|
|
1. не отхвърлям философските понятия за добро и зло - просто не можеш да ги копираш от абстракцията и да плеснеш ей така, към нещо което е твърде конкретно.
2. не ви чета диалога с маржена, а и смятам за неуместно да правиш сравнения обяснявайки си едно нещо, което ти е непознато с друго непознато нещо.
3. спирам с примерите, както ти казах, ако мислиш, че аз ползвам клишетата на днешния ден, то ти определено ползваш клишетата на вчерашния ден за онзи ден.
4. във връзка с коментара на последния ми абзац, това е просто гледна точка. хубава гледна точка, което не значи, че трябва да е вярна.
що се отнася до тогавашната морална оценка - нещата не са двуизмерни и имат по повече от една характеристика - евреинът пред дулото освен евреин е и мъж/жена, човек, рус/чернокос, тъжен, гениален, кривоглед, фотограф... какво ли не. този, който държи пушката от своя страна - също. не можеш да очакваш нервна дейност като на хидра.
5. редакцията е била чисто граматична, като смисъл е това.
6. не ми се философства.
според мен.
|
| |
|
|
|