Наистина, наистина се изказваш невероятно странно. Какви са тези протестанти, които правят ВСИЧКО възможно и т.н.??? Какви са тези пастори, които изстискват всичко до края??? Сигурен ли си, че пишеш на мен? Много странно изказване!
Освен това мисълта ти е страшно накъсана и не схващам голяма част от това, което си написал.
1.
Първо, от цитатите, които си подбрал, разбирам, че много неща са се случвали "в храма". Значи, според теб, това, което е било "молитвен дом за евреи", ще стане такъв за целия свят. Това хубаво, разбирам го като твърдение, макар че ми се струва доста претенциозно (какво щеше да стане например, ако ацтеките също кажат "нашите храмове ще станат молитвени домове за целия свят"?). На каква база се гради такова гръмко твърдение?
А относно всичките текстове, които цитираш в подкрепа на тази теза, имам два аргумента. Единият ми бе подсказан от приятели. Това са няколко текста от Стария и от Новия завет, които показват обратното на това, което пишеш ти:
Трета кн.Царства (8,27): "Наистина, нима Бог ще живее на земята? Небето и небето на небесата не Те побират, толкова по-малко тоя храм, който съм построил на Твоето име."
Кн.на прор.Исаия (66,1): "Тъй казва Господ: небето е Мой престол, а земята - подножие за нозете Ми; де тогава ще съградите дом за Мене, и де е мястото на Моя покой?"
Деян.на св.апостоли (7,48): "Ала Всевишният не живее в ръкотворни храмове, както казва пророкът: небето е Мой престол, а земята - подножие за нозете Ми. Какъв дом ще ми съзидате, казва Господ, или кое място е за моя почивка? Нали Моята ръка направи всичко това?"
Значи, излиза, че е вярно и едното, и другото. Бог го има и в храма, и извън храма. Още повече, че един от текстовете, които цитира ти, казваше: "всеки ден В ХРАМА и ПО КЪЩИ не преставаха да поучават". Значи говорим и за молитва в храм, и за молитва вкъщи т.е. в скришната ми стая. За това нещо имах и втори аргумент, ама в момента го забравих...
2.
Второ. Изразът "обади на църквата" наистина трябва да си изсмучеш от пръстите, че имплицира някакви храмове. Пише "на църквата", а не на епископа или свещеника. Как така си го добавяш, че се говори за храм? Все едно аз да ти кажа "кажи на компанията", а ти да отидеш да го изтропаш в дискотеката, щото компанията понякога ходи на дискотека. За теб може и да е "толкова просто", но според мен ти виждаш връзка, която друг не би съзрял.
Въпрос към останалите православни християни: И вие ли смятате, че в този текст (някъде в св.Евангелие от Матея, 18 глава) се говори за сграда? За здание?
3.
Трето. Много ме озадачи твърдението ти: "апостола казва "Не напускайте събранието си" - къде са се събирали основно тогава - в храма!, естествено -молитвения ДОМ..."
Кой го казва това, не разбрах? Себе си ли цитираш? Ти ли си го казал или някой друг апостол? И пробвай да прочетеш по-внимателно какво цитираш. "Не напускайте събранието." Какъв храм виждаш тук? Ние в нашия вход си правим събрания и баща ми отива при повикване от домоуправителя. Значи ли това, че за събранието им трябва да си направят и сграда, щото инак не могат да се събират?
Ти доказваш тезата си посредством собствените си убеждения. Ето как върви мисълта ти: Те вероятно се събират в храм. АпостолЪТ казва да не напускат събранието си. Събранието сигурно става в храм. Следователно всички трябва да се събират в храм. Какво доказателство е това? Порочен кръг.
И пак не разбрах защо смяташ, че съм митарка (какво беше другото определение там). Какви данъци съм надвзимала? На кого? И какво, да му се не види, има общо с храмовете ви всичко това?
За емоционалните животът е трагедия
За интелектуалните животът е комедия
Хораций
|