В отговор на:
След като твърдиш, че в стиха:
Мат. 28 глава казва да се кръсти целият народ !!!!! абсолютно всички...
Не, не твърдя, че Първосвещеникът казва на Апостолите Си това. Той всъщност казва друго: "идете, научете всички народи, като ги кръщавате. . .".
В отговор на:
...то кажи ми:
Това ли направиха Апостолите ???
Създадоха ли апостолите Официална християнска Църква в Юдея ? или в Римската империя ?
Що за въпрос ? И що значи "официална" църква ? С Новия Завет започва и църковната История, където може да се види как Апостолите са създавали християнски общини по целия свят, ръкополагайки епископи и презвитери. Неслучайно изповядваме, че Църквата е и Апостолска. В Книга Деяния, глава 15-та, свидетелства, че не ап. Петър, например, а ап. Иаков прочита решението на Събора в Иерусалим, понеже той именно е пръв епископ там.
"Църковна история" на Евсевий Кесарийски е сред най-важните извори за ранната история на Църквата. От изключително значение за структурата на историята са епископските списъци за Рим, Александрия, Антиохия и Йерусалим. Като най-първо нещо в Евсевиета "Църковна история" се разглежда именно "Последователността на епископите, точната им хронологизация поне за по-важните общини. За християнските апологети апостолското приемство е от първостепенно значение за доказване на православния характер на съборната църква."
По-горе се каза - на което ти не обърна никакво внимание - че:
Църквата винаги е смятала, че е допустимо да се кръщават християнските деца. За това споменава св. Ириней Лионски (+ 202). „Христос дойде да спаси чрез Себе Си всички, – казвам всички, които се възраждат чрез Него за Бога – младенци, юноши и старци” (Против ересите 2, 22, 4; вж. също 5, 15, 3). Ориген говори за кръщаването на децата като за апостолско предание: „Църквата получи от апостолите предание да дава кръщение и на младенците” (На Рим. кн. 5, гл. 6).
През 252 г. Картагенският събор определи: „Не бива никого да отстраняваме от кръщението и от благодатта на Бога, във всичко милосърден, благ и снизходителен. Ако към това трябва да се придържаме по отношение на всички, още повече, както смятаме, трябва да го спазваме по отношение на новородените младенци, заслужаващи предимно нашата помощ и Божието милосърдие, защото още с раждането си с плача и сълзите си изразяват само моление” (цит. св. Киприян Картагенски 46 Писмо до епископ Фидий).
. . .
Редактирано от Ежко на 21.07.13 16:35.
|