В отговор на:
Така или иначе, ако на едни улица има 50 места за коли - там ще паркират 50 коли, а не 60. Разликата е, че тези 50 коли СЕГА пълнят гушите им.
Тук с по едно изречение си описала два съвсем независещи един от друг проблема, а се опитваш да ги решиш сякаш са един проблем.
Първо, имаме ограничен обем, точно както си го описала. Трябва да се набутат три литра вода в еднолитрова бутилка - няма как да стане. Какво е решението? Елементарно - вкарваш един литър, после го махаш, слагаш следващия и т.н. По някакъв критерий трябва да избереш единия литър, който да влезе в бутилката, но и да го стимулираш да не се бави прекалено дълго вътре. И така, от тези три литра избираш онези капки, които имат да си платят по левче на час и си плащат да влязат в бутилката. Който няма по левче на час, не си паркира колата в центъра - толкова е просто.
Ето, прочети .
„Много съм щастлив - сега мога да карам Aston когато си поискам, даже от фирмата обещаха да ме пускат и на тяхната писта, където мога да карам по цял ден", сподели Крейг.
Той обаче допълни, че все още не е готов да си купи собствен Aston Martin - „Живея в Лондон и не искам такава кола в този град, нямам дори къде да я паркирам".
Предполагам подозираш колко е скъпо удоволствието да имаш кола в Лондон. Е, София не е Лондон, но постепенно става скъп град за коли - а в това не виждам нищо лошо - карай велосипед!
Вторият проблем, който си описала, е, че парите потъват в "Паркинги и гаражи" и че това е корумпирана и престъпна организация. Хубаво, нека е така. Но това по никакъв начин не подлага под съмнение правилността на съществуването на синята зона като такава. Дори това левче на час да го хвърляш в кофата за боклук, дори да го даваш лично на Черепа или на Галеви - няма никакво значение, важното е, че по някакъв начин се вкарва ред в паркирането!
Защото ако я няма синята зона какво ще стане? Първият сварил ще си остави колата в центъра и ще си седи така цял ден. В резултат места няма да има за никой друг!
Докато така със синята зона има много по-голям шанс да паркирам за час-два, да си свърша каквато работа имам в центъра, да хапна, да прескоча до библиотеката, до банката и да си тръгна, срещу две левчета. След мен ще дойде някой друг, който също ще си свърши работата и ще си тръгне, освобождавайки мястото за следващия. И т.н. и т.н. По този начин едно парко-място може да се използва от много повече автомобили! Или ако се върнем към примера с бутилката - ти стимулираш този един литър дето е влязъл първи в бутилката да излезе, за да може да влезе друг. Така последователно би могло и трите литра да минат през бутилката. Но ако влизането и престоят в бутилката са напълно безплатни (както предлагаш ти), за к'ъв чеп ще й е на водата да излиза оттам изобщо?
Everything louder than everything else...Редактирано от Dakota на 28.10.08 12:15.
|