Е, чак под 1 милион евро за 1 км. не е.
Освен пилоните и мотрисите си има и други разходи - отчуждяване, проекти, издръжка на екипите по време на строежа, разрешителни, оперативни разходи и т.н.
Разбира се ще трябва да се дадат мн. пари на чуждите консултанти, на посредници; ще се променя в движение (ненужно оскъпява) проекта, поради нечии властнически интереси къде да минава трасето.
Но щом са писали 20М/км., то вероятно реалната цена е около 13М (и то, ако са включили и гаранционната поддръжка и са предвидени достатъчно и най-модерни влакчета). А после ще се дописват анекси, ще дойде нова управа с нови лапачи и цената ще стигне и 30 М/км.
ПП: Покрай дебатите за АМ "Тракия" преди 2 години разбрах с учудване, че 1 км. от нея, дето минава "у поле" е почти 2 пъти по-скъп от 1 км. АМ в Швейцария, през планините.
Велики сме
ППП: Преди време, тук, на няколко пъти казах, че транспортното решение за Варна са шосейни лъчове, качени на втория етаж. (за подземни такива е нереално да се мисли). Наскоро четох, че има технология за построяване на такива лъчове, тип "Лего" - определяш трасето и после сглобяваш пилони и платна. Ползвали ги някъде из Азия - Корея, Сингапур. При необходимост от пускане на нов булевард или пробив или надлез/подлез - сглобяват, пускат трафика през тях, после разглобяват и за следващата нужда
Редактирано от Cтepн™ на 21.07.08 10:33.
|