Сега остана да кажеш че са и ЕДИНСТВЕНИЯ критерий, пред който, при всяка нова проява, управите на автомобилните компании падат на колене, технологичните отдели изпадат в транс, в всички младички секретарки групово хвърлят във въздуха сутиените и бикините си, пищейки екзалтирано.
Аз пък ще ти цитирам нещо друго. Една фраза, която без да претендира да е всеобхватна истина от последна инстанция, според мен е доста показателна.
И така става дума за едно популярно британско предаване, мисля че се казваше "Топ спийд" или нещо такова. Екипът, определено е от експерти в областта на автомобилите - бивши състезатели, автоинженери и т.н. А и британците определено разбират от коли.
Та повод за конкретната фраза беше сравнителен тестдрайв на няколко автомобила от високия клас. Доколкото си спомням имаше британски, немски и щатски. Оценките за първите два автомобила бяха добри, без да липсват някои дребни забележки, разбира се. Оценката за "бедния американски роднина" беше едно презрително "Абе, като за кола, произведена в колониите - става".
Завеса!
Ако немски или британски екип от автомобилостроители получи подобна оценка, сигурно ще последва тотална групова отставка от бигбоса до чистачката. Самураите вероятно ритуално ще забият късите мечове в стомасите си.
Не разбрах все пак защо ВАГ дава 12 г. гаранция на купетата, а Форд, ГМ, Крайслер - не.
Не разбрах и как така в цитираните от теб списъци веднъж Буик е пръв, веднъж Порше. Ти ли проявяваш небрежност или уважаемите служители на Джеймс Дейвид Пауър трети.
Не разбрах и как, мерейки качеството и надеждността на отделни модели, накрая се формира списък с марки. Тюрлю гювеч от моделите на една марка ли се прави или с някакви теглови коефициенти. Ако последното, то кой и как ги определя.
Не ми отговори и какво представлява, като цяло, методиката, по която събира и данните си Джей Ди Пауър. А от нея зависят много неща, нали? Трябва ли да ти припомням вица за надбягването на 100 м, между Хрушчов и Кенеди, мир на праха им? Или онзи за изпитните въпроси за стогодишната война?
Най-накрая не разбрах и как американските автомобилни компании, произвеждащи уж напълно конкурентноспособна продукция, работещи на най-големия пазар за автомобили и защитени с протекциите от страна на правителството си, митнически, данъчно-акцизни..., експлоатиращи, традиционния за скудоумните си купувачи, американски фанатичен патриотизъм, все пак я докараха до там, че да бъдат спасявани с държавни финансови инжекции от десетки и стотици милиарди долари, което си е жив комунизъм. А ти казваш профсъюзите били криви че много защитавали отрудения американски пролетариат. Нещо повече, едно солидно парче от ГМ, а именно Адам Опел АГ за малко не беше купено не от кой да е, о Яхве, а от консорциум, собственост на омразните руски мечки.
А от другата страна на океаните, европейските и японските им конкуренти, в огромното си болшинство, съвсем успешно се справиха с кризата и са в кондиция вече без да получават държавни помощи. Единствено за Пежо-Ситроен, която е отчасти държавна, се чу за нещо като субсидия, но в ЕС се вдигна такъв шум, че май нещата не стигнаха до реални инжекции. ВАГ дори успя да придобие не кой да е а Порше, говори се и за закупуване на Алфа Ромео от италианците. При това, забележи, германците от ФВ никой не ги защитава с мита от италианските Фиати и Алфи, френските Ситроени, Пежо и Рено, че и дори от очевидно безумно евтините румънски Дачии.
Ти толкова ли подценяваш купувачите, които не пият от благотворния извор на цитираната от теб рейтингова компания, а робуват на някакви десетгодишни наслоявания. Хайде, ако не други, но поне евреите, известни със своята хитрост и практичност, би трябвало масово да се хвърлят да купуват Буици. Ама нъц. За драстичен скок на продажбите на тази марка в Израел не се е чуло.
Криво да седим, право да съдим
|