|
Тема |
Re: "Направи си сам"... палатка!? [re: Плaнинapчo] |
|
Автор | Cвилka (Нерегистриран) | |
Публикувано | 19.01.07 03:24 |
|
|
Мислех, че форумите са за това да се събере ценна информация от много проверени източници на едно място, вместо да се пишат безцелни закачки. Информация в мрежата има, да, но има и много "боклук". Все пак някой е потърсил помощ тук! Съжалявам ако съм отегчил някого.
Сравнявам куполни и тунелни. Пример: една двуместна куполна и двуместна тунелна, при един и същи вятър ще се държат по различен начин, една от причините е обтекаемоста, която е изразена от коефициента на въздушно съпротивление Cx. Както знаем при идеалния случай формата е капковидна, при тунелната е близко до полукапковидна, а при куполната е полусфера, която пък е и доста по-висока в повечето случаи поне с 1/4 от височината. Куполната би била по-тежка, най-малко заради доста по-дългите рейки. Бърз пример: макс. височина 80 см и за двата вида. Куполна: 2 х дъги с h=80см и основа - разтоянието начало-край A=210см , което прави 2х L=2x283,6cm = 567.2сm обща дължина на рейките. Докато при тунелната нащата са горе-долу: 1х h=80cm и A=110, което е L= 223cm и за втората: 1x h=40 и A=50cm, което е L<110см). Равносметката е 567см за куполната срещу 333cm. Ясно се вижда, че разликата е в повече от 2.3 метра материал за рейки. Всеки ще се съгласи, че това е сравнително голямо перо при тежеста. Отслабвайки рейките (за да изравним тежестта) куполната става съвсем не толкова стабилна.
Съгласен съм да проверим казаното, чрез тест на макет поне М1:5 и вятър. Ако не съм прав ще си върна думите и ще се извиня. Но други са се занимавали не само теоретично, а и опитно.
|
| |
|
|
|