|
Ние това дете го познаваме от детската градина, там бяха в една група и нямаше никакви проблеми, естествено, после, в училище бяха в различни класове, и там исторята се губи - какви отношения са се създали и т.н.. Дъщеря ми веднъж видяла в столовата как я тормозят и беше много разстроена.
Ми няма причина обикновено дете, какъвто и да му е характерът, изведнъж да бъде системно тормозено от началното училище до степен да го местят редовно по други училища.
Мисля, че една сериозна част от проблема се корени в принадлежността на родителите и към една религиозна секта, и предполагам, тя е изказвала някакви непопулярни твърдения пред съучениците си.
А! Крушката си имала опашка. Както и писах по-горе, основно от родителите и семейната среда зависи дали едно дете ще бъде жертва сред себеподобните си. Значи детето интелигентно и ученолюбиво, но като всички деца открито и заради различните убеждения на родителите си отнася подигравки, а те като щрауси с главите в пясъка го местят от училище на училище с надеждата, че все някъде "нелепиците", попивани у дома и декларирани от дъщеря им, ще срещнат разбиране и любов? Ми те сами са я превърнали в жертва на подигравки с това бягане от проблема, все едно детето е преследвано от мъчители ранен християнин.
В основното училище в нашия клас имаше едно момиче съботянка. По мое време се учеше и в събота, но поради религията на техните не я пускаха на училище. И помня, че вечно имаха проблем с училищната управа, заплашваха момичето с неизвинени отсъствия и изключване и т.н. Все пак, социалистически порядки, религиозните никак нямаха равни права. Момичето отначало се държеше малко дръпнато и странно, имаше съученици открито да й се подиграват, но постепенно си стана една от нас. Беше добродушна и общителна, ние любопитствахме за техните религиозни ритуали, тя охотно ни разказваше и вече от втори клас нататък даже се фукахме с нея пред другите в училище: "пък ний си имаме съботянка в класа и тя ни е приятелка, нъц-нъц." Но, пак повтарям - родителите й с цената сигурно на много неприятности и обяснения, нито отстъпиха, нито третираха детето си като преследвана в училище жертва.
|