Едно си баба знае, едно си бае... Варна, та Варна. Миро е проектирал двата морски града и знае за колко са било предвидени...Дрън, дрън.
А бе заеб..те ги другите. Да гледаме нас си.
Проблемът с трафика е общ за цяла Европа. Стари градове, проектирани за едно натоварване - преди два-три века, когато автомобила даже не е бил предсказан от Нострадамус...
Най-близкият пример е с Гърция. Там автомобилизацията започва в началото на 80-те години. Тогава се появява и ужасът "Атина". Имам приятел, пловдивчанин, работещ за гръцка фирма. Офисът му е в Сф, а на две седмици е в Атина. Шофьор е от 20-на години. Като наближи да ходи в Гърция се изнервя, не може да спи, защото го чака "ужасът Атина"...
Та и Пловдив е стар град, строен без план, поне в по-голямата си част, с тесни улици. А автомобилизацията настъпи, като далеч не е спряла. (Нямало в Пловдив задръствания?!?! А бе ви къде живеете?? Аз съм до "Руски" и "Преслав" - вече по три пъти дневно се поличават тапи...)
И к'во ши праим сига:
1.разширяване на артериите - демек бутане на сгради, стесняване на тротоари и т.н.
2.разделяне на зони, както е в Сф. Съмнителна полза
3.подземни паркинги - искат големи инвестиции
4."гръцкият метод" - в четен ден се карат колите с четни номера, в нечетен - с нечетни.(Данайците, естествено са му намерили цаката - имат по две коли, познайте с к'ви номера)
5.. ..
6. ..
n.методи от близкото минало за намаляване на автомобилите. Всички минаваме на тротинетки, партийните кадри - с малките балканчета (сгъваемите велосипедчета).
|