Ще си позволя и аз да се включа в темата, макар че заприлича на качамак с цел малко да изясним нещата.
Да, в Стара Загора летището функционира, но е далеч от славата, която имаше до края на 80-те. Няма да коментирам историята, а настоящето.
В момента летището обслужва нуждите на няколко частни фирми. Това са малки учебни или селскоспопански самолети. Спортни клубове от време на време се събират за скокове. Редовни полети няма, чартърни и карго също.
Над Стара Загора минават два международни въздушни коридора за граждански полети. Летището е предвидено за евентуални аварийни кацания.
Самолети от типа ТУ 154 , Бойнг 737 или Еърбъс А 320 могат нормално да кацат. Дължината на пистата е 2300 мметра. Друг е въпроса в какво състояние е.....
В последно време се лансират идеи летищата в Русе, Г.Оряховица и Ст. Загора да се отдадат на концеции, което би съжевило и 3-та града. Ако това стане ще е добре, защото те са в състояние да поемат голяма част от карго товарите, които са за вътрешността на страната и туристически чартъри. Имайки в предвид малките размери на България и евентуално изградени 2-3 нови магистрали, смея да мисля, че тези 3 летища могат спокойно да приемат и редовни линии на нискобюджетните авиокомпании. Това е в интерес на компаниите, защото летищните такси в София са едни а в Русе примерно ще са други. Мисля, че е въпрос на малко време, за да задаботят нормално летищата от типа на старозагорското.
P.S А това мнение ми оправи настроението за деня:) Поздрави за автора!
"Значи ето кво разбрах.
Ако се засили Боинг 747 да каца в Ст. Загора, трябва да заходи откъм Трънково, да се сниши над Землен, да прелети над кръчмата на Добри в Коларово /скоро един от родата му я събори с трактор в нетрезво състояние, сега и боинги/, да обръсне върховете на дърветата в Генчо кория, и някъде между оборите на Загоре да нацели пистата, като внимава да не попадне в Маджерито.
Успех! "
|