ето малко инфо за една от най - влиятелните английски групи за всички времена, което бе написано от апатия и скука по жълти хора (:
The Smiths
дъ смитс - един прекрасен слънчев ден общ приятел запознава джони мар и мориси и така се ражда най - важната група за британския поп - рок от времето на бийтълс.
през 1983 дъ смитс издават първия си сингъл hand in glove чрез един от най - значимите инди лейбъли през 1980', а както се оказва и през 90' и новото хилядолетие - rough trade. тази песен е преломен момент в историята на британската музика, защото предоставя на широката публика поетични лирики, градящи се на препратки към книги и филми и явна интелектуалност, почти незабелижима до онова време и рядко достигана и до днес. този сингъл помага на англия да се отърве от залялата я 'фалшива бийтълмания', ако използвам термина на дъ клаш - ню уейва и прави път за връщането към традициония китарен поп - рок, познат ни от времето на бритиш инвейжъна.
мориси никога не е страдал от липса на желание да шокира с двусмислени лирики и спорни теми, около които да се градят песните му. в hand in glove много хора откриват хомосексуални намеци и изрази, което помага името на групата да придобие известно в определени среди.
hand in glove достига до 125 място в сингъл чарта на великобритания, става номер 1 в американските инди чартове и предизвиква безкрайни хвалби от английските седмични издания занимаващи се с музика (NME и melody maker).
следващия сингъл, брилянтния this charming man, използващ реплики взето директно от филма "Sleuth" ("A jumped-up pantry boy who never knew his place"; лириките продължават 'He said return the ring/ he knows so much about these things;) стига до номер 25 в английския сингъл чарт. интересно е да се отбележи, че във филма 'а jumped up panty boy' е използвано като обида, докато в песента на дъ смитс се изразява съчувствие и симпатия - доказателство, че дъ смитс слагат под щита си всички изолирани и отчуждени от обществото тийнейджъри.
what difference does it make е третият сингъл от предстоящия албум 'the smiths' и достига до 12 място в английския чарт. по това време групата вече е подложена на критика заради песента reel around the fountain, която някой смятат за възхвала на педофилията и насилието над деца. това е първия, но не и последния случай, когато мориси публично трябва да защитава поетичните си текстове.
дългоочаквания дебют на групата излиза в края на февуари 1984 и я превръща в най - известната, коментирана и влиятелна нова банда в британия. албумът дебютира под номер 2 в класацията за албуми на англия. също така често попада в топ ХХХ на най - добрите албуми за всички времена.
следващия сингъл на групата е песен, която не попада в дебютния албум - най - успешната композиция на дъ смитс до този момент, която обаче не отговаря на качеството на предишните сингли - heaven knows I'm miserable now. много мастило е излято за би - сайда на сингъла, озаглавен suffer little children, която също е и последната песен от дебютния им албум. в тази песен се разказва една от най - мрачните приказки на британия, историята на мъж и жена с фамилия мурс, които убиват няколко деца през 60' в манчестър (пословично известните moors murders). въпреки очевидната симпатия на мориси към тези деца и близките им (част от които са споменати поимено) (what they've done/ I've done) и запомнящия се текст (you'll sleep but you'll never dream; oh, manchester, so much to answer for') песента раздвижва цяла англия.
небезизвестна е историята, когато бащата на едно от трагично загиналите деца чува песента в бар и мисли, че това е гавра със светлата им памет.
мориси лично го търси и разяснява своята позиция по песента, казвайки след това в интервю, че 'аз можех да бъда едно от децата, защото растях в същия период, по същите места').
следващия албум на групата е великия hatful of hollow. това е нестудиен албум, където са събрани неиздавани парчета, сингли, които не са попаднали в албума и изпълнения на живо от сесиите на групата с бибиси и влиятелния диджей джон пийл.
някой от версиите в този албум са смятани за по - добри в сравнение с оригиналните от публиката, критиката и самата група, а това е друг албум, който често попада в класацийте на критиката за най - добър албум за всички времена.
скоро след това групата издава william it was really nothing, написана като отговор на слуховете, че мориси и негов неинтимен приятел - вокалиста на the associates бил макензи - имат сексуална връзка. големият хит обаче е една от най - популярните песни на дъ смитс, наречена how soon is now?. репликата се превръща в catch - phrase и е една от най - успешните песни на дъ смитс в америка, както и една от любимите песни на феновете на дъ смитс. в класация на vh1 за 50-те най - добри текстове тя попада на второ място, след 'one' на u2.
през 1985 дъ смитс издават втория си албум meat is murder...
|