|
Тема |
Re: Свилен Крайчев предлага монорелсов ГТ [re: Jay Gould] |
|
Автор |
Пaвчyko (непукист) |
|
Публикувано | 24.07.08 18:16 |
|
|
За какво отчуждаване говориш, като има такива широки градинки посредата на булевардите в които могат да се набият пилоните.
Може и само да си пишат актив, може и наистина да свършат нещо - ще поживеем и ще видим. За информация ЕК спря само парите за земеделие и националната пътна инфраструктура, което пък няма нищо общо с общинските проекти. А и изглежда цената от миналата седмица е паднала на половина...
Варна с монорелсова железница вместо метро
24 юли 2008 / News.dir.bg
Вместо метро може да бъде изградена монорелсова система, която да свързва летището с курортните комплекси и да намали трафикът през центъра на Варна.
Това е записано в концепцията за градския транспорт в града, в която са набелязани някои мерки за ограничаването на трафика, съобщи заместник-кметът по транспорта Свилен Крайчев. По думите му начините за намаляване на трафика са два - чрез рестрикции или чрез по-големи възможности, които да предоставя градският транспорт, предаде БТА.
Рестрикциите се изразяват в създаването на "синя зона" и изграждането на паркинг места, като използването им е срещу заплащане. Надявам се да не се стигне до варианта като в Лондон например, където "синята зона" обхваща голяма част от централните части на града, коментира зам.-кметът. По думите му като алтернатива най-подходящият вариант е изграждане на метро, но подпочвените води и теренът във Варна не позволяват това.
Вариантът остава монорелсовият път, който се изгражда на височина от 4-5 метра, обясни Крайчев. По думите му тъй като Варна е разположена надлъжно евентуален такъв път трябва да започва от летището и да достига централната част на града. От там трябва да има две разклонения - към курортите и към южната част на Варна. Според него е добре да се помисли и за трето отклонение към Девня.
Крайчев коментира още, че изграждането на подобно съоръжение по света струва между 15 и 20 милиона долара на километър. Направените от него проучвания сочат, че във Варна цената ще е между 10 и 15 милиона долара на километър. Цялата инвестиция е за около 100 млн. евро.
Средства за евентуалната реализация на проекта могат да се търсят от структурните фондове на ЕС и частни инвеститори. Според него проектът трябва да се реализира задължително чрез публично-частно партньорство.
Послепис: Само не мога да разбера дори при 10млн. USD/км как цялата инвестиция ще излезе само 100млн. EUR (около 156 млн. USD)...
Če ne odpremo oči, ne vidimo svetlobe. Če ne odpremo srca, ne zagledamo ljubezni...Редактирано от Пaвчyko на 24.07.08 18:20.
|
| |
|
|
|