти виждам, че май и ти си с Р19. Какъв е мотора?
Чел съм по форумите, че на 1,7 тази интервенция също дава резултат.
Е разбира се по-добре са джетспарковете и другите джунджурии, които не са с константен ъгъл ама струват доста, а това струва само 15 минути дупене под капака.



Тема Re: interesno!нови [re: -TACHO-]  
Автор FlameR19 (запознат)
Публикувано15.07.05 17:32



Прав си . С R19 съм..1,7 моно. ... но си мисля дали няма да стане да се сложат два датчика за положението на маховика....и с едно реле да се превключват бензин/газ...ще трябва да огледам дали е възможно.



Тема Re: interesno!нови [re: FlameR19]  
Автор -TACHO- (несериозен)
Публикувано15.07.05 17:37



Първо два датчика не са необходими, защото на бензин антидетонационият датчик коригира предварението и работата не се бърка.
И второ при мен няма място за втори датчик на маховика, едва ли при теб ще има.



Тема Re: interesno!--нови [re: ruumen]  
Автор VOLVO 44O GLT (Master)
Публикувано17.07.05 18:09



To Vialle също го имат, има си процесор за управление, аз съм с такъв. Тук се предлагат подобни неща, ама незнам доколко са стабилни и надеждни...

VOLVO FOR LIFE


Тема не че ви се бъркам...нови [re: -TACHO-]  
Автор 4oko (лошо момче)
Публикувано18.07.05 00:00



но топлата вода е измислена отдавна и се нарича най-просто авансатор дали ще е бг или ит или холандски все тая само цената е различна тая работа по механичен път не е много умна при високи обороти да ви предупредя че трябва аванса при 3500/4000 оборота да е 0 иначе лошо защо ами наистина има литература за двг нека да почетем а после да вадим теории а няма кола на която да не може да се променя ъгъла по електронен път но пробвайте автомобилите са си ваши

без авариен път на всички


Тема Re: не че ви се бъркам...нови [re: 4oko]  
Авторomega b (Нерегистриран)
Публикувано19.07.05 15:11



da naistina trqbwa da po4etesh literatura
skorost na izgarqne na LPG
neobhodimo uweli4enie na predwarenie s oboroti.
Pregarqneto na klapanite e w sledstwie prodylvawane na goriwniq proces sled otwarqneto im towa stawa i pri bogata smes



Тема Re: вярно ли че клапаните...нови [re: idas]  
Авторhaosa (Нерегистриран)
Публикувано20.07.06 16:54



Bate slagai e i da ne ti dreme az karam NISSAN PRIMERA 1.6 SLX 1995 godina kato e kupih beshe na 5 godini i slojih gas vednaga do momenta sam navartql 247 000 km i problem sam nqmal nito s klapani nito s dvigatel e ve4e i e mnogo trudno da ba4ka na benzin / iz4eznaha niskite oboroti/ no nemi i trqbva da ba4ka na benzin taka4e slagai gas i se ne boi



Тема Re: вярно ли че клапаните...нови [re: haosa]  
Автор PRR (Гневен)
Публикувано21.07.06 00:02



Пич, откъде измъкна тая тема!??!?!? Тя е "само" на ЕДНА година....


So What?


Страници по тази тема: 1 | 2 | 3 | 4 | (покажи всички)
*Кратък преглед
Клуб :  


Clubs.dir.bg е форум за дискусии. Dir.bg не носи отговорност за съдържанието и достоверността на публикуваните в дискусиите материали.

Никаква част от съдържанието на тази страница не може да бъде репродуцирана, записвана или предавана под каквато и да е форма или по какъвто и да е повод без писменото съгласие на Dir.bg
За Забележки, коментари и предложения ползвайте формата за Обратна връзка | Мобилна версия | Потребителско споразумение
© 2006-2024 Dir.bg Всички права запазени.