|
Тема |
ЗДП казус |
|
Автор |
TAfricanski (Бял!!!) |
|
Публикувано | 15.10.08 01:44 |
|
|
Здравейте. Как стои въпросът с ПТП, при което единият автомобил е бил в нарушение на ЗДП и заради това не му е било осигурено предимство от другия автомобил, в следствие на което следва удар?
Ситуацията е:
Кръстовище в жилищен квартал в града. По пътя с предимство има знак "Спирането и престоят забранени", който е нарушен от поне 4 коли. Освен това, две коли са спрели до тротоара на самото кръстовище, на много по-малко от законово-изискваните 5(?) метра. Заради тези нарушения видимост излизащият от пътя без предимство може да има едва след като навлезе в кръстовището (с изключение на малки пролуки през прозорците на спрелите коли).
Автомобил излиза от пътя без предимство, шофьорът му вижда, че към него се движи кола с висока скорост и ударът е неизбежен и спира (кръстовището е Т-образно, не може да се бяга напред). Имал е време да излезе още напред и да удари колата челно (така колата по пътя с предимство е щяла просто да се движи в насрещното), но е естествено в такъв момент да мислиш как да оцелееш, а не да си разиграваш казуси в главата. Ударът е страничен в предната лява гума и калника на излизащия от пътя без предимство, а за движещия се по пътя с предимство - челен.
Спирачният път на колата от пътя с предимство съответства на ~90 км/ч според първата подобна формула, която ми попадна в интернет, и 86 км/ч според експертиза. Към тези 86 км/ч трябва да се добави и енергията, необходима за изкривяване на ламарините на колите, както и за структурните деформации по силовата част на ударената кола, какво и за завъртането й на 180 градуса.
Според мен това дава поне 110-120 км/ч в населено място.
Кой е виновен?
|
| |
|
|
|