|
|
Предполагам че под РВД имаш предвид Ръководител Въздушно движение или както му викат по света Air Traffic Control (ATC)
Самолет и РВД работят на една и съща честота - връзката е полу-дуплексна. Примера който даваш е съвсем нормално явление. Честотата в случая е 131.100 - 1-во честотите почти винаги са къргли числа, и 2ро-то доказателство е това, че приемането ти се влошава когато я промениш на 131.102.
Самолета го чуваш по-лесно защото е виско във въздуха и излъчващата му характеристика е равномерна във всички посоки. Възможно е да си в "радио-сянка" (заради терен или постройки например) на сигнала на РВД. Това, че си на земята не значи, че за теб сигнала е по-силен - все пак има географски особености - например може да си прекалено ниско в долинa или зад някой хълм.
Една възможност, която обяснява защо започваш да ги чуваш като изместиш честотата малко е АМ филтрирането в радиото ти. Напълно възможно е кристалния филтър за АМ да има леко отместена централна честота от тази на МЧ стъпалото на радиото в което е поставен. Тогава максимума ще се наблюдава малко в страни и понеже се опитваш да приемеш сравнително слаб сигнал, това отместване да е достатъчно да го вкарам под шумовия праг. С преместване на честота съответно го вкарваш по-централно в пас-банд-а на филтъра и нивото се вдига.
Това е само хипотеза - съществуват и други причини които да обяснят този ефект.
Не каза също ползваш ли скуелч като слушаш?
"С гуменката чувам всички, както се очаква, на 131.100"
Това изказване ме кара да мисля че ползваш някаква друга антена когато наблюдаваш тази "аномалия" с нечуването на РВД? Каква е? Възможно ли е да има някаква насочена характеритсика, която не съвпада с посоката на РВД за теб и това допълнително да сваля нивото на сигнала на РВД.
"Reality is not optional.''
|
| |
|
|
|