|
|
| Тема |
Re: СВЕЩЕНСТВОТО - оправдана ли е жертвата ? [re: cuddly] |
|
| Автор |
Prokimen () |
|
| Публикувано | 13.02.11 22:19 |
|
|
|
За традиционно православните държави ще да е коренно различно и свещенството ще да е несравнимо по-добре обезпечено. Действителността с българското православно свещенство е катастрофална.
Гледайки отстрани, хората си мислят, че свещениците са много богати. Възможно е това да бъде истина за около 10-20 столични храма или за по няколко провинциални храма в големите градове. Благополучието на едно 50-100 български свещеника не оправдава безотговорните критики към цялото свещенство и незаинтересоваността за доживотната мизерия на останалите хиляди български свещеници.
Недай Бог някой престарял свещеник да е самотен. Пенсията му не позволява да се храни нормално и ако няма деца в благополучие, последните му земни години ще са неописуем кошмар.
Миналата година почина един известен столичен свещеник, който беше парализиран последните месеци от живота си. Той има щастието да има двама сина свещеници, които имаха човещината да се грижат за баща си. Пенсията му обаче не позволяваше никакви човешки възможности.
Познавам един свещеник с две висши образования, който завежда две софийски села. Ако не е заплатата на съпругата му, той само с една попска заплата не може да плати наема за квартирата. Селата са фиктивни енории, където рядко има някаква треба.
Познавам отблизо двама свещеника от централен столичен храм. Единият ми сподели неотдавна, че започва да живее от спестявания, които не са събрани от храма, а от продадена наследствена земя край София. Другият уважаван свещеник, чието семейство (братя и сестри) е ангажирано в църковния живот, е пред сърдечна криза от притеснение как да си изплаща заема за къщурката и как да изхрани семейството си.
В България няма човешко отношение и никой не желае да помисли по човешки за старините на свещенството. В този контекст съм привърженик за евтаназията поне за старите духовници, които са обречени да умрат по-зле от западните домашни кучета.
В светлината на тази истина, която не интересува никого, не виждам оправдаността човек да жертва живота си в името на православното езичество, което не спасява никого.
| |
| |
|
|
|