|
Тема |
За карбураторите [re: Lazy] |
|
Автор | Lazy (Нерегистриран) | |
Публикувано | 03.11.03 11:40 |
|
|
Аз не съм експерт карбураторджия ама едно време се интересувах. И трябва да кажа че съм за мнението на Мишеле.
Теоретично, най-икономочна работа се получава при смес с отношение около 1.1 а най-голяма мощност - около 0.9.
Първата степен е проектирана така че да дава около 1.1 а втората (заедно с първата) около 0.9.
Освен това има проблем със сечението на дифузора (по-изразен при по-големи двигатели). Ако сечението на дифузора се направи така, че да има достатъчно подналягане при ниски обороти, при по-високи той дроселира въздушният поток и намалява пълненето. Обратно ако се направи да не намалява пълненето при високи обороти, то при ниски не работи устойчиво.
Така че теоретично, двукамерен - по-добре
При еднокамерен се прави обикновенно компромис между тези неща, и пак, при по-малки двигатели става (като на Шкодата) при по-голями - двукамерен.
ОБАЧЕ:
Идва проблема със задвижването на втората степен - ако е механично, не е оптимално и втората степен се отваря и когато не трябва. Ако е вакуумно, може да има проблем като спукана мембранка, смуче въздух и нам кво още. Освен това тука се намесват и другите устройства като ускорителна помпа икономайзер/иконостат, у-во за празен ход, та ако щеш и смукач.
Обобщение -
1)смятам че за мотор 1200 става и еднокамерен и двукамерен. По-важно е как е направен
2) Като дозиране според мен, карбуратора Иков (който се слага на 120Л) си е много добър - харчи малко и върви добре
3) Критика търпи пусковото устройство (смукач) - тоя пусков карбуратор е сложен и неефективен и поне на мойта му бая всакя есен и честно казано не смятям че жена ми може да запали при -8 да речем (аз някак се оправям с помпане, подаване на газ, чакане да се поизпари бензина в цилиндрите и т.н. мурафети)
Така че, японският карбуратор едва ли ще е по-добър като дозиране, обаче може да е по-прост и съответно по-надежден.
Това е мнение на база теоретизиране пак (за съжаление не съм пробвал да речем с японски или западен карбуратор)
|
| |
|
|
|