| 
	
 | 
	
          
            
              
                | Тема | 
                   Re: Пътуванията в Римската империя [re: Lastroman] | 
                 |  
| Автор | 
AGLER () | 
 |  
| Публикувано | 31.03.09 16:33 | 
 
 |  
 
 |  
        | 
         
        
  
        
				 Разбира се имало изключения. Цезар, на прословутата бързина на придвижване на който се възхищавали неговите съвременници, веднъж пропътувал разстоянието от Рим до Рона /Галия/ за 8 дни /което е около 150 км. на денонощие/, а друг път за 17 дена стигнал от Рим в Бетика /Испания/.
 Куриерът, доставил на Галба новината за смъртта на император Нерон за 7 дена преодолял разстоянието от Рим до Клуний /Испания/. Друг негов колега, носещ на римляните вестта за смъртта на император Максимин изминавал по 200 километра на денонощие. 
 
 При добре организирана смяна на конете 150 - 200 километра на денонощие не са проблем.Всичко е въпрос на организация и предварително разставяне по маршрута на отпочинали добри коне.
 
 При ендюранса /състезание за издръжливост на конете/, в най ниският клас, преход от 60 километра който се прави на 3 прехода по 20 километра, тези 20 километра се изминават средно за 30 минути, като между преходите конят почива още 30 минути докато възстанови.Така един кон изминава 
 60 километра за 3 часа с включеното вътре възстановяване /почивки/.Състезанията се провеждат задължитерно по пресечен терен доста по лош от римските пътища.Така, че 200 километра на ден при 10 смени на конете /през 20 километра/ могат да се вземат дефакто за 5 часа непрекъсната езда и да остават 19 часа за почивка на ездачите.
 
 
 
 
 бях писал 10 часа за 200 километра защото погрешно съм включил и 30 минутната почивка между 20 километровите преходи. При смяна на всеки 20 километра времето намалява на 5 часа непрекъсната езда. Тази сметка не включва разбира се пътуване на обоз с впрягове, но не пречи с тази скорост да пътуват товарни коне с товар около 40-50 килограма.
 
 Редактирано от AGLER на 31.03.09 16:57. 
        
        
  
          |  | 
 |    |   
 
 |  
 |   
 |