Всичко това, което пишеш, доказва, че учениците просто не са подготвени достатъчно по езика и нямат достатъчно езикова култура.
Не доказва, че не са чели произведението. И да са го чели - с такава грамотност пак ще сбъркат двойното Т и двойното Н...
Но това, че не могат да напишат "Литературно-интерпретативно съчинение", а кандидатстват с литература - е продукт на заблудата, че ВСЕКИ е наблягал на литературата заради матурата и всеки си въобразява, че "я може".
Всъщност - това са пак РАЗЛИЧНИ неща. Аз не говоря за приемния изпит, а за ЗАДЪЛЖИТЕЛНИТЕ матури. Където, ако те не са по литература, а само по български език и езикова култура - е възможно високи оценки да изкарат и хора с определено техническо мислене, които имат дар-слово и отлична грамотност, но някак "не им идва отръки" да пишат разбори на чужди мисли...Пък и не е нужно да им "идва отръки".
Просто е несправедливо, разбираш ли? Ако ще "мъчим" техническите мозъци да учат да пишат теми за задължителна матура - то трябва да има ОЩЕ една задължителна - по математика... да ги видя, хуманитаристите, те пък как ще се озорят!!! Нека походят и те малко по частни уроци, да видят какво е да се мъчат с наука, която не им е "на сърце"
|