Момчета, не се заяждайте, всеки има право на мнение.Кой крив, кой прав, обаче от прочетеното не ми харесва отношението към опонента-успокойте се малко.
От видяното във фейса мога да кажа - браво за усилията, организацията и за самата операция.Знам какво е да се организира такава мрежа, участвал съм преди
години в подръжката на рали Албена. Участвах и в радиотренировката, която толкова много ви дразни. Мисля че аварийната радиомрежа е малко по-различна от подръжката на мероприятие.Виждам имате много желание и умение за работа с цифровите видове връзки.Признавам, че някои от тях не съм ги пробвал и най-вероятно си имат своите предимства пред допотопните телеграфия и ссб.
Но, аварийната комуникация според мен трябва да има минимум слаби звена като
лаптопи и модеми, които отгоре на всичко са и доста енергоемки.Номера е да изкараш максимума от аварийното захранване, а това означава минимум потребление.Та може би това е причината да се работи на ссб и цв.
Ще си позволя един съвет към КВ оператора на мероприятието - не го приемайте
като заяждане ,а като обмяна на опит - нали всички се стремим да ставаме
перфектни оператори :)
На 14350, работейки с горна странична лента всъщност си извън обхвата.
Това не означава нещо повече от лоша операторска практика, но прави лошо
впечатление на другите на обхвата.Оператор работещ в мрежа, било то и не
аварийна, трябва да знае някой тънкости.За да не стане много дълго, ето едно
линкче с картинки:
http://www.contesting.com/articles/148
73 и дерзайте, LZ3YY
|