|
Тема |
Работя като... [re: An_] |
|
Автор | Jumper (Нерегистриран) | |
Публикувано | 18.04.04 19:58 |
|
|
За да уточня какво работя:
Работя като Педагогически съветник (това е тази адски неясна професия, която незнайно защо се нарича "Психолог в училище". За да уточня какво имам в пред вид под "неясна професия" ще цитирам ДЪРЖАВНАТА ТРУДОВА ХАРАКТЕРИСТИКА НА ДЛЪЖНОСТТА "ПЕДАГОГИЧЕСКИ СЪВЕТНИК":
Цитат: "Педагог ИЛИ психолог с висше ПЕДАГОГИЧЕСКО или ПСИХОЛОГИЧЕСКО образование или СЛЕДДИПЛОМНА КВАЛИФИКАЦИЯ "Педагог" или "Психолог". Край на цитата!
А сега обратно към действителността - преди известно време в училищата имаше Психолози, които вършеха истинска психологическа работа, като например да се извършва проверка на училищната готовност на децата или такива страшно "мръсни" неща като да се извършват консултации по проблеми с развитието, юношеската криза и такива "страшни работи". Казвам "страшни" защото учителите се ужасяват да пипат там и всичко се насочва към семейството.
Е така беше...еееех сладки спомени
След това се създаде длъжността "Педагогически съветник", като идеята беше той да е способстващо звено между учителите и учениците и родителите и Психолога. Страхотна идея, защото той трябваше да е психолог или педагог, който да способства и спомага на всички страни, да подпомага училищното ръковоство и учителите от една страна, да позволява на психолога да остане максимално НЕУТРАЛЕН и да чува родителите в техните притеснения и искания за децата им и да ги отнася или към учителите или към психолога. На както казваше Петко Бочаров "ДА АМА НЕ!" Стана така, че длъжността "Психолог" изчезна, а с нея и много колеги си отидоха от тази полезна и готина за децата работа, а НЕ МАЛКО (според последна статистика повече от 40%) от педагозите - имам в пред вид учители пред пенсия станаха "ПедИгогически съветници". Да не казвам, че когато се каже психолога в училище в както казах 40% от случайте си говори за предпенсионни учители, а в останалите случаи се имат в пред вид колеги (без да се обеждат, но е така!) с минималното обучение СДК (след-дипломна квалификация) по психология, а не със пълен 5 годишен курс на обучение. Не казвам друго, но все пак скоро говорих със студенти от СДК, които умирайки от ужас за изпита си по експериментална психология, не знаеха основните дизайни за експерименти или не можеха да обосноват защо е важно да има контролна група или защо е важно да се контролират всички променливи, които можем!)
Та сега това работя на заплата, иначе съм ДОБРОВОЛЕЦ в Националния Център по Наркомании, правя индивидулна психотерапевтична работа под супервизия. Освен това съм в края на обучението си по Психодрама на ниво Психодрама-директор (някои го знаят като второ ниво или ниво Психодрама-терапевт) и скоро ще стартирам собствена група по Психодрама - ниво личен опит. Работя към Частна Клиника за лечение на Наркомании, като индивидуален и Групов психотерапевт (отново под супервизия РАЗБИРА СЕ!).
А между другото съм и компютърен специалист (някои казват, че съм бог ![](http://i.dirbg.com/clubs/icons/cool.gif) ![](http://i.dirbg.com/clubs/icons/cool.gif) ![](http://i.dirbg.com/clubs/icons/cool.gif) ![](http://i.dirbg.com/clubs/icons/cool.gif) ![](http://i.dirbg.com/clubs/icons/cool.gif) ама аз не съм толкова сигурен!)
Не е лесен пътят към звездите!
Jumper
|
| |
|
|
|