|
Тема |
Бръм, [re: Vrooom] |
|
Автор |
4eHe (screenager) |
|
Публикувано | 24.06.02 10:36 |
|
|
Какво израждане в поколенията !
Когато започнах работа на 17, разглеждах себе си като герой на труда (майка ми започва на 16, като заварчик; диплома от техническото училище в Русе).
Нямам рецепта как си намира човек "сериозна" работа рано. Мога да ти разкажа как млад човек се отнася към работата си сериозно.
Тук имат т.н. sabat aar - след гимназия можеш да останеш вкъщи и помислиш.
Обичайно ползват времето за езикови ваканции в чужбина, разнасят вестници-поща-напитки, работят на парче по бензиностанции, кина..
Висшето образование е безплатно (с няколко изключения, МВА за пример), всеки има право на държавна стипендия.
Междувременно компаниите се конкурират за стажанти : хора, които ще бъдат ангажирани активно през следващите 6 до 24 месеца и обучени на място. Сетне същите могат да останат на редовна работа или да се ориентират какво искат да учат. Подборът е жесток. Два пъти годишно се провеждат Дни на кариерата.
Стажът е платен.
Политиците се намесиха с Университетите трябва да станат фирми, а компаниите да оперират като университети. Мечтата на всеки министър е да има по-голямо влияние върху бизнес - живота в страната, а къде ти по-благодатен вход от подбор и обучение на персонала.
Компаниите са построили knowledge organization; любимият ми пример :www.maersk.com
Помниш ли онази ми темичка с инициативата на бг правителство да настани наши деца в чужди компании ? БИБА подкрепи и даде адрес в tiger headhunters.
Естествено ги чекнах. Скръб. или Скръп; както ти хареса.
Персоналното ми мнение е, че когато университет или компания няма нужната компетентност да открива таланти между кандидатите трябва да делегира тия права на друг. Или автоматика под софтуер.
Но това е едва входа за Качество.
Качество на цялата система на образование е нещо по-скъпо.
Минутка за споделено разочарование :
На държавният ми, тричасов писмен изпит квестора напусна и остави преписващите да си подредят материала по вкус !
I dream things as they never were and ask, 'Why not?
|
| |
|
|
|