Аз съм клиент на фирма "Интербилд" ООД и ще ти кажа сега моя практически опит с тази фирма.
От качеството на връзката съм доволен. Не, че няма какво повече да желая, но в редките случай, когато имам проблеми, почти всички отклонения от качеството са по вина на техния доставчик. Ето например един факт - преди 2 дни каналът, който осигурявал връзката на БТК-НЕТ между България и света пропадна в 21:30, и го оправиха чак в 11:00 на другия ден. Защо? Не знам защо. Питай БТК-НЕТ... Това е доставчика на доставчика на "Интербилд" ООД. По същото време имах достъп до български сайтове, но до западни нямах. Лошото е, че БТК-НЕТ доста често започнаха да се осират в последно време в това отношение. И още по-лошото е, че това неизпълнение на договора между БТК-НЕТ и "Интернет България", които са доставчиците на "Интербилд" ООД, главно рефлектира върху имиджа на фирма "Интербилд" ООД. Като казвам, че съм доволен от услугите им, оценявам те какъв принос имат в проблема, в случай на възникване на такъв. Все пак се изисква минимален опит с DOS и tracert и ping, за да видиш къде е прекъснала връзката. Честно ти казвам, но в 90% от случаите проблемите с Интернета на "Интербилд" ООД не се дължат на неуредици в тяхната мрежа, а на проблем в мрежата на други доставчици. Естествено, потребителите влизат във форума и започват да плюят... "Интербилд са идиоти"... "Интербилд" са мошенници" и т.н. В същото време, никой не си отваря устата да рече и една добра дума, когато тегли от американски сървър с повече от 50k/s. Това е подчинено на българския манталитет - само да плюем, а като сме доволни да си затваряме устата. Аз като тегля вечер с по 20k в секунда, какво да кажа? Да пиша във форума, че тегля супер бързо ли? Правил съм го това, но мигновено бивам наречен "мазник" и такива подобни. Само си помислете, колко доставчици са се осмелили да направят форум на сайта си. Разходете се из сайтовете на конкурентите, но ще видите, че това е рядко явление!
А относно проблемите с "ветреца" - това е абсолютно невярно. Вярното е, че мрежата на "Интербилд" ООД, както и мрежата на абсолютно всеки кабелен доставчик на Интернет, е податлива на природни явления като светкавици, които карат устройствата да изпоизгарят с мигновена скорост! Абсолютно е невярно, обаче, че това означава дълго време за отстраняване на проблема. Лятото стоях точно 5 дни без Интернет, което е върховия максимум във времето, в което съм стоял без достъп до мрежата. За календарната 2002ра година, общото време, в което съм стоял без Интернет не надвишава две седмици. Мисля, че това е напълно поносимо. Вярно е, че повечето такива дни без Интернет се "концентрират" във времето, което е характерно с по-голяма честота на бури - за три месеца през лятото и есента съм останал всичко една седмица без достъп. Мога да ти гарантирам, че персоналът на фирмата тогава правеше абсолютно всичко, което е възможно за смяна на изгорелите устройства. Искаш ли да си конкретизирам мисълта? Сутрин - начало в 07:00, вече са си по колите и обикалят блоковете. Следва лудо бачкане чак до вечерта, до смрачаване, а не до 18:00. Лично съм бил свидетел! Сутринта оправят Чайка, на път за Кайсиева градина, Младост, Възраждане, Петлешев минаваме през Левски... Като има проблеми, се бачка и в събота, и в неделя, и извън работно време. Схващаш ли? През месец октомври останах два дни без Интернет, понеже енергото правиха профилактика в близък блок с хъб, и е разбираемо защо достъпът спря за няколко часа!
Сега ще ти разкажа една случка, която се случи на 01.01.2003та година. Късно през нощта, вече беше минало 12, нещо стана на тока и огасна в моя и в съседните блокове. В резултат на това се повредил хъба на блока ми - забил ли, изгорял ли, не разбрах точно. Станах сутринта към 10:30 и видях, че нямаше Интернет. Веднага се обадих на техниците, след точно 20 минути ми звъннаха на вратата да питат дали се е оправил проблемът, понеже току-що сменили устройството. Това на 01.01.2003та година, преди обяд. Разбираш ли как се действа, когато в клиентския край съществува проблем?
А между другото, миналото лято с проблемите покрай зачестилите бури, имаше някои критични квартали на Варна, които действително изстрадаха седмица без достъп до Интернет. Това беше широко обсъждано по форумите, фирмата беше оплюта, наругана, майката на шефа ........., но в крайна сметка някой отвори ли си устата да спомене компенсацията, която засегнатите клиенти получиха? Двойно количество трафик на двойно по-ниска цена за следващия месец, както и бонификация в трафика за същия месец, как ти се струва като обезщетение???
Някой изобщо отваря ли си устата да каже, че като няма гръмотевици и профилактики на тока, няма и прекъсвания? А някой да е споменавал, че винаги проблемите по вина на фирмата се обезщетяват по възможно най-изгодния за клиента начин ???
Редактирано от checho на 14.02.03 20:19.
|