|
Тема |
Re: Тотална неграмотност - идеи(Й;-) за матурата? [re: УниKaлнaтa] |
|
Автор |
Taй Фън (непознат) |
|
Публикувано | 20.07.12 11:41 |
|
|
За мен нещата стоят така.
Първо се учиш на грамотност.
Овладяваш в някаква степен и норми правописа.
Чрез грамотността откриваш книгите, сиреч литературата влиза в живота ти. С колкото повече книги и думи се срещаш, толкова повече усъвършенстваш езика и правописа си.
За мен второто надгражда първото и нещата са неделими. До тук.
Друг е въпросът, всеки индивидуално дали има потребност да разширява съзнанието си в тази посока.
Не можем да изискваме грамотност и литературни подвизи на 100% при всички бъдещи професии. Не е нужно според мен.
Ще приложа това стихотворение на Джалаладдин Руми( не го намерих на български, съжалявам). Просто като пример, че въпросът на УниКалната е вечен.
СПОР ГРАММАТИКА С КОРМЧИМ
Однажды на корабль грамматик сел ученый,
И кормчего спросил сей муж самовлюбленный:
"Читал ты синтаксис?" - "Нет",- кормчий отвечал.
"Полжизни жил ты зря!"-ученый муж сказал.
Обижен тяжело был кормчий тот достойный,
Но только промолчал и вид хранил спокойный.
Тут ветер налетел, как горы, волны взрыл,
И кормчий бледного грамматика спросил:
"Учился плавать ты?" Тот в трепете великом
Сказал: "Нет, о мудрец совета, добрый ликом".
"Увы, ученый муж!- промолвил мореход.-
Ты зря потратил жизнь: корабль ко дну идет"
|
| |
|
|
|