Клубове Дир.бг
powered by diri.bg
търси в Клубове diri.bg Разширено търсене

Вход
Име
Парола

Клубове
Dir.bg
Взаимопомощ
Горещи теми
Компютри и Интернет
Контакти
Култура и изкуство
Мнения
Наука
Политика, Свят
Спорт
Техника
Градове
Религия и мистика
Фен клубове
Хоби, Развлечения
Общества
Я, архивите са живи
Клубове Дирене Регистрация Кой е тук Въпроси Списък Купувам / Продавам 20:43 26.12.24 
Клубове/ Градове / Русе Всички теми Следваща тема Пълен преглед*
Информация за клуба
Тема Предварително съгласие за продажба на летището
Автор evko123 (Еувлоги е Трол!)
Публикувано11.04.20 12:12  



Голяма възможност за възстановяване на летището в град Русе, има наистина сериозен инвеститор, това е добре, защото ще има още едно летище, независимо дали е за Карго в България. Не мога да кажа същото за летището в родния ми град Стара Загора, за което дори нашия кмет, каза че е утопия да има някой интерес към него и да се възстанови:

Общинският съвет в Русе даде предварително съгласие общината да продаде без търг или конкурс летището край града на фирмата "Еонметалл България" ООД, в която основният капитал е малайзийски.

Какво свързва Русе с азиатската държава, разказва Ася Пенчева от БНР. (На страницата, към която води линкът, има и аудиоматериал, а плейърът е под снимката в началото на статията.)

Някога, допреди 30 години, от летището в Щръклево, което е само на 17 км от Русе, излитаха и кацаха самолети от гражданската авиация.

Макар и със съветските Ил-14 или Ан-24, хората пътуваха до столицата само за 45 минути. След 1991 г. по пистата кацат само машини от селскостопанската авиация, хеликоптерът на премиера и някой и друг частен лек самолет.

Този романтичен спомен за пътуване до София за по-малко от час накара хиляди русенци отново да помечтаят, че ще избягват черната отсечка Русе-Бяла, а по центъра на града отново ще ходят стройни стюардеси.

Повод за този сън в зимна нощ стана желанието на компанията с малайзийско участие да купи летището, което е общинско вече пет години, без да има никакво развитие - само харчове.

Всъщност Община Русе е първата българска община със собствено летище, след като държавата ѝ го предостави. Преговорите за това прехвърляне бяха започнати от кмета Елеонора Николова през 2003 година.

Тя проведе и първите срещи с представители на авиобизнеса от Централна Европа. Това е причината тя да има аргументирано становище и сега, когато се появиха потенциални инвеститори.

“Става въпрос за структурата на капитала, за размера на капитала, защото ние говорим за едно дружество-българско, създадено на територията на Република България с пренебрежително малък капитал, дори не е дъщерно. Какви възможности има, дали е малайзийско, дали е китайско, дали е коронавирус – аз и досега не знам“, посочи тя.

Понеже никой не знае точно, ето какво обясни Антон Стайков, българският представител в това дружество:

“Де факто летището ще бъде използвано за нуждите на авиационен център, който е създаден за обучение на пилоти, наземен персонал, механици и техници. Във времето ще се опитаме, ще направим всичко възможно да стане едно модерно летище, което да се ползва от всички хора. Разбира се, не е лек процес, предвид това, че Летище Отопени е само на 70 км от нас. Трудно можем да се конкурираме с Бургас, с Пловдив, Варна, но надяваме се да успеем и ще направим всичко възможно летището ни след 21 години да се възроди“, посочи той.

Като спомена Летище Отопени, г-н Стайков пропусна да допълни, че точно в румънската столица Букурещ, която е двойно по-голяма от София, затвориха летище Бънеаса, където кацаха нискотарифните компании и прехвърлиха целия трафик към летище "Хенри Коанда". Просто интересът към тази част на света не е като към Франкфурт, например.

Сделката ще е с един сигурен участник - община Русе, но отсреща? По време на обсъждането дали да се даде съгласие за сделка, в Общинския съвет ясно пролича кой с кого играе. Така и гласуваха - БСП и ВМРО изразиха пълна подкрепа, а ГЕРБ и демократите - пасуваха.







Клуб :  


Clubs.dir.bg е форум за дискусии. Dir.bg не носи отговорност за съдържанието и достоверността на публикуваните в дискусиите материали.

Никаква част от съдържанието на тази страница не може да бъде репродуцирана, записвана или предавана под каквато и да е форма или по какъвто и да е повод без писменото съгласие на Dir.bg
За Забележки, коментари и предложения ползвайте формата за Обратна връзка | Мобилна версия | Потребителско споразумение
© 2006-2024 Dir.bg Всички права запазени.