Винаги ме кефиш, но този път съм твърдо *против*!
Литературата си дава фундаментални знания и има своето място при вси БАК-ове в Европа, друг е въпросът, че у нас все още шестват НЕКВИ шантави критерии за оценяване, едва ли не според вкуса на оценяващите (и според разбиранията им),очакват от един кандидат.студент да бъде непременно с талант на писател/поет от международна величина и да споделя ТЕХНИТЕ (на оценителите) идейно-политически, исторически, културни и прочие възгледи, за да му дадат положителна оценка.
Би трябвало да се изгради някаква обективна оценъчна рамка, включваща познаване на произведения, автори, епоха, категоризации на стила на пишещия - художествен, научен, рационален - без непременно да се дава превес на художествения, умение да изрази мислите си (без значение съвпадат ли с тия на проверяващите или напротив) и т.н.
Да вземат опит от европейските системи, французите са опрели до картезианството и там има доста залитания, но и поне някаква обективност (оценките са от 1 до 20)
Никой не е станал пророк в собственото си село
|