Гледай сега,
купуваш си колело според затова за какво ще ги използваш.
Ако искаш правиш планинско колоездене, това донякъде не става. Няма заден амортисьор. Може да се кара из планините, но е компромис.
Това става да го караш по по-леки терени. За черни пътища става. Но да се спускаш от камънаците на Рила- не.
Второ: Защо Скот?
Явно се подвеждаш от етикета.
Когато купуваш колело, не гледай етикета. Гледай от какви части е сглобено. Алуминиева ли е рамката (важно е, защото е лека). От тази снимка не може да се види дали е с двустенни капли. А те са важни-моного по-здарви са. Не си купувай колело с едностенни шини. А това ми изгледжа с такива (а може би греша?).
Друго: Колко си висок?
Ако си над 180 см. това май не става за теб. Трябва да измериш разстоянието от средното движение (оста на курбелите) до началото на тръбата на седалката. Ако си с вдигната до макс седалка (има ограничител) крака трябва да е изпънат докрай докато въртиш педалите.
Погледни и какви са спирачките. От картинката се вижда, че са т.нар. V-brakes, но алуминиеви ли са или пластмасови? Не си вземай с пластмасови.
Добре е да погледнеш рамера на рамката- дали е достатъчно дълга. Да не вземеш като го караш да ти се допират върховете на обувките в предната гума (много гадно!). Тази ми прилича на къса. Все пак седни на него и пробвай.
Погледни дали рамката е oversize-това означава, че дупките, в които влизат вилката на кормилото и тръбата на седалката (колче) са по-големи от 2,54 см (1 инч). Колкото по-големи, толкова по-добре- толкова по-годно за ъпгрейдване. От тази снимка не може да се разбере.
А, да не забравя главините- хубаво е да са алуминиеви. Стоманените са компромис, но стават.
Предният амортисьор не е с т.нар високи колена. Не е хубаво. Май е сложен за да му се дигне цената на колелото.
И тази глупост, която ти е казал продавача- че носи на ъпгрейд. Всички колелета носят, особено ако рамката е оувърсайз. Това, че отзад не можеш да сложиш дискова спирачка говори лошо за рамката (а тя май е най-важната в колелото), понеше няма едни дучици, които са точно за слагане на дискова спирачка.
Между другото съм готов да споря кое е по-добре- дискова спирачка или хубав V-brake. Със сигурност второто е по-евтино и май спира със същия ефект.
А, да. На това колело май няма т.нар. over range - най-голямото зъбно колело на задното движение. Не че ще го използваш кой знае колко, ама като ще те прекарват с толкова пари, поне да го има.
Не е лошо да провериш какви са му скоростите- не като гледаш превключвателите отпред (команди), а задното движение.
И изобщо моят извод е: опитват се да те прекарат. За тези пари можеш да си вземеш доста по-добро, мапр Sprint Apolon. Погледни колко е DRAG BEHEMOT. За мен това колело не струва повече от 300 лв. За повече пари бих си взел доста по-добро (с по-добри части). Виж в някой магазин на Sprint. Ако си от София, погледни какво има на магазина на бул. В.Левски, на спирката на автобус 94. Има и други магазини. Погледни и ДРАГ в магазина зад синагогата. Има и други магазини.
Не си купувай колело от МЕТРО.
Още веднъж ти казава- не се подвеждай от лепенката СКОТ. Виж и други колелета, наблегни на правените в България- най-изгодни като сотношение качество-цена.Не ставай като разни тъпи чичковци, които мислят че колелото е като автомобил и марката има значение (познавам един, дето се беше прекарал да си вземе едно ПЕЖО, ама то беше доста зле за цената от 380 лв.). Важни са частите, от които е сглобено. Останалото са трикове за измъкване на повече пари от хората.
Лично аз не бих си купил това колело- на мен ще ми е малко (висок съм 183 см.) и мисля че е прекалено скъпо за тези части.
Абе хубаво е да вземеш някой дето разбира да дойде с тебе в магазина и да ти дава акъл.
|