Чакай малко сега. Мисля, че приказваме за различни неща.
Аз питах за значението на храма - дали ТАМ молитвата е по-духовна (по-възвишена, по-качествена, или как да го кажа по друг начин?), дали има значение КЪДЕ се моля. Задавам този въпрос, понеже по-горе се внушаваше, че Бог няма да е доволен от мен, ако "не влизам" в църквата. С други думи, църквата е МЯСТО, където човек влиза, нали?
Тогава какъв е смисълът от този текст, с който ме обявяваш за "езичник и митар" в Мат 18:17? Защо го цитираш? Ето, ще препиша какво се казва там: "...ако ли пък не послуша тях, обади на църквата; но, ако и църквата не послуша, нека ти бъде като езичник и митар."
Извинявай, ама ако смяташ, че в тези думи се намеква за някакъв храм, това ще изопачи текста. Там се казва, че ти общуваш с църквата ("обади на църквата"; "ако не послуша църквата"), т.е. не се говори за МЯСТО или ЗДАНИЕ, или СГРАДА, а за църквата като група хора. Мисля, че това е много очевидно.
А аз питах за значението на храма в православната религия. Разбираш ли къде е разминаването ни?
За да съм още по-ясна, ето още един аргумент. По-горе Ohi цитира един друг текст от Ев. от Матея - 6:6. Преписвам го: "А ти, кога се молиш, влез в скришната си стая и като си заключиш вратата, помоли се на твоя Отец, който е на тайно; и твоят Отец, който вижда в скришно, ще ти въздаде наяве." За какви храмове говорим тогава? Самият Христос казва да се молите в "скришните си стаи" (които явно не са в църквата, а най-вероятно вкъщи, понеже могат да се заключват), а вие обвинявате в езичество всеки, който попита защо в храма.
ПС. Езичничка разбирам защо съм, ама какво значи да съм митарка?
За емоционалните животът е трагедия
За интелектуалните животът е комедия
Хораций
|