|
|
| Тема |
Re: Въпрос за Шкода на лизинг [re: PRR] |
|
| Автор | Martoto (Нерегистриран) | |
| Публикувано | 26.08.05 13:11 |
|
|
|
---------------------------------
Ето я и моята сметка:
Среден разход на гориво (технически характеристики от Еуротек):
1.4MPi (74kW) -> 6.7 л/100 (цена: 25285лв)
1.9TDi (74kW) -> 5.0 л/100 (цена: 23287лв)
на всеки 100км разлика 6.7л*1.9лв - 5.0л*1.8лв = 3.73лв
разлика в цени 25285 - 23287 = 1998 лв / 3.73 лв х 100 = 53565 км
----------------------------------
Истината е че аз сравнявах 1.2HTP 12V с 1.9 SDI. Там нещата стоят малко по- различно (разликата в цената е ~ 3000лв). Ясно е, че с нарастване на мощността разликата става все по съществена и при по-големи мощности и литрови обеми diesel-а е за предпочитане :)
Друг е въпроса, в дългосрочната перспектива за цените на горивата. Има тенденция дизела да надмине по-цена бензина заради нарасналото му потребление (особенно в Европа). Не си само ти, който иска да купува diesel, а когато говорим за среден клас автомобил там беспорно е доста по-изгодно.
По въпроса за Hyundai, значи там е интересна 5 год. гаранция. Освен това съм срещал статистики (на реномирани германски издания), че Hyundai Getz е доста по надежден от гледна точка на дефекти. Иначе при всички случай следгаранционно ще бъде по-скъп за подръжка. Skoda Fabia е най-продавания нов модел, което означава, че в бъдеще ще се внасят все повече части aftermarket, на ниски цени. Ще има избор дали да се подържа колата при Еуротек (което никак не е евтино) или както всички си знаем с колите втора употреба.
Накрая ако си решил да си взимаш нова кола бих те посъветвал да избереш няколко конкретни модела, да си направиш списък с няколко възможни ремонта (включващи подмяна на детайли) и да отидеш при дистрибуторите да ти кажат цени за да си направиш сметка кое наистина ще бъде най-изгодно. Експлоатацията на автомобила не е само първоначалната му цена. Всъщност задължително трябва да се интересуваш за предвидените от завода производител ТО - на какъв интервал са и колко струват. Например във форума колеги се оплакваха, че за смяна на масло в Еуротек са им взимали по 140лв. Едва ли тия двигатели със сравнително ниска специфична мощност се нуждаят от толкова скъпо масло. Всъщност това лесно може да се провери какви спецификации дава завода производител като изискване към маслото.
Поздрави!
| |
| |
|
|
|