а преди хиляди години във Вавилон проекта се е провалил.
Но в други градове, проект Метрополитен е осъшествен. Така че не разбирам сърказма който внасяш тук. Дори и предложение, каруца на релса теглена от коне е по-практично от колкото идеята ти да избиеш комплекс за малоценност опитвайки се да иронизираш дадена реално осъществима идея.
В тази връзка, искам да направя и следното стъпление.
Знаеш ли какво стана онзи ден като Изгониха Беев и натикаха Никъна??? Цял транспортен ад. Който все пак дори и с малките си ама миниатюрни размери, е съвместим не по-малко със стачка в Лондонското метро например.
Да верно идеята може да се стори глупава, че поради факта че двете тролейбусни линии пътуват спразни коли, щото няма кой да ги ползва. Но идеята да се прекара и такъв тип птранспорт не е "смешна" по принцип, а е смешна по "реализация".
Ето и доводите ми за това:
-години сле прекарването на тролей жицата тротоарите на някои улици, все още не са оправени от положения кабеляк под земята м/у стълбовете (виж. ул. П Бончев)
- липсват ясни уютни и приветливи с разписание тролей спирки, и чакащите виснат по оградите на къщите около спирките което пък дразни самите собсвеници. Липсата на разписание и схема пък е крайно недопустимо - все пак се разчита че в града идват и "другоселци" (Спомням си още като ученичка, когато една германка ми дойде на гости по един международен обмен, как дядо ми и обясняваше (той е бил на фронта генерал и знае немски, че няма да се изгуби, а да върви все по телта все по телта)
- тролейбусния парк. Беев купи доста прилични автобуси, но тролейите са под всякакви критика, чудя се дали поддръжката им не е по висока по абсолютна ценова стойност от колкото закупуването на нови, но пък от друга страна ни е ясно за избухналия и потулен неотдавна скандал и в този отрасъл - как общината дава пари на фирма (приближена до някои в нея) за поддръжка, собсвеника на фирмата ги прибира и в крайна сметка радрънканите сини каруци едвам пъплят под жицата, щото ако вдигнат над 20 ще им се откачи тирантата, или пък билетопродавачката може да падне, и да се нарани, щото така клатят от амортизираните им амортресьори, че професията и пре спокойно може да бъде сменена и с циркова артиска, която ходи по въже без да се държи и с ръцете си къса билети.
- не на последно място и в самите каруци трябва да има меден глас който да съобщава коя е следващата спирка, а за глухите и ЛЕД лента с писмена информация.
Пари за всичко това има - всеки знае че спирките, тролеите и всичко се подържа от реклама, но дори и да идват, те ще бъдат ограбвани и прибирани в нечей джоб, а общественото мнение, ще бъде скиптично и апатично, казвайки - ами по-добре да построим стълба под небето. т.е. нещо нереално.
|