Честно казано, аз лично бих могъл да охуля повечето коли, които съм карал, но ще напиша само някои от най-фрапиращите според моите виждания. Преди това обаче искам да подчертая, че не отчитам фактори като здравина, издържливост, качество на изработка, механическа изправност и тн., а само от гледна точка на това какво е според мен да се кара една такава кола. Не да се притежава и поддържа, а само да се кара. И така, безспорен номер едно е Опел Корса 1.2... Това е може би една от колите с най-ужасния баланс на купето и на спирачките (въпреки че разбира се първото спокойно може да води до второто, все пак считам че опел е трябвало да направят нещо по въпроса :). Дори и ауди, чиито двигатели са монтирани едва ли не 'пред фаровете', може би са по-добре балансирани от въпросната корса. Малки грешчици при шофиране много лесно биха могли да имат доста неприятни последици, особено на по-хлъзгави пътища. Относно спирачките (все пак ще ги разгледам като отделен недостатък) - това е единствената кола, с която съм успявал да блокирам само задните колела при интензивно спиране, вярно, на мокра настилка. Разбира се, погледнато от другата страна, ако си човек обичащ развлечения в стил 'трябва да си монтирам чистачките на страничните прозорци, защото и без друго карам с вратите напред', тази кола може да е един добър избор :)
Номер 2 мисля да присъдя на Волво 850 комби (бензиново, не им знам много много двигателите). Ужасно не караема кола. Ужасно неудобна... например педалите. Имам чувството, че в тази кола всичко е направено нарочно по начин, който да не ти позволява да я караш хубаво. Ужасно неудобни педали, огромно табло... А двигателя? Изобщо не си правете труда да слизате на долна предавка при изпреварване например... двигателя има еднакво поведение и реакция на всички предавки и всички обороти, и честно казано, за мен си е тромав. Задното окачване е ужасно, в завой например купето така се усуква, че лично мен ме хваща страх :) Разбира се, това до някъде се дължи и на факта, че все пак е комби. А6 комби също го прави, но при седана е доста добре например. Освен това и двете коли (аудито и волвото) имат невероятно желание да заорат нос в завой, което може би е по-безопасно ако караш разсеяно, но лично на мен ми създава огромен дискомфорт. Разбира се, ако погледнем от другата страна, може би волвото е доста подходяща кола (въпреки че е доста голяма) за по-нежните половинки, защото или не ти позволява да сбъркаш лошо, или ти прощава доста бързо (горе-долу същото важи и за ауди :)
Номер три мисля да отдам отново на Опел... но този път на Вектрата (115-конната бензинова 2-ка). Като цяло, никога не съм можел да проумея защо би ти било твърдо окачване, което е ... просто твърдо и нищо повече? Да, наистина, колата държи доста, учудващо много даже бих казал, но освен това - нищо повече. Няма реакция на шасито ... например на изхода от завоя. Ако имаш добро сцепление - завиваш, ако нямаш - не завиваш, и нищо не можеш да направиш. Не можеш да забодеш носа когато ти трябва, а да я изправиш хубаво назад просто... не знам... А това хич не е спортно... В този смисъл нямам идея наистина защо би ти било твърдо окачване, с което само да подскачаш неприятно по тези толкова специфични особености на нашия асфалт, чието име не искам да споменавам :)
Както и да е, спирам се до тук.
И преди да ме охулите, искам отново да подчертая, че това си е лично мое мнение и едва ли ще ме разубедите от него. В крайна сметка, всеки си има свои собствени вкусове, нали така?
|