В отговор на:
Първо Ежко, аз съм цитирал думите на Господ Исус Христос, а именно:
"Който повярва и се кръсти, ще бъде спасен; а който не повярва, ще бъде осъден."
така, че не съм давал никакво тълкувание.
Преди да цитираш, направи нищо по-малко от тълкование: "има условие: да се вярва".
Сега, когато съвестта ти проговори, почна да се оправдаваш.
В светото Писание има много примери за кръщаване на цели домове и семейства, където без съмнение има дечица. Но няма нито едно свидетелство което да говори за противното. Децата също носят наследството от грехопадението и най-страшната болест от него: смъртта. Нали си водил детето си като малък на лекар, защо да не го заведеш още от малък при Лекаря ?
От Матея свето Евангелие:
"И като повика Иисус едно дете, изправи го посред тях
и рече: истина ви казвам, ако се не обърнете и не станете като деца, няма да влезете в царството небесно;
и тъй, който се смири като това дете, той е по-голям в царството небесно;
и който приеме едно такова дете в Мое име, Мене приема;
а който съблазни едного от тия малките, които вярват в Мене, за него е по-добре да му надянат воденичен камък на шията и да го хвърлят в морската дълбочина." [Мат., 18:2-6]
Някои противящи се тълкуват, че под "тия малките" ( последният стих 6-ти) Спасителят има впредвид с а м о децата, понеже по-горе се казва "И като повика Иисус едно дете".
Ако допуснем, че това е така, то те сами си противоречат, понеже Христос недвусмислено казва, че те М О Г А Т да вярват: ". . .тия малките, които вярват в Мене", свидетелства Божието свето откровение. Как, ние не знаем. Но знаем, че ако за нас нещо е възможно, то за Бога всичко е възможно. Защото ни е засвидетелствано, че "Из устата на младенци и кърмачета Ти си стъкми похвала" ? (Пс.8:3; Мат. 21:15-16).
В отговор на:
Пеленачетата няма да бъдат съдени от Господ, защото не са извършили съзнателен грях. Те също и няма как да отхвърлят Божието благовестие, затова и Господ Исус Христос е казал: "Но Иисус ги повика и каза: Оставете децата да дойдат при Мен и не ги възпирайте, защото на такива е Божието царство."
Всички починали деца ще отидат при Господ !
По скоро Ежко вие(косвено) твърдите "нещо чудовищно", а именно, че ако едно дете има невярващи родители и те не го кръстят и то умре.... Тогава какво става с него, според вас, Ежко ? имаш ли отговор ?
Ето, че правилно съм разбрал тълкуванието ти: "има условие: да се вярва". Точно ти поставяш условие и аз точно на него обърнах внимание.
На 8-я ден старозаветните пеленачета били обрязвани, а както знаем, кръщението заменило старозаветното обрязване, както за това учи ап. Павел: "В него сте обрязани чрез неръкотворно обрязване, като съблякохте греховното тяло на плътта, чрез обрязването Христово, като се погребахте с Него в кръщението" (Кол. 2:11-12). Да, Стефчо, обрязването се извършвало над деца, които още нищо не разбирали (Бит. 17:10-11; Лук. 2:21), следователно, над децата не само че може, но и трябва да се извършва и "обрязването Христово", т. е. Св. кръщение.
Иначе, аз отговор нямам. Знам кое е полезното, чрез едно църковно Правило на Събора в Картаген от 419г.:
Канон 124
Постановено е така също да бъде анатема оня, който отрича нуждата от кръщаване на малки, току-що родени от майчина утроба, деца, или каже, че те се кръщават за опрощаване на греховете, но че от прародителския Адамов грях нямат в себе си нищо, което би трябвало да бъде очистено чрез банята на пакибитието (от което би следвало, че образът на кръщението за опрощаване на греховете не трябва да се счита за истински, а за лъжлив); защото онова, което апостолът казва, че “чрез един човек грехът влезе в света, и чрез греха - смъртта, и по такъв начин смъртта премина във всички люде чрез един човек, в когото всички съгрешиха” (Рим. 5:12.), трябва да се разбира не иначе, освен както това е разбирала вселенската църква, която навсякъде е разпространена и разпростряна. Понеже според това правило на вярата и малки деца, които сами още не могат да извършват грях, биват кръщавани за опрощаване от греха, та чрез прераждане да се очисти в тях това, което те са приели от древното раждане.
"Кой - казва праведният Иов - ще се роди чист от нечист? Ни един" (Иов. 14:4).
"Както чрез един човек грехът влезе в света, а чрез греха - смъртта, и по такъв начин смъртта премина във всички люде чрез един човек, в когото (т. е. в Адама) всички съгрешиха"; или: "... чрез престъплението на едного (сиреч Адама) дойде осъждане на всички човеци" (Рим. 5:12, 18, 19). "Ние всинца - казва ап. Павел - ...по естество бяхме (до кръщението), както и другите, чеда на гнева" (Еф. 2:3).
Всички хора се раждаме с първородния грях, защото и сега вследствие на повредената завинаги своя природа всички хора умират (Рим. 6: 23), то за да се освободят децата от този всеобщ грях, с който никой не може да влезе в Царството небесно (Откр. 21:27), необходимо е да се извършва свето кръщение и над децата за да се "умият, осветят и оправдаят в името на Господа нашего Иисуса Христа и чрез Духа на нашия Бог" (1Кор. 6:11), защото кръщението "спасява...чрез възкресението на Иисуса Христа" (1Петр. 3:21).
. . .
Редактирано от Ежко на 15.07.13 14:16.
|