|
Тема |
Re: Сериен номер за Transit XV, моля [re: Билka] |
|
Автор |
ivz (любопитен) |
|
Публикувано | 09.01.06 14:17 |
|
|
Ще си позволя да изкажа едно леко несъгласие с предварителното изискване да се владее съответния CAT продукт, защото другото е едва ли не нечестно. Да се "владее" значи да си работил вече с него и понеже засега не се раждаме закърмени с подобни умения, естествено е да се предполага, че все веднъж се е почнало от нула. Да, има вариант това да е станало в хода на изпълнение на ежедневната ни работа, когато между другото ни се заплаща и за да се научим да правим нови за нас неща, но по отношение на САТ продуктите това е по-рядък случай. В крайна сметка не става дума за rocket science (ако ми простите клишето) и от собствената си практика знам, че няколко часа за запознаване (разбирай примерно TRADOS 101) обикновено са предостатъчни, за да се свърши работата (точно така съм се научил да използвам и TRADOS, и Localisation Studio, и Helium, и SDLX - като казвам "научил" имам предвид до състояние да свърша проектите).
По отношение на заплащането - да, вярно, че при работа с CAT средство (защо споменавате само TRADOS, при мен това се отнася до всички продукти?) има различни тарифи за повтарящи се сегменти и превеждани за пръв път. Въпреки това при мен се получава така, че когато превеждам техническа литература (задължително с използване на някое CAT средство и заплащане на дума) обикновено заплащането ми е поне 3 пъти (да, пъти) по-високо, отколкото когато превеждам худ. литература (заплащане на страница) - сравнението е малко трудно, заради различния начин на отчитане, затова говоря приблизително за ден работа, да речем). Възможни са три причини: или базовата ми тарифа за худ. литература е много ниска (не смятам, че е така) или тарифата ми за тех. литература е добра (не се оплаквам, но не я намирам за изключителна), или най-сетне, че работата с CAT не е чак толкова неблагодарна (което е скромното ми мнение). Моите забележки по отношение на TRADOS конкретно имат чисто технически (за разлика от цитирания орг.) характер, но идеални проукти няма, нали така?
А с TRANSIT XV досега не ми се е налагало да работя (уточнявам, колкото да се впиша в темата).
Artificial Intelligence is no match for natural stupidity.
|
| |
Сериен номер за Transit XV, моля
| Kaлиoпa
| 04.01.06 00:41 |
Re: Сериен номер за Transit XV, моля
| xakepxakep
| 04.01.06 01:59 |
Re: Сериен номер за Transit XV, моля
| Kaлиoпa
| 04.01.06 22:27 |
Re: Сериен номер за Transit XV, моля
| xakepxakep
| 05.01.06 04:09 |
Re: Сериен номер за Transit XV, моля
| xakepxakep
| 05.01.06 04:11 |
Re: Сериен номер за Transit XV, моля
| Билka
| 05.01.06 10:56 |
Re: Сериен номер за Transit XV, моля
| xakepxakep
| 06.01.06 05:05 |
Re: Сериен номер за Transit XV, моля
| pro_O1
| 06.01.06 10:31 |
Re: Сериен номер за Transit XV, моля
| Билka
| 06.01.06 11:03 |
Re: Сериен номер за Transit XV, моля
| Глaдeн пpocтak
| 06.01.06 11:35 |
Re: Сериен номер за Transit XV, моля
| xakepxakep
| 08.01.06 01:56 |
Re: Сериен номер за Transit XV, моля
| xakepxakep
| 08.01.06 01:43 |
Re: Сериен номер за Transit XV, моля
| ivz
| 09.01.06 14:17 |
Re: Сериен номер за Transit XV, моля
| Ena
| 07.01.06 22:19 |
Промоция на STAR AG
| ashtree
| 01.07.07 00:13 |
|
|
|
|