|
Защо някои родители плащат за обучението на децата си в частни гимназии?
- за да получат образование на високо ниво ? (принципа -плащам много -получавам най-доброто)
или за да получат децата им "отлична" диплома без много/или никакви усилия
Преподавам в една частна гимназия в София. За първа година и вече доста се замислям дали да продължа...
Когато завършвах исках да преподавам, но винаги съм си мислела, че е по-лесно да се преподава в университет - все пак предполага се, че студентите са избрали съзнателно какво да учат.
Не знам какво ме удари миналото лято да поискам да обучавам все още неориентирани тиийнеджъри. Все пак си е предизвикателство да успееш да промениш въприятието на децата за света около тях, а още по-голямо е да ги привлечеш към науката.
И наистина, с радост приех предизвикателството. И си мисля , че добре се справям, все пак имам 2 год. опит в чуждестранен университет, имам поглед каква е образователната система там , където евентуално ще кандидатстват (на пръсти се броят тези , които няма да бъдат изпратени "навън"). Въведох нови методи, че да е атрактивно и за най-отегчените деца..
Но какво се оказва, сега, когато е времето за оформяне на срочни/годишни оценки - привиква ме директора и ми заявява , че родители се оплакват колко много изтормозени били децата им,че трябвало да учат, свръх стресирани, че и на частни уроци ги записвали дори (което ако беше вярно щях да усетя разлика в нивото). И това се случва няколко месеца след много добър отзив за мен.
Според директора "преигравам" с прекалена взискателност.
Вярвайте ми, ако някой направи проверка на какво ниво преподавам в 10 клас, ще стане скандал. Заварих деца, които не знаеха как да превръщат метри в сантиметри, часове в секунди...Принудих се да занижа нивото до степен такава, че да мога да пиша 4-ки на най-изпадналите. И понеже сега борбата е да не завършат с оценка слаб 4 (това е уж академичния минимум), а аз все пак, за да не излезе, че подарявам оценки, изисквам някакъв минимум знания, и се започва истерия.
Недоумявам...Разочарована съм и ми е обидно, че опита ми да повиша нивото в училище, което държи да поддържа име на институция , която предлага качествено образование, се окачествява с "преиграване".
"Дайте му да препише един урок"- беше препоръката за ученик ( в 10кл), който се появява веднъж на месец, за да се оформи оценка 'добър'.
А после плюят по учителите и образователната ни система (далеч съм от мисълта , че е много добра). Та учителите сами си обезценяват труда- кои от безхаберие, кои по принуда, защото трябва да се "съобразяват с комерсиалния характер на училището" (цитат от правилника)
Е това исках да споделя. Залагах надежди, имах идеи , че ще мога да променя нещичко. Но , уви..
|