В учебника по География издание 1995 го пише това. По икономически възможности се нареждат така София, Бургас, Пловдив и Варна. Сега обаче не сме 1995г. а сме 2007г. и правителството подрежда нещата така. София, Варна и Стара Загора. Мисля, че в предното мнение съм дал достатъчно ликове за съвременното състояние на икономиката на двете области.
Понеже продължаваш да задаваш въпроси ще ти отговаря и тях.
За летището! Двете летища се държат FRAPORT 60% и от варненската "БМ Стар" – ЕООД 40%. Който се управляват от Варна.
Бургаското лети ще има по-големи инвестиции защото там трафика е още по-сезонен. Данните от първите три месеца го доказват, сам си направи сметка колко хора ще минават на летищата, ако Варна и Бургас няма сезон. И двата треминала ще с по-големи от новия на Софийското летище.
В тракийската низина е много по-лесно и евтино да строи магистрала от колкото през дунавската равнина.
До Бургас има две линии ти обаче наясно ли си какво техническото състояние на тези линии. Под балканската е едно пътна с технически параметри от 19век. Редовно стават инциденти.
Другата София-Пловдив е най-модерната двупътна линия. Пловдив-Ст.Загора е пълна скръб влака се лъкатуши 2часа с 50км/час през равнината. Това е най-смешна линя от цялата жп. мрежа. Пловдив- Зимница е почти само едно пътна. Зимница-Бургас е двупътна и добре.
София-Г.О.-Варна е изцяло двупътна и реконструирана. Това е най-безопасната линя на БДЖ.
Дай да видим какво казват БЪЛГАРСКА АСОЦИАЦИЯ НА КОРАБНИТЕ БРОКЕРИ И АГЕНТИ (БАКБА) за пристанищата.
Само като примери ще посочим някои параметри на три от отраслите, обслужвани съответно от Пристанище Варна ЕАД и Пристанище Бургас ЕАД.
* Девненският индустриален клъстър изнася през Пристанище Варна-Запад 5.2 млн. т продукция (62% от общия товарооборот на Пристанище Варна ЕАД). Общият годишен износ на фирмите, включени в него, е на стойност 1.7 млрд. лв. и представлява 9% от стойност на българския експорт през 2005 г. Включените в него "Кумерио", "Солвей Соди", "Девня цимент" и "Каолин", имат годишен оборот от 2.088 млрд. лв. (4.9% Брутния Вътрешен Продукт) и положителен общ търговски баланс от 568 млн. лв. В тези компании работят повече от 3.6 хил. души, а проектите им за инвестиции до 2010 г. са в размер на 970 млн. лв.
* По отношение на селското стопанство, само през пристанищата на Пристанище Варна ЕАД през 2005 са преминали над 1,5 млн тона зърно (18 % от общия товарооборот на Пристанище Варна ЕАД), от които 745 хил тона пшеница (21 % от общият добив на България за 2005), 123 хил. тона ечемик (19 % добива), 470 хил. тона царевица (29% от добива), 178 хил. тона слънчоглед (19% от добива).
* Кремиковци формира значителен дял от икономиката на страната.
* Близо 2 % от Брутния Вътрешен Продукт;
* Над 10 % от Експорта на страната за ЕС;
* Над 13 % от Осигурителния пенсионен фонд;
* Над 70 % (т.е. около 3.9 млн тона) от товаропотоците на пристанище Бургас са за и от Кремиковци АД;
* Над 90 % от товаропотока на пристанище Лом е от и за Кремиковци АД;
* Над 17 % от митническите сборове.
Контейнеризиран пазар през Варна 2005г. Товаропоток, TEU 61,676
Контейнеризиран пазар през Бургас 2005г. Товаропоток, TEU 17,838
Като се зачетеш из доклада ще видиш, че брокерите посочват, че Констанца е конкурент на Варна. Стига с тези напъни и измислена конкуренция между Варна и Бургас. Аз досега не съм чул някой Варненец да казва, че Бургас му взема хляба.
|