|
Тема |
Re: Когнитивна психология....школи! [re: totori] |
|
Автор |
World Champ (непознат) |
|
Публикувано | 26.12.10 23:42 |
|
|
ОК, но първо си признай, че пишеш доклад или дом. работа Не, шегувам се. Звучи наистина малко объркваща информацията така, както е поднесена. Ще се опитам, най- общо, да я подредя.
Когнитивната психология сама по себе си се определя като школа, или основно ( и най-съвременно) теоретично течение в психологията. Съществуват и др. психологични школи (schools), като поведенческа, психо- динамична, психоаналитична, екзистенциална, и др. Всяка от тези школи предлага теор. обединение на съществуващата база знания, предлага модели за различните психолог. явления, и не на последно място- предлага модели на разл. псих. заболявания ( и предлага начини за лечение). От горното искам да извлека, че тъй като когн. психология е школа, в нея не говорим за школи (така вякакъв опит за класификация би бил абсурден), а говорим за модели. Тоест, можем да говорим за когн. модели за паметта, например.
Ти вече си изброил(а) осн. процеси, с които се занимава когн. психология. Също така правилно добавяш съвременното схващане, че всички процеси са познавателни. Звучи противоречиво, но ще обясня. Едно време теоретиците са се занимавали само със съзнателните когн. процеси, или по- точно казано, със съзнателния компонент на един когн. процес. Днес, напротив, когн. психология прави и страшно много проучвания и в несъзнателните, и пред- съзнателни процеси. Да илюстрирам- wakefulness and sleep- или състоянията на будност и сън, са от много голям интерес за когн. психология, с много проучвания и т.н. В този смисъл да, всички псих. процеси, били те съзнателни или не, са познавателни (cognitive).
Втора част- след малко
|
| |
|
|
|