Защото са прости.
Тъп и прост е комбинация известна на всеки, но всъщност тя се генерира по именно горния начин. Защо? Още в будизма е казано, че интелект се дава и съответно взема, според духовната извисеност или липсата й.
За какво говоря.
1. Днес има всенародни тържества в с. Байлово. Защото сме 1 април и се празнува ден на хумора и сатирата. Някой може да си помисли, че това е малко прекалено, чак пък първи април празник, или дори че това е заради Елин Пелин, който е бил хуморист. Всъщност не. Селяните празнуват своята основна битийна и екзистенциална особеност - лъжата. Те сериозно мислят, че това е празник, в който се празнува това, което могат най-добре, а именно да лъжат, а лъжат защото са едновременно прости, мързеливи и завистливи , и по селски религиозни, тоест никак. Та това е велико веселие в чест на простотата и дори шопската простота.
Разбира се почна се със скеч за "който не работи не трябва да яде". Залата направо превъртя. Разбира се, понеже в нея на никой не му се работи, а предимно само лъже ръкопляскаха и се смяха от сърце. Най-много се радваха, когато малките актьори на сцената вдигаха наздравици с ръкийка. Поне 5 пъти, може и повече. Виждайки своя греховен навик овековечен от традицията чрез играта на дечицата им. Едно от тях след всяка наздравица специално се обръщаше назад към пъбликата. Първоначално си мислех, че е заради неистовите ръкопляскания. Не. След 3-тия път установих, че се обръща, за да се увери, че ще му пляскат. Явно от деца научават, че пиянството е върха на интелектуалното и хуманно достижение на мъжете, а покрай тях и на еманципираните ни жени (хубаво е, че жените в България са свободни и еманципирани, за разлика от братски народи като американския, където и за да се усмихнат трябва да питат гаджето или мъжа си за позволение, както и дали може точно в този ден да не се носи бурка, да точно за щатите говоря, страната на "секс филмите", ама за пред света, за пред нас си - бурки).
Правя важното уточнение, става дума за скечовете на горномалинските деца, не байловските. Които със сигурност не са виновни и нямат нищо общо с горната простотия и последвалите я още по-отвратителни такива. Но пък родителите им активно участваха в ръкоплясканията, така че все едно. Без един от тях. Грижещият се за църквата в селото се изниза малко преди ракийните еуфории. Вероятно защото е психически подготвен от друг път (предни години) или най-вече, защото е слушал внимателно какво съобщават в програмата като изпълнение. Както и да е нямаше как да не го усетя защото седеше през 1 седалка до мен и ме вдигна. Чудих се къде се запъти и защо остави детето си, помислих си, че отива до тоалетна най-вероятно. Не, човекът е бил предвидлив. И дори бих казала инзвъредно предвидлив. Защото след ракийните еуфории предстоеше горномалинските поанта - Кан-Кан с 7-8 годишни невръстни деца, за което според мен би трябвало или могло да лежат и в затвора за детска порнография, тъй като излезеха на сцената без чорапогащници както в предните скечове, а директно с голи крака, тази разлика от единия към следващия скеч беше доста видима. Самото изпълнение изобщо не беше смешно, а порнографско в буквалния смисъл. Веднага ми светна, защо Грижещият се за църквата човек се беше изнесъл и се зачудих какво правя аз там? Веднага тръгнах да си ходя и без никаква изненада установих че съм единствената отвратена от сцената, а останалите яко се забавляват. Плюс, че на събитието участваха официални лица вкл. преподавател от софийския и т.н. Погнуса
Прибрах се без да мога да чуя байловските деца, нито по-големите участници. Просто не ми се връщаше след всичко това. Впрочем сигурно ще се опитам да сезирам някоя организация по случая, ако не и полицията (да им подам една жалба по случая, за да може други години простия народ да си помисли, че не живеем като диваците в танзания или не знам къде, и да направи подбор на програмата си).
Както и да е, тази перипетия почти е приключила, с изключение на това, че ми стана буквално лошо.
2. Чета си тук и прочитам топика на безсън отгоре, скачам в Приказки да видя какво става и гледам, че тролчето е дигнало една стара приказка (от 2001) нагоре. Понеже й обещах да не то чета, само си зачетох приказката. Джуджето Хаяско е т.н. автор, който според мен не е мъж, въпреки наративния мъжки род на разказвача, а една местна, от тук, леличка. Макар писанията й да ми се сториха първоначално забавни ми направи впечатление, че нарича принцесите в приказките гаднярки, че в една от приказките язди метла, макар и чужда, и че другарува с гарвани, а не с други по-благородни птици като лебеди, да не говорим за духовни като гълъби. Приказките са написани на шопски диалект. С това денят ми стана вече наистина меко казано отвратителен. Само се надявам, че байловските деца и тези иоито им помагат в избора на сценки са на по-друго ниво. Защото дори на село, хората могат да бъдат свесни и умни, за някои от родителите не съм много сигурна. Аз лично ако бях леличка като някоя от техните майки щях да се развикам в залата, но нали съм си аз просто излязох.Редактирано от r3gistracia на 01.04.15 15:49.
|